  • 61. Data: 2021-12-15 16:12:06
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 15.12.2021 o 11:40, Cavallino pisze:
    > Ja bym przykładnie obdarował obu mandatem, pod dowolnym pretekstem.
    > W ramach nauki kultury jazdy.

    W którym momencie wyprzedzanemu zabrakło kultury?
    Może zabrakło umiejętności ale na pewno nie kultury. Kultury to może
    było nawet za dużo bo gdyby nie to by zmienił pas wcześniej, lekko
    wymuszając na poprzednim wyprzedzającym.

    --
    SW3

  • 62. Data: 2021-12-15 16:35:29
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-15 08:42, Cavallino wrote:

    > Nie do końca.
    > Najpierw zmieniło pas.
    > I dopiero w tym momencie rozpoczęło się faktyczne wyprzedzanie.
    >
    > Fakt, że nie ma wyraźnego odstępu czasowego między nimi, ale sąd nie
    > miałby wątpliwości że to były dwa opisane w pord manewry, a nie jeden.

    Nie nie - masz nakaz jazdy prawa strona. Volvo znalazlo sie na lewym
    tylko w jednym celu - aby wyprzedzic.

    Aby te manewry rozdzielic musialoby byc tak, ze Volwo juz dluzszy czas
    bylo na lewym pasie. Ale tak w tym przypadku nie bylo.

    --
    mk4

  • 63. Data: 2021-12-15 16:36:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 16:00:56 +0100, Akarm wrote:

    > Nie wolno zmusić innego uczestnika ruchu do zmiany prędkości lub
    > kierunku jazdy.
    > I wszystko na ten temat.

    Dobrze pamietasz.

    Pozostaje drobna niejasnosc co on syganlizuje - zamiar zmiany pasa czy
    zamiar skretu. A moze to to samo. Bo wtedy nie wolno go wyprzedzac z
    lewej strony.

    > A poza tym, gdyby nie wyjątkowa głąbowatość wielu ludzi, to wystarczyłby
    > tylko krótki kodeks:
    > Art. 1. Ruch prawostronny.
    > Art. 2. Pierwszeństwo z prawej.
    > Art. 3. Hierarchia sygnałów:
    > - a) kierujący ruchem
    > - b) sygnalizacja świetlna
    > - c) znaki pionowe
    > Art.4. Utrudnianie ruchu jest zbrodnią
    >
    > Ale jak widać, nawet szczegółowe przepisy nie trafiają do głąbów, które
    > uważają, że kierunkowskaz ich do czegoś upoważnia.

    Niby masz racje, ale z drugiej strony - ktore z pozostalych artykułow
    bys skreslil?
    Wezmy np te o wyprzedzaniu na zakrecie ... one madre sa, ale skoro
    nikt ich nie pamieta, to moze faktycznie niepotrzebne :-)

    Limity predkosci, uzywanie swiatel, przejscia dla pieszych, czy chocby
    zamek - wszystko skreslic ?

    J.

  • 64. Data: 2021-12-15 17:22:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 16:36, J.F pisze:

    > Wezmy np te o wyprzedzaniu na zakrecie ... one madre sa, ale skoro
    > nikt ich nie pamieta, to moze faktycznie niepotrzebne :-)

    Nie chodzi o to czy są to mądre zapisy. Chodzi o to, że myślącemu taki
    zapis do niczego się nie przyda. Człowiek myślący nie potrzebuje zapisu,
    że jeśli nie widać drogi, to nie wolno wyprzedzać, bo to jest oczywiste.
    Wypadki powodują wyłącznie tępe, bezmózgie matoły, które nie ogarniają
    nawet podstaw fizyki.

    > Limity predkosci, uzywanie swiatel, przejscia dla pieszych, czy chocby
    > zamek - wszystko skreslic ?

    Tak.
    Myślącemu człowiekowi to wszystko jest zbędne.
    Ale jak napisałem: *myślącemu*.

    --
    -
    Akarm

  • 65. Data: 2021-12-15 22:54:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 13:54:49 +0100, w <2737055938$20211215135453@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Wskaż przepis, który zabrania zmiany pasa _za_ samochodem,
    > sygnalizującym. Owszem - znajdziesz zakaz wyprzedzania ale również
    > znajdziesz zakaz zmiany pasa dla sygnalizującego. Włączenie
    > kierunkowskazu tego zakazu nie zmienia - lewy pas jest zajęty.
    > Zgodnie z przepisami sytuacja jest patowa - na lewym nie może
    > wyprzedzić a z prawego nie może zjechać na lewy.

    Ale chyba to pisał -- obaj złamali przepisy.

  • 66. Data: 2021-12-15 22:58:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 13:57:58 +0200, w <spcl86$qi6$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jak będą dwa pasy w jednym kierunku, to dokładnie tak będzie.

    A dlaczego ma mi przeszkadzać pas do jazdy w przeciwnym kierunku?

    > To nie ja próbuję to zrobić.
    > Inaczej się wyprzedza na drogach z jednym pasem w każdą stronę, a
    > inaczej gdy tych pasów jest więcej.

    Niestety, PoRD tego nie rozróżnia.

    > Jeśli uważasz, że w tym drugim przypadku manewru zmiany pasa się nie
    > wykonuje, to nie mamy o czym gadać - nie widzę szans na porozumienie.

    W obu przypadkach się wykonuje.

    > To samo dotyczy sytuacji, w której usiłowałbyś twierdzić, że fakt
    > włączenia kierunku przez kogoś na pasie prawym, uniemożliwia
    > przejechanie koło niego pasem lewym (bo to de facto nie do końca, a
    > przynajmniej nie zawsze, jest wyprzedzanie).

    Jeżeli jadę za nim na pasie, to rzeczywiście tak jest.

  • 67. Data: 2021-12-15 22:58:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 16:35:29 +0100, w <spd204$v6da$1@portraits.wsisiz.edu.pl>, mk4
    <m...@d...nul> napisał(-a):

    > Nie nie - masz nakaz jazdy prawa strona. Volvo znalazlo sie na lewym
    > tylko w jednym celu - aby wyprzedzic.

    I tak powie sąd.
    Być może najpierw zapyta "a po co zmienił pas pas?"

    Czekam na kreatywne odpowiedzi :)

  • 68. Data: 2021-12-15 23:00:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 13:58:46 +0200, w <spcl9m$qi6$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Drogi z jednym pasem ruchu w każdą stronę.

    Why Leo?
    Widzisz rozróżnienie w PoRD?

    A nawet gdyby uznać, że jazda pod prąd to zbrodnia -- to jednak nadal jestem
    już na innym pasie.

  • 69. Data: 2021-12-15 23:00:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 15:10:53 +0100, w <61b9f773$0$530$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Pas ruchu każdy użytkownik drogi może zmienić w zależności od fantazji,
    > ochoty i możliwości.

    Nie.

  • 70. Data: 2021-12-15 23:01:55

    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Albowiem on nie zabrania wyprzedzania,
    > tylko nakazuje upewnienie się, czy pojazd przede mną, na trym samym
    > pasie nie chce wykonać jakiegoś manewru. Przyznaję, że
    > nadinterpretowałem to jako zakaz wyprzedzania.

    A tak, kiedyś spotkałem w necie bałwana, który znał ten przepis i tak właśnie
    twierdził.
    Nie chcę ciebie martwić -- ale ogólnie był pośmiewiskiem.