  • Data: 2014-02-03 09:13:33
    Temat: Re: Nieomylne fotoraday - dla niedowiarków
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-29 16:08, Wilk pisze:
    > Poprawa bezpieczeństwa to np. takie coś:
    > Światła spowalniające zamiast fotoradaru
    > https://www.youtube.com/watch?v=Ryf8wNmnm3w
    >
    > takie światła są na pomorzu, np.Trakt Św. Wojciecha na odcinku Pruszcz
    > Gdański -> Gdańsk. Szkoda, że wolą wszędzie ładować kontrowersyjne
    > maszynki do zarabiania kasy pod pretekstem "poprawy bezpieczeństwa".

    Niestety się nie sprawdza. W mojej okolicy porobili podobne wynalazki i
    kierowcy jeżdżący trasą regularnie ignorują czerwone światło, zwłaszcza
    autobusy miejskie :) a nawet radiowozy.
    Inna sprawa, że wykonanie jest do d... Trzeba jechać 40/50, żeby się nie
    zaświeciło czerwone, a zmiany świateł są nieprzepisowo krótkie.
    Wystarczy zerknąć w lusterko i w tym czasie z zielonego robi się
    czerwone, co zmusza (w teorii) do gwałtownego hamowania. Nie słyszałem,
    żeby ktoś chwalił ten pomysł, za to wielu przeklina.

    Zasada działania na filmie jest trochę inna (u nas standardowo jest
    zielone dla pojazdów), ale na filmie ruch jest zdecydowanie mniejszy.