  • 31. Data: 2010-05-12 16:27:00
    Temat: Re: Niewinna
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > No właśnie o tym mówię.
    > Skoro drogowców nie stać na utrzymanie drogi, a kierowcy nie stać na
    > jazdę 10 km/h (20,30) a droga na nic innego nie pozwala, to dlaczego
    > tylko on ma ponosić konsekwencję, że go nie stać?

    Jeśli zarządca będzie ponosić konsekwencję (finansową) za zbyt wolną
    jazdę, to efekt będzie taki, że będzie takie drogi po prostu zamykać.
    Oraz baaaardzo poważnie zastanawiać się nad budową nowych :)

    I Dróg będzie 10x mniej niż teraz - czyli tyle, ile będzie można
    utrzymać w perfekcyjnym stanie... Fajnie?

  • 32. Data: 2010-05-12 16:29:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Co to znaczy calosc idzie na drogi a reszta na pensje ?
    > Skad ma byc reszta skoro calosc poszla na jakis cel ?

    A czy to mój problem skąd?
    Jak się ktoś bierze za regulowanie jakichś dziedzin życia, to już staje się
    to jego problemem.

    > Ale nie moze naprawic wszystkiego co powinien bo na naprawy potrzebuje 10
    > mld zl dostaje 1 mld. Za co ma naprawic reszte ?

    Jak nie dostaną pensji/diet to zawsze na drogi więcej zostanie.

    > W panstwie drogi nie sa jedynym wydatkiem

    Ale ja nie ograniczam obowiązków państwa (które samo na siebie wzięło) tylko
    do dróg.
    Ja tylko protestuję przed utrzymywaniem fikcji.
    Po co utrzymywać bandę darmozjadów, która oprócz wystawiania szkodliwych
    znaków nie robi nic?

    > Ale dysponent nie moze przeznaczyc tyle srodkow ile trzeba. Np. na sama
    > sluzbe zdrowia mozna wydawac i 200 mld zlotych rocznie. Na drogi 100.

    Z tego darmozjady zeżrą 90%.

    > Budzet Polski to okolo 500 mld. Skad brac na to pieniadze ?

    Ciekawe że na pensyjki i dietki zawsze starcza.
    Więc może stąd.

    > Jak w takiej sytuacji (braku srodkow) moze odpowiadac za to dysponent ? Ma
    > wydrukowac sobie te pieniadze ?

    Może się nie brać za rzeczy które przekraczają jego możliwości, nikt go do
    tego nie zmusza.
    Rządzenie krajem to nie tylko frukta.

    > Przeciez to zupelna bzdura.

    Zwłaszcza jeśli ktoś żyje z tych ukradzionych z podatków pieniędzy, które
    trafiają do kieszeni darmozjazdów, zamiast tam gdzie powinny.

    > Moze nie za bardzo rozumiesz przyklad z panstwem

    Nie, to Ty nie rozumiesz co się do Ciebie piszę.
    Niech mi ten rząd odda składkę zdrowotną, z której i tak g... mam to sobie
    sam kupię ubezpieczenie zdrowotne.
    To samo dotyczy społecznego, w dużej części również dróg (kupię winietkę)
    itd

  • 33. Data: 2010-05-12 16:31:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości news:

    > W celu naprawy wszystkich szkod jakie powstaly na sieci drog krajowych
    > wojewodzkich i powiatowych w ciagu ostatniej zimy nalezaloby wydac 5 mld
    > zlotych.

    A dlaczego te dziury powstały?
    Bo przez lata rządzący dróg nie remontowali, albo robili to byle jak (ale
    już pensje brali w pełnej wysokości) więc mróz te nędzne resztki asfaltu
    porozsadzał.

    Niech powiedzą ile potrzeba, wezmą kredyt, zrobią to raz a porządnie i
    przestaną łatać drogi zamiast ich remontować.
    Przy okazji można obciąć wydatki na górnictwo, biurokratów i inne wojsko, na
    spłatę kredytów wystarczy.

  • 34. Data: 2010-05-12 16:32:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ta mafia to rzeczywistosc

    Nie.
    To biurokracja zwana państwem.

  • 35. Data: 2010-05-12 16:33:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Jeśli zarządca będzie ponosić konsekwencję (finansową) za zbyt wolną
    > jazdę, to efekt będzie taki, że będzie takie drogi po prostu zamykać.

    Niech zamyka zamiast fikcję utrzymywać.

    > Oraz baaaardzo poważnie zastanawiać się nad budową nowych :)
    >
    > I Dróg będzie 10x mniej niż teraz

    Jasne, drogowcy sami dobrowolnie z pensyjek porezygnują, po nich
    odpowiedzialni za to ministrowie itd.

  • 36. Data: 2010-05-12 17:23:52
    Od: Perełka <p...@b...pl>

    Czyli wychodzi na to

    Chcesz kogoś bezkarnie zabić i wrobić w to inną osobę?
    Zapisz się na kurs prawka i zrób to, winą zostanie obarczony instruktor:)

  • 37. Data: 2010-05-12 17:25:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ta suma wystarcza li tylko do odtworzenia stanu drog sprzed zimy.
    > W zaden sposob nie rozwiazuje problemu strukturalnego.

    No to wydac 5, i zostanie jeszcze 10. Z VAT nawet13.

    I nawet po 51mln/km to nalezy sie nam 200km autostrady w tym jednym
    roku.

    A masz jakies uzasadnienie na te 5 mld ?
    Jakos w poprzednich latach starczalo i na naprawy i na nowe
    inwestycje i na autostrady - w niewielkiej ilosci.

    J.

  • 38. Data: 2010-05-12 17:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Perełka" <p...@b...pl> napisał
    > Czyli wychodzi na to
    > Chcesz kogoś bezkarnie zabić i wrobić w to inną osobę?
    > Zapisz się na kurs prawka i zrób to, winą zostanie obarczony
    > instruktor:)

    No wiesz - jakby wykonala zlosliwy skret kierownica, to sad moglby
    ja uznac winna, a instruktora za niewinnego.
    Ale skad niedoswiadczona osoba ma wiedziec ze jedzie za szybko ?

    No i sad moze dojsc ze PJ posiadasz i wcale nie jestes taki
    niedoswiadczony, albo z automatu zakazac prowadzenia na pare lat
    :-)

    J.

  • 39. Data: 2010-05-12 22:50:28
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > A czy to mój problem skąd?

    Nie dostrzegasz braku logiki w tym co napisales.
    Skoro CALOSC ma isc na drogi to o jakiej RESZCIE na pensje piszesz ?

    > Jak nie dostaną pensji/diet to zawsze na drogi więcej zostanie.

    To kto wtedy bedzie zajmowal sie wydawaniem tych pieniedzy ? Czyn
    spoleczny ?

    > Ale ja nie ograniczam obowiązków państwa (które samo na siebie wzięło)
    > tylko do dróg.
    > Ja tylko protestuję przed utrzymywaniem fikcji.

    Cytat - "pierwsza dieta i pensja wyplacona od razu po naprawieniu
    ostatniego uszkodzonego km drog". To Twoje slowa.
    Na naprawe i doprowadzenie do zalozonych prawem standardow drog (czyli
    np. na likwidacje zbyt czesto wystepujacych skrzyzowan na drogach
    krajowych czy zjazdow do posesji jakich tam byc nie powinno) trzeba
    byloby wydac GIGANTYCZNE srodki.
    Na pewno wieksze niz caly budzet Polski.

    Teraz sprobuj to co zacytowalem przelozyc na rzeczywistosc.

    > Z tego darmozjady zeżrą 90%.

    Jak to policzyles ?

    > Ciekawe że na pensyjki i dietki zawsze starcza.
    > Więc może stąd.

    To sa smieszne pieniadze. Zalozmy ze utrzymanie posla kosztuje
    miesiecznie 20 kzl (a kosztuje blizej 15 kzl ale niech bedzie 20 dla
    rownego rachunku).
    20 kzl razy 460 razy 12 daje 110 400 000. Czyli okolo 110 milionow zlotych.
    Wystarczy to na gruntowny remont okolo 20 km drogi krajowej...
    Jak juz zaoszczedzisz na te 20km to skad wezmiesz ludzi by
    rozdysponowali pieniadze ?

    > Może się nie brać za rzeczy które przekraczają jego możliwości, nikt go
    > do tego nie zmusza.
    > Rządzenie krajem to nie tylko frukta.

    Ale to nie kwestia rzadzacych ile zamoznosci naszego kraju.
    Polski po prostu nie stac na doprowadzenie w krotkim czasie wszystkich
    drog do stanu o jakim piszesz.
    Co wiecej, na to nie stac zadnego kraju na swiecie.
    BTW, w USA stan infrastruktury komunikacyjnej jest tak fatalny, ze
    doszlo do zagrozenia jej stanu. Tj. jesli w ciagu najblizszych 5 lat
    drastycznie nie wzrosna naklady na utrzymanie drog to ze wzgledow
    bezpieczenstwa trzeba bedzie wiecej odcinkow zamknac niz oddaje sie
    nowych do uzytku.
    PKB Polski / glowe jest okolo 3 krotnie mniejsze niz USA.

    > Zwłaszcza jeśli ktoś żyje z tych ukradzionych z podatków pieniędzy,
    > które trafiają do kieszeni darmozjazdów, zamiast tam gdzie powinny.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisales.
    Jak masz skierowanie na konsultacje, a pieniadze NFZtu pozwalaja na to
    zeby odbyla sie ona za rok to przez ten rok zaden posel czy minister nie
    maja dostac pieniedzy.
    Tak ?

> [...]
    > sobie sam kupię ubezpieczenie zdrowotne.
    > To samo dotyczy społecznego, w dużej części również dróg (kupię

    Co do sluzby zdrowia to zgoda. Tylko co z tego ze zgoda, skoro nikt nie
    wprowadzi takiego systemu. Nawet w USA wprowadzono obowiazkowe
    ubezpieczenia zdrowotne.
    Co do drog to brak zgody. Z uwagi na to, ze firmy prywatne ktore
    budowalyby drogi robilyby to w miejscach gdzie naklad na nie poniesiony
    zwroci sie. Dlatego nie byloby dojazdu do wiekszosci wsi w Polsce.

  • 40. Data: 2010-05-12 23:05:51
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > No to wydac 5, i zostanie jeszcze 10. Z VAT nawet13.

    Myslisz, ze wszystkie pieniadze jakie placisz w postaci akcyzy w paliwie
    ida na remonty drog ? Wszystkie z akcyzy w alkoholu na leczenie
    alkoholikow a z akcyzy w papierosach na walke z rakiem krtani ?
    To zwykly podatek posredni, ktory utrzymuje panstwo nie tylko drogi.

    ?

    > Jakos w poprzednich latach starczalo i na naprawy i na nowe inwestycje i
    > na autostrady - w niewielkiej ilosci.

    Ale w tym roku nie wystarcza bo mniejsze sa wydatki budzetu z powodu
    mniejszych przychodow tegoz - kryzys.
    Ponadto tegoroczna zima byla wyjatkowa jesli chodzi o jej wplyw na stan
    drog.