  • 21. Data: 2012-02-18 09:48:15
    Temat: Re: Nieśmiertelność w nieludzkim świecie XXI wieku...
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 17.02.2012 14:59, L501 aneryS pisze:
    > Jeśli producent zamierza mnie zmuszać do coraz nowszej wersji swych
    > produktów, niech liczy się z tym, że stwierdzę, iż czyni to nie dla
    > mojego dobra, lecz by mnie, zwyczajnie, wydymać na kasę i poświęcony
    > czas,

    A czy kiedykolwiek duży producent robił coś dla Twojego dobra ?! Robi to
    wyłącznie dla swojego dobra i swoich akcjonariuszy. Jednocześnie wydaje
    mnóstwo kasy na przekonanie Cię, że robi to tylko i wyłącznie dla
    Twojego dobra ;-)

    To tak jak z tym mlekiem w kartonikach o pojemności 1,1L z wielkim
    napisem 0,1L GRATIS !!! W żadnym sklepie nie chcieli mi odlać tych
    darmowych 100mL ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 22. Data: 2012-02-18 09:54:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 03:08:03 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "AlexY" JpD%q.136544$M...@n...ams2
    się że z halogenami była taka sama historia.
    > Halogeny właśnie po to zaczęto produkować, aby żarówki długo świeciły.
    > Jak już napisałem -- halogenowa żarówka odzyskuje wolfram z gazu,
    > w którym świeci włókno jej wolframowe. Włożono dużo pracy w to, aby
    > wydłużyć czas życia żarówki

    A wlozono dlatego, ze podniesiono temperature zeby polepszyc wydajnosc i
    kolor.

    J.

  • 23. Data: 2012-02-18 09:59:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz Kurczyk" 4f3f73e1$0$26693$6...@n...neostrada.pl

    > A czy kiedykolwiek duży producent robił coś dla Twojego dobra ?!

    A mały robi?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-02-18 10:41:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Saturday, February 18, 2012, 2:46:30 AM, you wrote:

    > Ale nie od początku halogeny produkowano, pierwsze żarówki też były
    > trwałe, założę się że z halogenami była taka sama historia.

    Halogeny z natury są nietrwałe :( Wyższą sprawność osiągnięto poprzez
    zwiekszenie temperatury włókna a to da się zrobić tylko poprzez
    zmniejszenie jego średnicy. Cykl halogenkowy - owszem - odtwarza
    włókno w miejscach gdzie jest najcieńsze i najgorętsze ale jest to
    wolfram o innej strukturze niż oryginalna - zrekrystalizowanej.

    Zresztą - weź sobie nową i używaną długo żarówkę samochodową pod lupę
    - będziesz zdziwiony, że stare włótko jeszcze swieci.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2012-02-18 10:49:48
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4f3f73e1$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...

    > A czy kiedykolwiek duży producent robił coś dla Twojego dobra ?! Robi to

    Zależy, co nim nazwać, przerewelacyjny lek przeciwbólowy, który nie niszczy
    żołądka, ale o tym, że jest katastrofalny dla watroby, jeśli choć o cień go
    przedawkować, już się nie wspomina... Proszek, który twoim przyjacielem
    jest, nie kolega ze szkoły, nie żona/mąż, ale proszek/samochód/płyn do mycia
    naczyń, to twój obiekt miłości :P A nawet pani, która jawnie mówi, że
    pilotuje śmigłowiec, wprost ujawnia, że zażywa środek zawierajacy
    pseudoefedrynę... hehm, pseudoefedryna i kierowanie pojazdami
    mechanicznymi... Jest nawet stosowna uwaga (ogólna co do leku, ale
    poczytałem też o właściwościach składników) w ulotce "zachować ostrożność"
    http://www.usp.pl/gripex/upload/gripex.pdf
    Zawarty dekstrometorfan też nie jest taki spoko...
    Ale to jest moje dobro :P
    (A że pani odurzona lekiem wyrżnie w zbocze góry swym śmigłowcem ktory
    przeciez pilotuje, to już insza inszość)

    > wyłącznie dla swojego dobra i swoich akcjonariuszy. Jednocześnie wydaje

    Przecież wiem... :)

    > mnóstwo kasy na przekonanie Cię, że robi to tylko i wyłącznie dla Twojego
    > dobra ;-)

    No, moim dobrem najwyższym nie jest rodzina, dzieci, wspaniali przyjaciele,
    koledzy w pracy, ale jakaś posrana margaryna, gówno warte chipsy, śmiardfony
    z demobilu, które zapraszają (cóż za okazała personifikacja rzeczy martwych
    i wielu z nas kompletnie nieprzydatnych)... TO MOJE DOBRO.

    > To tak jak z tym mlekiem w kartonikach o pojemności 1,1L z wielkim napisem
    > 0,1L GRATIS !!! W żadnym sklepie nie chcieli mi odlać tych darmowych 100mL
    > ;-)

    Chcesz innych pozbawić dobra? :)) Kup se a dostaniesz setkę za darmo :)))
    Kup dziesięć, a cały litr za darmo dostaniesz :-))

    A prawda, jak zwykle, bywa bardziej przyziemna - nie ma nic za darmo.
    Ja w sklepie staram się zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale też, ile jest
    produktu, czasem wybieram produkt droższy, który w ostatecznym rozrachunku,
    relatywnie wychodzi taniej.

  • 26. Data: 2012-02-18 10:53:46
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jhnsqp$kad$1@inews.gazeta.pl...

    > "Grzegorz Kurczyk" 4f3f73e1$0$26693$6...@n...neostrada.pl

    > A mały robi?

    Ten, co kocha swoją pracę czystą miłością (co IMHO nie przeczy zarabianiu na
    swojej produkcji), to może zrobi coś także dla mojego, twojego, pana, pani
    dobra...
    Ten, co schrzanienie swego produktu (np. kasku na głowę) uzna za dyshonor,
    bo mentalność mu nie pozwala sprzedać produktu złego, to może ma choc trochę
    na myśli coś więcej, niż tylko wziąć pieniądze za produkt... Ale, czyż nie
    wystarczy drwala zatrudnić do policzenia takich?

  • 27. Data: 2012-02-18 11:58:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.02.2012 10:59, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Grzegorz Kurczyk" 4f3f73e1$0$26693$6...@n...neostrada.pl

    > A mały robi?

    Mały zazwyczaj nie może sobie na to pozwolić i musi podzielić się tym
    dobrem z klientem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 28. Data: 2012-02-18 12:05:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.02.2012 11:49, L501 aneryS pisze:

> [...]
    > (A że pani odurzona lekiem wyrżnie w zbocze góry swym śmigłowcem ktory
    > przeciez pilotuje, to już insza inszość)

    Wszystkie koncerny farmaceutyczne walczą (dla naszego dobra) aby móc nas
    leczyć. Ale broń Boże nie wyleczyć !!! ;-)

    > Chcesz innych pozbawić dobra? :)) Kup se a dostaniesz setkę za darmo :)))
    > Kup dziesięć, a cały litr za darmo dostaniesz :-))

    Chodzi mi o bełkot marketingowy słowa GRATIS czyli za darmo. Jakby było
    napisane "dodatkowe 0,1L wkalkulowane w cenę 1L" to wszystko jasne. :-)

    Jak to mówią: Wszyscy producenci i politycy chcą NASZEGO DOBRA !!! Nie
    pozwólmy im go sobie zabrać !!! :-) ;-)

    Pozdrawiam łykendowo
    Grzegorz

  • 29. Data: 2012-02-18 13:24:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4f3f9411$0$1273$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wszystkie koncerny farmaceutyczne walczą (dla naszego dobra) aby móc nas
    > leczyć. Ale broń Boże nie wyleczyć !!! ;-)

    No jak byś chciał? lient nie chce dobra? Oni dobrzy wujkowie, co serce
    oddadzą, a ja nie chcę dobra? :)
    Wiadomo - przedawkujesz jeden lek (bo paniusia b. przeziębiona złoi w jednej
    porcji Apap, Gripex, Codipar,

    > Chodzi mi o bełkot marketingowy słowa GRATIS czyli za darmo. Jakby było
    > napisane "dodatkowe 0,1L wkalkulowane w cenę 1L" to wszystko jasne. :-)

    Przecież sobie jaja robię :) Wiadomo, że ten gratis to ośmieliłbym się rzec,
    że jest pozorny.

    > Jak to mówią: Wszyscy producenci i politycy chcą NASZEGO DOBRA !!! Nie
    > pozwólmy im go sobie zabrać !!! :-) ;-)

    Otóż to właśnie, miałem to napisać na zakończenie, ale mnie ubiegłeś :))

    Pzdr:)

  • 30. Data: 2012-02-18 13:28:45
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > No jak byś chciał? lient nie chce dobra? Oni dobrzy wujkowie, co serce
    > oddadzą, a ja nie chcę dobra? :)
    > Wiadomo - przedawkujesz jeden lek (bo paniusia b. przeziębiona złoi w
    > jednej porcji Apap, Gripex, Codipar,

    Ajaj... urwałem akapit, już kończę...
    Otóż, owa paniusia albo nie wie, albo wiedzieć nie chce, albo uważa, ze jak
    w innych specyfikach, to obostrzenia się nie sumują... że wszystkie mają tę
    samą główną substancję czynną, paracetamol, aka acetaminofen. Natomiast
    media niepodają, jaka jest odtrutka - że w razie przedawkowania paracetamolu
    należy jak najszybciej przyjąc maksymalną możliwą dawkę acetylocysteiny
    (ACC) celem osłonięcia watroby, oraz oczywiście, zgłosić się do lekarza i
    zeznać, co się stało i jak się ratowało.