  • Data: 2013-10-08 23:14:32
    Temat: Re: Niemanie chlapacza
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-08 22:57, Jacek pisze:
    > Podczas kontroli drogowej policjant zakwestionował brak chlapacza na
    > tylnym błotniku. Moto fabrycznie chlapacza nie ma ale ktoś dał przecież
    > homologację.

    Te nmilicjant musial byc starszy od wegla

    > Z drugiej strony czytam przepisy o warunkach technicznych i tam piszą,
    > że chlapacz musi być, jeżeli błotnik jest wyżej od jezdni, niż jego
    > odległość od osi koła (a jest wyżej).

    moze zacznij czytac aktualne przepisy?

    > Średnio mi się podoba wieszanie chlapacza, zwłaszcza, że po deszczu nie
    > jeżdżę, jak nie muszę, a z drugiej strony wolę się nie narażać na mandacik.
    > Jak to widzicie?

    Tak;

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

    par 11, pkt 10c:

    c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu
    pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie
    może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną
    przechodzącą przez oś koła

    Niech wiec Pan Milicjant zalozy chlapacz swojej zonie na twarz.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X