  • 11. Data: 2016-06-10 18:40:04
    Temat: Re: Nieszczelna klimatyzacja, jaki warsztat wawa?
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 08:33, Myjk pisze:
    > Ja robiłem w Euro Klima S.C. w Opaczy ->
    > https://goo.gl/maps/hWTi9UjCRUA2
    > Raz mi się sprzęgło sprężarki odkręciło (Mazda6 TTTM) :P naprawili dosyć
    > sprawnie, bez rozbebeszania połowy auta. Dwa lata później puściła mi
    > chłodnica. Też wymienili całkiem sprawnie w sensownych pieniadzach. Obsługa
    > trochę szorstka, ale da się przeżyć. ;)

    Znalazłem polecenie tego zakładu na forum Forda, ale nie odbierali cały
    dzień. Niestety ich godziny pracy są mocno niewygodne dla mnie a w
    soboty nie pracują :(

  • 12. Data: 2016-06-10 18:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup

    >Nie rozumiem? Że trzeba nabić wpadłem ja po tym, że klimatyzacja nie
    >działała.

    A nie czytales co niedawno cytowalem ?
    Nie ma juz tak, jesli czynnik uciekl, to najpierw trzeba naprawic ...

    J.

  • 13. Data: 2016-06-10 19:34:56
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 18:53, J.F. pisze:

    > A nie czytales co niedawno cytowalem ?
    > Nie ma juz tak, jesli czynnik uciekl, to najpierw trzeba naprawic ...

    No sorry... ta grup[a jest jeszcze w miarę aktywna i musiało mi umknąć :)

  • 14. Data: 2016-06-10 20:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No sorry... ta grup[a jest jeszcze w miarę aktywna i musiało mi
    >umknąć :)

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/koniec-z-nabij
    aniem-nieszczelnych-klimatyzacji-nowe-przepisy-dla-s
    erwisow/sgrzqr
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/nowe-przepisy-
    serwis-klimatyzacji-pod-scisla-kontrola/hlj6r1

    Zamowic u chinczyka i nabic samemu, czy pojechac na Ukraine ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-06-10 20:30:22
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 20:12, J.F. pisze:

> [...]
    erwisow/sgrzqr
    > http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/nowe-przepisy-
    serwis-klimatyzacji-pod-scisla-kontrola/hlj6r1

    hmm... w moium przypadku pięknie odzyskali czynnik ale z dobre 10g się
    ulotniło.

    > Zamowic u chinczyka i nabic samemu, czy pojechac na Ukraine ? :-)

    Samemu? Jak? To nie trzeba jakiegoś podciśnienia zrobić?

  • 16. Data: 2016-06-10 20:50:24
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PlaMa <b...@w...pl> wrote:

    > Oj... z komory silnika pod podniesioną maską :) Czepiasz się :)

    > Co masz na myśli? Bo stałem cały czas przy samochodzie i widziałem co
    > się dzieje. W sumie się nie znam ale wyglądało legitnie.

    Nie chodzi mi o to, ze nie jest legit, tylko ze WIDOCZNEGO GOŁYM OKIEM
    wycieku nie byli w stanie zlokalizowac.

    > Machina robiła 20 min próżnie - zakomunikowała że się jej udało, potem
    > robiła test szczelności - nie zaalarmowała o niczym, potem zaczęła
    > nabijać czynnik i zaczęła się unosić mgiełka z okolic silnika.
    >
    > Fakt, że mechanik w tym czasie zmieniał opony w innym aucie więc z całej
    > akcji przyszedł dopiero na mgiełkę, ale je nie wiem czy procedury
    > wymagają jego dozoru czy nie - powtarzam, nie znam się.

    Ja bym nie chcial aby ten mechanik pracowal z moim autem.

    > Nie rozumiem? Że trzeba nabić wpadłem ja po tym, że klimatyzacja nie
    > działała.

    A zdajesz sobie sprawę, że brak gazu to jeden z wielu powodow niedzialania
    klimy?

  • 17. Data: 2016-06-10 20:50:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PlaMa <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    serwis-klimatyzacji-pod-scisla-kontrola/hlj6r1

    > hmm... w moium przypadku pięknie odzyskali czynnik ale z dobre 10g się

    Coś Twoje opowiesci sa ciekawe, klima Ci nie dziala, "wiesz" ze nie ma gazu
    a jednak odzyskali wszystko bez 10g?

    > Samemu? Jak? To nie trzeba jakiegoś podciśnienia zrobić?

    Tak, trzeba zrobić dosyć mocną próżnię.

  • 18. Data: 2016-06-10 21:40:48
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 20:50, Pszemol pisze:

    > Coś Twoje opowiesci sa ciekawe, klima Ci nie dziala, "wiesz" ze nie ma gazu
    > a jednak odzyskali wszystko bez 10g?

    Jak mówiłem - ja się na tym nie znam. Według mnie zrobili próżnię,
    sprawdzili szczelność, zaczęli wpychać czynnik, zaczęło się mglić,
    odessali czynnik około 10g mniej niż pokazywała machina przy
    wpompowaniu. Niemniej może głupoty piszę i coś mylę.

    > Tak, trzeba zrobić dosyć mocną próżnię.

    czym? Odkurzaczem? Jak to zrobić w domowych warunkach z puszką czynnika
    z chin w ręku?

  • 19. Data: 2016-06-10 21:45:24
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > Nie chodzi mi o to, ze nie jest legit, tylko ze WIDOCZNEGO GOŁYM OKIEM
    > wycieku nie byli w stanie zlokalizowac.

    Nie. byłem, patrzyłem i też nie byłem w stanie. Mgiełka unosiła się nad
    silnikiem, tyle było widać.

    > Ja bym nie chcial aby ten mechanik pracowal z moim autem.

    Z jednej strony masz rację i trochę czułem brak atencji, z drugiej co
    miał robić? Tak jak ja przez 20 min patrzyć na odliczanie na ekranie? :)

    > A zdajesz sobie sprawę, że brak gazu to jeden z wielu powodow niedzialania
    > klimy?

    Tak, a gruper za 40 zł za nabicie i sprawdzenie szczelności jest
    najtańszym rozwiązaniem by odrzucić jeden z powodów (skończył się
    czynnik) i mieć przy odrobinie szczęścia działającą klimę.

  • 20. Data: 2016-06-11 01:17:44
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PlaMa <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odessali czynnik około 10g mniej niż pokazywała machina przy
    > wpompowaniu. Niemniej może głupoty piszę i coś mylę.

    Opisz może ciut dokladniej tą mgielkę.

    Czy napewno uchodziła z komory silnika?
    Nie z wylotów wentylacji w kabinie?

    A jeśli z komory silnika, to z której części?
    Z przodu, od strony chłodnicy?
    Czy z tyłu, przy kabinie?
    A może z miejsca gdzie się wpięli ze swoimi przewodami do Twojej
    instalacji?

    > czym? Odkurzaczem? Jak to zrobić w domowych warunkach z puszką czynnika
    > z chin w ręku?

    W domowych warunkach, bez pompy próżniowej, wagi, nie zrobisz tego
    porządnie.
    Wiele ludzi z uchodzącym gazem po prostu dodaje go na pałę, traktując klimę
    jak oponę ktora co jakiś czas trzeba dopompować.