  • 1. Data: 2013-10-08 22:57:16
    Temat: Niemanie chlapacza
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Podczas kontroli drogowej policjant zakwestionował brak chlapacza na
    tylnym błotniku. Moto fabrycznie chlapacza nie ma ale ktoś dał przecież
    homologację.
    Z drugiej strony czytam przepisy o warunkach technicznych i tam piszą,
    że chlapacz musi być, jeżeli błotnik jest wyżej od jezdni, niż jego
    odległość od osi koła (a jest wyżej).
    Średnio mi się podoba wieszanie chlapacza, zwłaszcza, że po deszczu nie
    jeżdżę, jak nie muszę, a z drugiej strony wolę się nie narażać na mandacik.
    Jak to widzicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-08 23:06:34
    Temat: Re: Niemanie chlapacza
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Oct 2013 22:57:16 +0200 osobnik zwany Jacek napisał:

> [...]
    > chlapacza, zwłaszcza, że po deszczu nie jeżdżę, jak nie muszę, a z
    > drugiej strony wolę się nie narażać na mandacik. Jak to widzicie?

    "fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich
    umieszczenie;"

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2013-10-08 23:14:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-10-08 22:57, Jacek pisze:
    > Podczas kontroli drogowej policjant zakwestionował brak chlapacza na
    > tylnym błotniku. Moto fabrycznie chlapacza nie ma ale ktoś dał przecież
    > homologację.

    Te nmilicjant musial byc starszy od wegla

    > Z drugiej strony czytam przepisy o warunkach technicznych i tam piszą,
    > że chlapacz musi być, jeżeli błotnik jest wyżej od jezdni, niż jego
    > odległość od osi koła (a jest wyżej).

    moze zacznij czytac aktualne przepisy?

    > Średnio mi się podoba wieszanie chlapacza, zwłaszcza, że po deszczu nie
    > jeżdżę, jak nie muszę, a z drugiej strony wolę się nie narażać na mandacik.
    > Jak to widzicie?

    Tak;

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

    par 11, pkt 10c:

    c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu
    pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie
    może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną
    przechodzącą przez oś koła

    Niech wiec Pan Milicjant zalozy chlapacz swojej zonie na twarz.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2013-10-09 00:22:00
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    >przechodzącą przez oś koła
    >Niech wiec Pan Milicjant zalozy chlapacz swojej zonie na twarz.

    Jesli rzeczony pojazd nie spelnia tej normy to moze byc cokolwiek
    inaczej.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 5. Data: 2013-10-09 12:21:13
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-09 00:22, Jacot pisze:
    > Jesli rzeczony pojazd nie spelnia tej normy to moze byc cokolwiek
    > inaczej.
    No właśnie zmierzyłem i mam więcej, niż 150, a więc zaraz zmajstruję
    jakiś fartuszek i będzie ok.
    W tej chwili to tablica rejestracyjna robi za chlapacz ;-) i wygląda to tak:
    http://www.serviskawasakikle500.com.pl/P1903_06-05-1
    1.JPG
    Dzięki za rady!
    Jacek

  • 6. Data: 2013-10-09 13:21:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-10-09 12:21, Jacek pisze:
> [...]
    > jakiś fartuszek i będzie ok.
    > W tej chwili to tablica rejestracyjna robi za chlapacz ;-) i wygląda to

    oku... KLE ! Zapomnialem juz ze istnieje taki motocykl

  • 7. Data: 2013-10-09 19:47:07
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-09 13:21, Kuczu pisze:
    > oku... KLE ! Zapomnialem juz ze istnieje taki motocykl
    A co, nie fajny na A2?
    Jacek
    PS
    Melduję wykonanie fartucha!
    Koszt materiałów niecałe 5 zł, czas 10 minut.

  • 8. Data: 2013-10-09 21:11:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Melduję wykonanie fartucha!
    > Koszt materiałów niecałe 5 zł, czas 10 minut.

    złamałeś sie , jakiz z ciebie twardy moturzysta.

    b.

  • 9. Data: 2013-10-09 22:33:59
    Od: N1 <s...@v...pl>

    Powinieneś mieć jeszcze nr rejestracyjny namalowany farbą olejna na
    przednim błotniku :-)

  • 10. Data: 2013-10-11 13:52:00
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    N1 <s...@v...pl> wrote:

    >Powinieneś mieć jeszcze nr rejestracyjny namalowany farbą olejna na
    >przednim błotniku :-)

    "Nie mieszajmy roznych systemow walutowych"
    Przepisy dotyczace dopuszczalnego "kąta chlapania" z niewielkimi
    zmianami obowiazuja od czasow , ktorych nawet ja nie pamietam. Nie
    bylo i nie ma mowy o obowiazkowych "chlapaczach" natomiast kat
    obowiazuje i wydaje sie dziwne, kiedy dziwi to zwlaszcza
    motocyklistow;)
    Przepisy dotyczace przednich humerow rejestracyjnych na motorach
    przestaly obowiazywac w 1969 roku i rzeczywiscie nieco dzis moze
    zaskakiwac, jesli ktos o nich wspomina;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10