  • Data: 2021-06-22 19:47:54
    Temat: Re: Nietypowe łącze do telewizji
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/20/21 7:58 AM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ciekawi mnie czy już wymyślono (a może nawet jest w handlu) urządzenie
    > do bezprzewodowego przesyłania sygnałów odebranych przez antenę TV
    > naziemnej do odbiornika zlokalizowanego tam gdzie nie może być
    > dociągnięty kabel antenowy. Rzecz jasna, musiało by to być urządzenie
    > składające się z dwóch części: Nadajnika który by odbierał sygnały z
    > anteny TV i konwertował je do pasma gigahercowego oraz odbiornika,
    > zlokalizowanego przy telewizorze, który by odbierał ten gigahercowy
    > sygnał, konwertował go do pasma naturalnego i dostarczał krótkim
> [...]

    Jeśli masz w miarę silny sygnał z nadajnika i chcesz to dosłać do
    urządzeń w radiowym "cieniu", weź 2 dobrej jakości anteny i połącz je ze
    sobą. Jedną nakieruj na nadajnik, drugą na odbiorniki. Rozwiązanie
    bardzo proste, w miarę tanie, i się sprawdza(ło) do doświetlania
    sygnałem odbiorników w górskich dolinach.
    Wielką zaletą jest to, ze jest całkowicie pasywne i nie ma
    niebezpieczeństwa że się niechcący stworzy zakłocacz sygnału dla całej
    okolicy.
    Czytałem o podobnych rozwiązaniach do polepszenia pokrycia dla telefonów
    komórkowych w sytuacji kiedy nie można było zastosować aktywnego
    przekaźnika.

    Jacek.