  • Data: 2011-05-22 11:52:56
    Temat: Re: Niestety tak, jakość playa jest niższa.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 May 2011 17:56:53 +0200, jędrek wrote:
    >Nie ma to jak uogólniać.
    >O jakości fonii w play należałoby dyskutować gdy do rozważań dołączymy model
    >telefonu z jakiego odbywała się rozmowa.
    >Przykładem niech będzie prosty test w sieci Era.
    >Telefon Sony Ericsson K510 [...]

    Ano - trzeba wiedzec co sie mierzy i co warty miernik.

    Ale moze trzeba tez na tych dwoch telefonach przetestowac plusa czy
    Orange - moze problem w kompatybilnosci Era-SE.

    P.S. Tez mam taki zestaw Era+K510/K550 ... i sa klopoty.

    >Uruchomienie w tych samych warunkach betonowej hali muzealnego modelu Nokia
    >3410 i jak ręką odjął - rozmowa bezproblemowa, brak zrywania połączenia brak
    >niemożności zestawienia połączenia.

    Meczyc dalej i napisac na wlasciwa grupe. A nawet zaprosic chetnych do
    testow :-)

    >Wracając do Play należy dodatkowo pamiętać, że Play korzysta z pasma E-GSM
    >gdzie bazowa stacja pracuje w paśmie 925-935MHz. W tym zakresie jest tylko
    >50 kanałów do obsadzenia
    >Pozostali operatorzy jeżeli korzystają z GSM900 to w paśmie 935-960MHz gdzie
    >jest 125 kanałów do wykorzystania.
    >Jak widać Play w GSM ma ponad 2x węższe pasmo do transmisji.

    No ale pozostalych jest trzech. Wiec to Play ma najwiecej .. ale nie
    ma jak to ugogolniac - najpierw sprawdzic w UKE rozpiske
    przydzielonych pasm.
    No i Play moze jeszcze pasmo Plusa dociazyc.

    A nawet ci powiem - dane z 2010 roku, wazne do .. 23 lutego 2011.

    Plus: Rezerwacja częstotliwości z zakresów:
    890,1 - 892,9 MHz/935,1 - 937,9 MHz oraz
    897,3 - 903,5 MHz/942,3 - 948,5 MHz.
    1757,5 - 1759,9 MHz/1852,5 - 1854,9 MHz oraz
    1777,7 - 1784,9 MHz/1872,7 - 1879,9 MHz.

    Era:Rezerwacja częstotliwości z zakresów:
    892,9 - 897,3 MHz/937,9 - 942,3 MHz oraz
    903,5 - 907,9 MHz/948,7 - 952,9 MHz
    1754,9 - 1757,3 MHz/1849,9 - 1852,3 MHz oraz
    1770,1 - 1777,3 MHz/1865,1 - 1872,3 MHz.

    Orange: Rezerwacja częstotliwości z zakresów:
    908,1 - 914,9/953,1 - 959,9 MHz.
    1760,3 - 1769,9 MHz/1855,3 - 1864,9 MHz.

    Play: Rezerwacja częstotliwości, z zakresu
    880,1 - 885,1 MHz oraz 925,1 - 930,1 MHz

    Aero2: Rezerwacja częstotliwości, z zakresu
    885,1 - 890,1 MHz oraz 930,1 - 935,1 MHz,

    Centernet:
    1710,1 - 1719,9 MHz/1805,1 - 1814,9 MHz na

    Mobyland
    1720,1 - 1729,9 MHz/1815,1 - 1824,9 MHz

    Dodajac 15MHz w UMTS roznice nie sa juz takie duze.
    Zreszta .. przetarg byl, mogl P4 zlozyc lepsza oferte i miec 1800 :-)

    >Wcześniej miałem kartę w Plusie i niestety na moim nastotysięcznym osiedlu
    >krakowski Plus się zapychał i cięło rozmowy, bo stacja bazowa nie wyrabiała
    >przy takim ruchu.

    Co znaczy "cielo" ? IMO - po zestawieniu rozmowy siec nie powinna jest
    rozlaczac, raczej po prostu nowi uslysza "zajete".
    No chyba ze sa jacys "rowniejsi" . Policja, pogotowie - to by nawet
    mialo sens. Powodow zrywania rozmow doszukiwalbym sie raczej w
    telefonie lub slabym sygnale. Choc ostatnio jak realizowalem w Orange
    nalezne 1000 darmowych minut, to faktycznie cos zrywalo.

    >Owszem zdarza się czasem w Play informacja "sieć chwilowo zajęta" ale po
    >minucie wraca do normy i można dzwonić.

    Ja tak trafialem tez w Orange i czasem w Erze - ale to we Wroclawiu.

    UKE to chyba tez mierzyl

    >Generalnie zauważyłem, że Sony Ericsson w trudnych warunkach sygnałowych
    >(metalowe ekrany, żelbetonowe ściany) gdzie nie ma bezpośredniego zasięgu
    >optycznego ze stacją bazową radzą sobie dużo gorzej

    Mam podobne wrazenie ze jakies klopoty maja, ale nie mam warunkow zeby
    to jakos powtarzalnie zweryfikowac.

    >niż większość modeli Nokia.
    >Wynika też, że sam tor odbiorczy Ericsony mają zdecydowanie mniej czuły niż
    >Nokie.

    Albo nadawczy, bo tu lacznosc w dwie strony potrzebna.

    >Stacja bazowa 3G 2100MHz Era i Play na tym samym budynku.
    >Pomieszczenie w budynku zasłonięty od wskazanych dwóch nadajników ścianą i
    >blaszanym dachem:
    >Nokia 3120 Classic w Play 3G sygnał Full 5/5
    >Sony Ericsson Hazel w Era 3G sygnał 2/5

    Kreski sa malo wiarygodne .. ale zamien karty i zobacz co wtedy :)

    >Tak więc póki co te wylewanie brudów na Play jest mocno naciągane.

    Ciagle jeszcze maja tych BTS mniej, i roaming moze robic problemy,
    wiec wieksza szansa klopoty na granicy zasiegu.

    J.