-
11. Data: 2021-10-02 19:00:07
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:sj9kmo$mlj$1$Janusz@news.chmurka.net>
user Janusz pisze tak:
> W dniu 2021-10-01 o 23:14, PiteR pisze:
>
>> tu najlepsze
>>
>> However, the German government is understood to have not yet
>> written to British people living there, asking them to consider
>> driving an HGV when they have never done so before.
>>
> Możesz to lepiej wyjaśnić bo z googla wychodzi jakaś niezrozumiała
> papka "Uważa się jednak, że rząd niemiecki nie napisał jeszcze do:
> Mieszkający tam Brytyjczycy proszą ich o rozważenie prowadzenia
> samochodu ciężarowego
> kiedy nigdy wcześniej tego nie robili. "
tak dobrze to ja nie znam angielskiego
żeby komuś wyjaśniać ;)
However, the German government is understood
Jednak rząd niemiecki, rozumie się że
to have not yet written to British people living there
jeszcze nie pisał do brytyjczyków tam mieszkających
asking them to consider driving an HGV
z zapytaniem o rozważenie kierowania ciężarówką
when they have never done so before.
i kiedy oni nawet tego wcześniej nigdy nie robili.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
12. Data: 2021-10-03 08:08:20
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
On 02.10.2021 16:07, Pawel "O'Pajak" wrote:
> W dniu 2021-10-01 o 16:12, Janusz pisze:
>> No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie
>> brytoli nie żal.
>
> A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
> tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.
problem jest związany z brexitem. Mam znajomych pracujących jako
kierowcy i nie narzekali. Za to sporo Polaków wyjechało przez brexit i
covexit - część pracowała w UK, a rodzinę miała w Polsce - przez
zamykanie granic lepiej zostać w kraju. Do tego teraz chyba żeby
imigrować do UK trzeba mieć 25k zarobku. Czyli pracodawca nie znając cię
musi dać ci na start 25k (minimalna pensja to ok. 18k i wielu
pracuje/pracowało za minimum), do tego szarpać się z papierami. Dzięki
temu jak ktoś nie załatwił sobie statusu pobytu, to dużo ciężej mu
przyjechać. Do tego rozleniwili ludzi darmowym pieniądzem- jak ktoś
zarabia poniżej ok. 24k (tak szacuję próg do benefitów, ale mogę się
mylić), to za przetestowanie się pozytywnie dostaje pieniądze, więc woli
się testować 10x dziennie, bo dzięki temu ma kolejny urlop za który
zapłacą durnie którym chce się pracować
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
13. Data: 2021-10-03 11:22:49
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:sj9siu$rdg$1$opajak@news.chmurka.net>
user Pawel "O'Pajak" pisze tak:
> W dniu 2021-10-01 o 16:12, Janusz pisze:
>> No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie
>> brytoli nie żal.
>
> A co ma brexit do tego?
Ma troche. Kolejki w Dover. Wzrost cen życia. Kierowca też czlowiek.
Nie chce mu się nadal mieszkać w Anglii i zbierac owoce tego
wybryku, kiedy inne kraje są w Unii a granice to tylko namalowane
kreski które przejeżdza się zwalniając a zarobki podobne.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
14. Data: 2021-10-04 07:42:43
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 3 Oct 2021 07:08:20 +0100, ddddddddddddd wrote:
> On 02.10.2021 16:07, Pawel "O'Pajak" wrote:
>> W dniu 2021-10-01 o 16:12, Janusz pisze:
>>> No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie
>>> brytoli nie żal.
>>
>> A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
>> tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.
>
> problem jest związany z brexitem. Mam znajomych pracujących jako
> kierowcy i nie narzekali. Za to sporo Polaków wyjechało przez brexit i
> covexit - część pracowała w UK, a rodzinę miała w Polsce - przez
> zamykanie granic lepiej zostać w kraju. Do tego teraz chyba żeby
> imigrować do UK trzeba mieć 25k zarobku. Czyli pracodawca nie znając cię
> musi dać ci na start 25k (minimalna pensja to ok. 18k i wielu
> pracuje/pracowało za minimum), do tego szarpać się z papierami.
A tamci starzy na odchodnem nie wypelnili strony na pobyt staly, tak
na wszelki wypadek?
> Dzięki
> temu jak ktoś nie załatwił sobie statusu pobytu, to dużo ciężej mu
> przyjechać. Do tego rozleniwili ludzi darmowym pieniądzem- jak ktoś
> zarabia poniżej ok. 24k (tak szacuję próg do benefitów, ale mogę się
> mylić), to za przetestowanie się pozytywnie dostaje pieniądze, więc woli
> się testować 10x dziennie, bo dzięki temu ma kolejny urlop za który
> zapłacą durnie którym chce się pracować
chodzi o test covid?
Co to za urlop ... zamkniety w domu.
Hm, na mistrzowstwa pilkarskie, a kobieta bedzie piwo donosic?
Ale co - jak ktos wiecej zarabia, to mu sie kwarantanna nie nalezy,
czy tylko wyplata mu sie nie nalezy?
J.
-
15. Data: 2021-10-04 10:28:08
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: K <n...@e...com>
On 01/10/2021 22:14, PiteR wrote:
> in <news:sj771g$aec$1$horizn@news.chmurka.net>
> user K pisze tak:
>
>> brexit tylko obnazyl i przyspieszyl to co bylo nieuniknione. sporo
>> kierowcow ciezarowek ma obecnie 55 lat i albo zaraz odejdzie z
>> zawodu albo juz zmienia branze, a nowych chetnych nie ma.
>
> lepiej zostać influłencerem
>
>
> The Treasury has denied that the shortage of HGV drivers in the UK is
> related to Brexit. Chief secretary to the Treasury, Simon Clarke, told
> the BBC's Today programme yesterday. "The difficulties we are facing
> are not unique to this country. The idea that this is somehow just a
> British problem is fundamentally wrong. There's a shortage of 400,000
> HGV drivers across Europe" he said.
>
> "The idea that this is about Brexit is to try and take us back into
> what is really, I'm afraid, quite a negative conversation around
> opportunities forgone when, if you look at the situation in Germany,
> if you look at the situation in Poland, if you look at the situation in
> France, they share these problems too."
>
>
> tu najlepsze
>
> However, the German government is understood to have not yet written to
> British people living there, asking them to consider driving an HGV
> when they have never done so before.
>
Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
dostawa towarow czy paliwa na stacje.
-
16. Data: 2021-10-04 10:29:13
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: K <n...@e...com>
On 02/10/2021 16:07, Pawel "O'Pajak" wrote:
> W dniu 2021-10-01 o 16:12, Janusz pisze:
>> No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie
>> brytoli nie żal.
>
> A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
> tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.
> Problem zapewne narastał latami, a w końcu zesrało się na całego. Krach
> na giełdzie też nie jest niespodziewanym, niezależnym od niczego
> zdarzeniem, tylko rezultatem jakiegoś narastającego dłuższy czas problemu.
>
> Pozdroofka,
> Pawel Chorzempa
Prawie, ale Brexit to tylko przyspieszyl i zaczely wypadac trupy z szafy.
-
17. Data: 2021-10-04 11:01:12
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 4 Oct 2021 09:28:08 +0100, K wrote:
> On 01/10/2021 22:14, PiteR wrote:
>> in <news:sj771g$aec$1$horizn@news.chmurka.net>
>> user K pisze tak:
>> The Treasury has denied that the shortage of HGV drivers in the UK is
>> related to Brexit. Chief secretary to the Treasury, Simon Clarke, told
>> the BBC's Today programme yesterday. "The difficulties we are facing
>> are not unique to this country. The idea that this is somehow just a
>> British problem is fundamentally wrong. There's a shortage of 400,000
>> HGV drivers across Europe" he said.
> Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
> kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
> dostawa towarow czy paliwa na stacje.
Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
Czy po prostu klamie? :-)
J.
-
18. Data: 2021-10-04 11:15:32
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: K <n...@e...com>
On 04/10/2021 10:01, J.F wrote:
> On Mon, 4 Oct 2021 09:28:08 +0100, K wrote:
>> On 01/10/2021 22:14, PiteR wrote:
>>> in <news:sj771g$aec$1$horizn@news.chmurka.net>
>>> user K pisze tak:
>>> The Treasury has denied that the shortage of HGV drivers in the UK is
>>> related to Brexit. Chief secretary to the Treasury, Simon Clarke, told
>>> the BBC's Today programme yesterday. "The difficulties we are facing
>>> are not unique to this country. The idea that this is somehow just a
>>> British problem is fundamentally wrong. There's a shortage of 400,000
>>> HGV drivers across Europe" he said.
>
>> Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
>> kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
>> dostawa towarow czy paliwa na stacje.
>
> Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
>
> Czy po prostu klamie? :-)
>
> J.
>
Klamie. Olewac przepisy to moga najwyzej Polacy, Litwini, Rumuni i to
tez pewnie coraz rzadziej.
-
19. Data: 2021-10-04 11:17:33
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-10-2021 o 11:01, J.F pisze:
> On Mon, 4 Oct 2021 09:28:08 +0100, K wrote:
>> Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
>> kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
>> dostawa towarow czy paliwa na stacje.
>
> Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
>
> Czy po prostu klamie? :-)
Może ci w cysternach jeżdżą chętniej, bo np. lepiej im płacą.
Ale faktycznie ludzi brakuje, samochodów chyba też, próbuję zlecić
transport - bez powodzenia od tygodnia....
-
20. Data: 2021-10-04 11:44:09
Temat: Re: Niemcy na ratunek
Od: K <n...@e...com>
On 04/10/2021 10:17, Cavallino wrote:
> W dniu 04-10-2021 o 11:01, J.F pisze:
>> On Mon, 4 Oct 2021 09:28:08 +0100, K wrote:
>
>>> Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
>>> kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
>>> dostawa towarow czy paliwa na stacje.
>>
>> Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
>>
>> Czy po prostu klamie? :-)
>
> Może ci w cysternach jeżdżą chętniej, bo np. lepiej im płacą.
> Ale faktycznie ludzi brakuje, samochodów chyba też, próbuję zlecić
> transport - bez powodzenia od tygodnia....
Do UK? Moze byc ciezko, kierowcy tam po prostu nie chca jezdzic. Glownie
z powodu kar za imigranta. Stanie kierowca na pauze w Belgii i mu wlezie
do naczepy kilku i nic z nimi sie nie da zrobic, a lokalna policja ma to
w dupie. Walczyc z nimi nie bedziesz bo maja noze/maczety, zalatwiaja
sie w srodku, jak wieziesz zarcie to sie poczestuja. Jak przejedziesz
granice nieswiadomie to kara za kazdego to z tego co pamietam ?10tys i
jeszcze grozi ci sad.