  • 1. Data: 2014-12-24 12:47:25
    Temat: Niekompatybilność dysku SSD z płytą?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Komp z płytą GA-K8VT800 i dysk Intel SSD 320 series 40 GB. Objawy - ani
    BIOS ani OS-y (XP i Linux) na tym kompie nie widzą dysku. Płyta ma
    SATA1, dysk jest SATA2. Ale na innym kompie (GA41-GS) jest widoczny,
    daje się formatować i używać. Czyżby to jakaś niekompatybilność?
    Spotkał się ktoś z czymś takim? Jakieś rady?
    Wykluczyłem uszkodzenie portów i kabelków SATA, oba są sprawne, pracuje
    na nich inny dysk SATA (mechaniczny).
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-12-24 12:59:18
    Temat: Re: Niekompatybilność dysku SSD z płytą?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .net...
    > Wykluczyłem uszkodzenie portów i kabelków SATA, oba są sprawne, pracuje
    > na nich inny dysk SATA (mechaniczny).

    Na dysku SSD masz zworę do ograniczania przepustowości?
    Jak nie to musisz kupić zewnętrzny kontroler. Tak to jest jak kupuje się płytę
    główną na beznadziejnych układach VIA (jak dla mnie to wszystkie są zwalone).

  • 3. Data: 2014-12-24 13:31:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 12:59:18 +0100, qwerty napisał(a):

> [...]
    > główną na beznadziejnych układach VIA (jak dla mnie to wszystkie są zwalone).

    Ano, nie mam zwory. Co do VIA, to nie ja to kupiłem :) Ale przynajmniej
    mam jakieś potwierdzenie niekompatybilności, dzięki :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-12-24 13:39:49
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 24/12/2014 11:59, qwerty wrote:
> [...]
    > Jak nie to musisz kupić zewnętrzny kontroler. Tak to jest jak kupuje się
    > płytę główną na beznadziejnych układach VIA (jak dla mnie to wszystkie

    Przesadzasz, VIA KT800 to nie byl az taki zly chipset jak na tamte
    czasy. Pare dni temu mialem dokladnie owrotny problem. Dysk Szajsung F3
    przestal byc wykrywany po wymianie plyty. Pech - nie mialem starszej
    plyty pod reka zeby zaktualizowac firmware.

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2014-12-24 14:49:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Ano, nie mam zwory. Co do VIA, to nie ja to kupiłem :) Ale przynajmniej
    mam jakieś potwierdzenie niekompatybilności, dzięki :)

    Nasuwa się pytanie czy znajdzie się jakiś dysk SATA2 który zechce
    współpracować?
    Niestety, brak na płycie PCI-E a dyski SATA raz że są bardzo rzadkie to
    na dobitkę ich prędkości nie powalają.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-12-24 15:33:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > współpracować?
    > Niestety, brak na płycie PCI-E a dyski SATA raz że są bardzo rzadkie to

    Update biosu próbowałeś?

  • 7. Data: 2014-12-24 15:57:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 15:33:14 +0100, BQB napisał(a):

    > Update biosu próbowałeś?

    Nie. Ale czy jest sens? Na 5 biosów jest 4 z kolei a info nic nie
    wspomina o mosliwościach SATA.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2014-12-24 16:02:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Nie. Ale czy jest sens? Na 5 biosów jest 4 z kolei a info nic nie
    > wspomina o mosliwościach SATA.

    Wiele poprawek w biosie jest nieopisana. Kiedyś miałem w jednej płycie
    głównej problem z jedną klawiaturą USB, napisałem do producenta, w 2 dni
    miałem poprawiony bios, potem ten sam bios pojawił się na stronie do
    ściągnięcia - nie było żadnego info, że poprawili zgodność z klawiaturą
    USB, tylko opisali, że dopisali nowe procesory.

  • 9. Data: 2014-12-24 16:08:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 16:02:48 +0100, BQB napisał(a):

> [...]
    > ściągnięcia - nie było żadnego info, że poprawili zgodność z klawiaturą
    > USB, tylko opisali, że dopisali nowe procesory.

    Nie lubię flaszować :) Napędy i dyskietki FDD stareńkie, jeszcze się coś
    zająknie i uwalę płytę. Ale pomyślę jeszcze nad tym, może jak wszystko
    inne zawiedzie :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-12-24 18:25:39
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    > Nie lubię flaszować :) Napędy i dyskietki FDD stareńkie, jeszcze się coś
    > zająknie i uwalę płytę. Ale pomyślę jeszcze nad tym, może jak wszystko
    > inne zawiedzie :)

    A nie da się z poziomu Windowsa? Wiem, to grupa pl.comp.pecet. Nie
    wiadomo z jakiego korzystasz systemu ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr