  • 21. Data: 2014-12-25 19:16:49
    Temat: Re: Niekompatybilność dysku SSD z płytą?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 12:18:10 +0100, the_foe napisał(a):

    > z tego co czytam ten dysk raczej powinien działać na SATA1
    > Tu masz soft do niego:
    > https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?Dw
    nldID=18455&lang=eng&ProdId=3765
    > zaktualizuj firmware

    Zassałem tester najaktualniejszy a wg. niego firmware najaktualniejsze.
    Opcji redukcji do SATA1 nie znalazłem, zatem pewnie nie ma. Kicha.
    --
    Jacek

  • 22. Data: 2014-12-25 20:17:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    nldID=18455&lang=eng&ProdId=3765

    > Zassałem tester najaktualniejszy a wg. niego firmware najaktualniejsze.
    > Opcji redukcji do SATA1 nie znalazłem, zatem pewnie nie ma. Kicha.

    ale włączyłeś onchip serial ATA? :)
    i jeszcze pod ctrl+f1 włączają sie w BIOSIE dodatkowe funkcje, moze cos
    sie pojawi co Ci pomoze.

    --
    @foe_pl

  • 23. Data: 2014-12-25 20:27:41
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    the_foe <t...@w...pl> w wiadomości
    news:m7gpih$fdq$1@mx1.internetia.pl napisał(a):
    > a dysku nie da się przełączyć w tryb SATA1 za pomocą jakiegos softu?
    > Pamietam jak kupowałem dysk do tej plyty, a rzadziły już
    > niepodzielnie dyski SATA2, to unikałem jednej firmy (Hitachi?)
    > która nie miała ani zworek anie automatycznego przelaczania do
    > SATA1. Trzeba było to zrobić programowo, ale najpierw trzeba było
    > podłaczyć dysk pod port sata2.
    Moim zdaniem tą firmą był Samsung, zaś program był pod DOS.
    Pametam jakie problemy miałem z dyskiem tej firmy na płycie z chipsetem
    nForce 2.
    Dysk w trybie SATA2 był losowo wykrywany przez BIOS, po przełączeniu w
    tryb SATA1 nie było już problemów z wykrywaniem dysku.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 24. Data: 2014-12-25 21:47:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 20:17:17 +0100, the_foe napisał(a):

    > ale włączyłeś onchip serial ATA? :)
    Że co proszę? :)

    > i jeszcze pod ctrl+f1 włączają sie w BIOSIE dodatkowe funkcje, moze cos
    > sie pojawi co Ci pomoze.
    W moim Ctrl+f1 powoduje przeskok do pierwszej pozycji biosu Standard
    BIOS Features).

    --
    Jacek

  • 25. Data: 2014-12-28 12:06:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "the_foe" <t...@w...pl> wrote in message
    > Problem jest taki, ze SATA2 jest wstecznie kompatybilne z SATA1 ale nie
    > odwrotnie!

    trudno zeby sata rev. 1.0 bylo WSTECZNIE kompatybilne z sata rev 2.0

    > Dysk Sata1 bedzie działać na porcie SATA2, ale dysk SATA2 nie zadziała na
    > płycie z SATA1.

    bzdura

    *MOZE* nie zadzialac jezeli producent kontrolera odwalil kaszane,
    ale nijak nie wynika to ze specyfikacji

    --
    http://db.org.pl/

  • 26. Data: 2014-12-28 18:37:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > *MOZE* nie zadzialac jezeli producent kontrolera odwalil kaszane,
    > ale nijak nie wynika to ze specyfikacji

    Temu mam taką, a nie inną opinie o płytach na układzie via.

  • 27. Data: 2014-12-28 18:53:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2014 18:37:39 +0100, qwerty napisał(a):

    > Temu mam taką, a nie inną opinie o płytach na układzie via.

    qwerty, mam prośbę. zacytuj w całości post m4rkiz bo nie wiem czemu jego
    nie widzę. Moze coś wygłówkuję z (nomen-omen) nagłówków.
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2014-12-28 19:54:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    et...
    > qwerty, mam prośbę. zacytuj w całości post m4rkiz bo nie wiem czemu jego
    > nie widzę. Moze coś wygłówkuję z (nomen-omen) nagłówków.

    https://groups.google.com/d/msg/pl.comp.pecet/4bNqyD
    5STgg/9Va_NtY8Gl8J