  • 1. Data: 2010-08-14 15:59:59
    Temat: Nietypowe pytanie
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Rozebrałem i wyczyściłem mechanizm wycieraczki tylnej szyby kombi Passat
    B4. M.in., wewnątrz jest plastykowe koło ze skośnym uzębieniem obwodowym
    przekładni ślimakowej. Od spodu tego koła znajduje się okrągła metalowa
    blaszka stykowa, po której ślizgają się 2 szczotki z pojedynczymi
    kołeczkami o wysokości ok. 1,5 mm, zamontowane do obudowy przekładni.
    Blaszka na obwodzie ma wycięcie, celem rozłączenia szczotki zewnętrznej.
    Kołeczek szczotki ślizga się wtedy po plastyku, czyli nie przewodzi
    prądu. Przy jednej stronie wycięcia, przy blaszce, widać upalenie na
    plastyku koła i jest zagłębienie, w które wpada kołeczek szczotki
    zewnętrznej. Tyle długi i skomplikowany opis. Pytanie, czy to
    zagłębienie powinno występować (moim zdaniem nie, jeśli tak, to jaką
    rolę ono spełnia), czy też powierzchnia plastyku powinna być równa z
    powierzchnią blaszki, tak jak jest to po drugiej stronie wycięcia
    blaszki? Sądzę, że w miejscu zagłębienia nastąpiło iskrzenie i
    temperatura wypaliła plastyk.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-08-14 16:20:24
    Temat: Re: Nietypowe pytanie
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tata wrote:

> [...]
    > stronie wycięcia blaszki? Sądzę, że w miejscu zagłębienia
    > nastąpiło iskrzenie i temperatura wypaliła plastyk.

    Uch, starałem się to zrozumieć, wyobrazić.
    A jestem w tym nawet niezły, znaczy w wizualizowaniu sobie różnych
    elementów na podstawie opisu.

    Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-08-14 18:22:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Aug 2010 15:59:59 +0200, Tata napisał(a):

    > Sądzę, że w miejscu zagłębienia nastąpiło iskrzenie i
    > temperatura wypaliła plastyk.

    IMO dobrze sądzisz i należy coś z tym zrobić zanim złożysz silniczek.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-08-15 11:33:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > powierzchnią blaszki, tak jak jest to po drugiej stronie wycięcia
    > blaszki? Sądzę, że w miejscu zagłębienia nastąpiło iskrzenie i

    Wnioski jak najbardziej poprawne. Plastik to pewnie polietylem, więc możesz
    uzupełnić wypalony materiał klejem z klejarki termicznej, a potem
    doszlifować papierem ściernym na równo.
    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2010-08-15 12:00:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Aug 2010 11:33:49 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >Wnioski jak najbardziej poprawne. Plastik to pewnie polietylem,

    Nie bylbym taki pewien. Raczej inne rzeczy sie stosuje na takie
    elemnty. PE sa miekkie, mogl sie odgniesc od pozycji spoczynkowej.

    To od razu jest kolo przekladni ? Poliamid [nylon itp] sie na takie
    rzeczy uzywa.

    >więc możesz
    >uzupełnić wypalony materiał klejem z klejarki termicznej, a potem
    >doszlifować papierem ściernym na równo.

    i PE wrednie sie szlifuja i sliskosc maja rozna - te z pistoletu
    kiepska :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-08-15 19:31:21
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-)

    Proszę bardzo:

    www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e639f1a8d0a20059.html
    www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14f259e270bf8500.html

    Z poważaniem
    MJ

  • 7. Data: 2010-08-16 00:15:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 15 Aug 2010 19:31:21 +0200, osobnik zwany Tata
    wystukał:

    przypalone :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2010-08-16 13:44:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-15 19:31, Tata pisze:

    > Proszę bardzo:
    >
    > www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e639f1a8d0a20059.html
    > www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14f259e270bf8500.html

    Myślę że diagnoza jest słuszna, i nie wygląda to najładniej.
    Ten metalowy element wygląda na osadzony na wcisk w plastik,
    wypustki są co 120 stopni... nie dało by się go o przekręcić
    w mniej wyrobione miejsce?

  • 9. Data: 2010-08-16 14:27:10
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    >nie dało by się go o przekręcić w mniej wyrobione miejsce?

    Niestety nie. Na zdjęciu, po przeciwnej stronie upalenia, wewnątrz
    środkowego wycięcia blaszanego pierścienia, widać czarna kropkę. Jak
    dobrze się przypatrzyć, to widać okrągłe zaciemnienie wokół tej kropki.
    Po drugiej stronie plastykowego koła zębatego, w miejscu kropki, jest
    wystająca ośka napędzająca ramię mimośrodu. Przestawienie blaszki o 120
    stopni kątowych, spowodowałoby zmianę miejsca rozłączenia szczotek i
    mechanizm przestałby działać prawidłowo. Operacja by się powiodła, gdyby
    można było jednocześnie przestawić miejsca mocowania szczotek o 120
    stopni kątowych, co nie jest możliwe.

    Z wyrazami szacunku
    MJ

  • 10. Data: 2010-08-16 14:49:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 14:27, Tata pisze:

> [...]
    można było jednocześnie przestawić miejsca mocowania szczotek o 120 stopni kątowych,

    Wygląda na to że do tego metalu dotykają tylko szczotki/styki, które
    mogły by się ugiąć te pół milimetra więcej...?
    Jeśli tak, to jeszcze inny pomysł: podłożyć pomiędzy metal a plastik podkładkę,
    w charakterze nowej "bieżni". Możliwie sztywną, cienką, nieprzewodzącą,
    i odporną na temperatury :)
    Tylko pytanie z czego i jak to wykonać, i czy aby nie taniej i prościej
    a) kupić używany mechanizm na szrocie lub b) zapomnieć o temacie :)

    I jeszcze jedno - styki bardziej iskrzą gdy brak w układzie kondensatora,
    lub gdy jest on zepsuty. Nie zaszkodzi sprawdzić albo dołożyć, jeśli nie ma.