    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Niemieckie z Astry ...
    Date: Sun, 15 Apr 2012 12:02:05 +0100

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 12:15:35 +0200, Pan Zbyszek napisał(a):

    > Może ktoś mi pomoże ?
    > Znajoma pani od ok. 100 lat / może mniej/ ma antenę ustawioną na Astrę i
    > analogowy tuner Amstrad . Zawsze oglądała tylko niemieckie programy RTL
    > ,ZDF,3SAT itd. Teraz wyświetla się komunikat , że programy zostaną
    > zdjęte od 30 kwietnia i należy się skontaktować z serwisem .
    > Żadnej informacji , czy przechodzą na nadawanie cyfrowe , czy też
    > zostaną zakodowane . Próbowałem szukać jakiś informacji na stronie

    Niemcy od zawsze przyzwyczajeni są, że poodstawowe kanały są zawsze za
    darmo. Tak samo zresztą jak Anglicy.
    Co by nie było - te kanały są dostępne cyfrowo jako FTA, więc kup im
    najtańszy tuner cyfrowy. Jak znajoma pani rozważa zakup albo już zakupiła
    płaski telewizor (bo Helios się już zepsuł) to kup najtańszy FTA HD
    Ewentualnie możesz zrobić im dobrze i kupić od razu hybrydę satelita/DVB-T,
    za jednym zamachem załatwisz wszystkie potencjalne problemy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.