eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNieustępliwa ;-) sygnalizacja zdarzeń (obecnie zaniku napięcia/fazy) › Re: Nieustępliwa ;-) sygnalizacja zdarzeń (obecnie zaniku napięcia/fazy)
  • Data: 2016-01-12 07:51:29
    Temat: Re: Nieustępliwa ;-) sygnalizacja zdarzeń (obecnie zaniku napięcia/fazy)
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

    In article <n6ohsm$tc5$1@node2.news.atman.pl>
    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Detekcja każdej z fazy trójwejściową bramką [N]AND, krótki zanik choć jednej
    > zmieni stan wyjściowy bramki, zapodać go na przerzutnik (dzięki czemu powrót
    > stanu normalnego, choć uważam, ze warto go zasygnalizować, nie przerwie
    > alarmu), który zasteruje właściwym hałaśnikiem, będzie molestowało aż ktoś
    > zwróci uwagę i naciśnie guziczek zrzucający to do zera. Tak ja to widzę.

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Wydaje mi się, że decyzja zapadła.

    Skoro kompletnych gotowców nikt nie zna, to faktycznie trzeba wykonać
    coś prostego samodzielnie.

    CZF-312 F&F http://www.fif.com.pl/produkt/30/376 lub coś podobnego do
    detekcji zaniku. Jakiś zasilacz (w gwarantowanym obwodzie),
    przerzutnik (pewnie na przekaźniku), brzęczyk+lampka i jakiś
    monostabilny przycisk do resetu przerzutnika i przerwania zasilania
    (skasowania) alarmu. W mojej sytuacji sygnalizacja powrotu stanu
    normalnego nie jest potrzebna, a wręcz może być niewskazana.

    Jacek