  • 11. Data: 2014-12-24 18:31:16
    Temat: Re: Niekompatybilność dysku SSD z płytą?
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Niestety, brak na płycie PCI-E a dyski SATA raz że są bardzo rzadkie to
    > na dobitkę ich prędkości nie powalają.
    jak to rzadkie?

  • 12. Data: 2014-12-24 18:32:45
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2014-12-24 o 18:25, Piotr Rezmer pisze:

    > A nie da się z poziomu Windowsa? Wiem, to grupa pl.comp.pecet. Nie
    > wiadomo z jakiego korzystasz systemu ;)

    oj w czasach kt800 to chyba się nie dawało

  • 13. Data: 2014-12-24 19:11:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 18:25:39 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > A nie da się z poziomu Windowsa? Wiem, to grupa pl.comp.pecet. Nie
    > wiadomo z jakiego korzystasz systemu ;)

    Może się da. Jeszcze nie sprawdziłem, trzeba będzie poszukać w opcjach.
    Na tym kompie z VIA jest teraz i XP i Mint.
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2014-12-24 19:14:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 18:31:16 +0100, Jawi napisał(a):

    > jak to rzadkie?

    Primo, dysk SSD poniżej 40 GB pojawia się raz na tydzień na Allegro. Po
    drugie, niesposób odcedzić te SATA1 :) i trzeba mozolnie się przebijać
    przez opisy.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-12-24 21:33:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Witam
    > Komp z płytą GA-K8VT800 i dysk Intel SSD 320 series 40 GB. Objawy - ani
    > BIOS ani OS-y (XP i Linux) na tym kompie nie widzą dysku. Płyta ma
    > SATA1, dysk jest SATA2. Ale na innym kompie (GA41-GS) jest widoczny,
    > daje się formatować i używać. Czyżby to jakaś niekompatybilność?
    > Spotkał się ktoś z czymś takim? Jakieś rady?
    > Wykluczyłem uszkodzenie portów i kabelków SATA, oba są sprawne, pracuje
    > na nich inny dysk SATA (mechaniczny).

    OMG, sam jeszcze niedawno używałem tej płytę - nie zdarcia. Ostatnio
    musiałem do niej wrócić bo nowszy sprzet juz zdążył paść a to dalej
    niezniszczalne. ;)
    Problem jest taki, ze SATA2 jest wstecznie kompatybilne z SATA1 ale nie
    odwrotnie! Dysk Sata1 bedzie działać na porcie SATA2, ale dysk SATA2 nie
    zadziała na płycie z SATA1. Chyba, ze się przełącza w niższy tryb. Za
    czasów talerzowców robiło się to za pomocą zworek. Chyba tylko Samsungi
    same się przełączały.
    Na tej płycie masz SATA RAID z własnym BIOSem i chipem (VT8237), chyba
    przez TAB wchodzisz i zobacz czy tam nie wykrywa tego dysku.

    --
    @foe_pl

  • 16. Data: 2014-12-25 10:31:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 21:33:41 +0100, the_foe napisał(a):

    > Na tej płycie masz SATA RAID z własnym BIOSem i chipem (VT8237), chyba
    > przez TAB wchodzisz i zobacz czy tam nie wykrywa tego dysku.

    Mam VT 8238. Włączyłem w biosie ale ta sekcja też nie widzi dysku SSD
    SATA2.
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2014-12-25 11:19:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Mam VT 8238. Włączyłem w biosie ale ta sekcja też nie widzi dysku SSD
    > SATA2.

    a dysku nie da się przełączyć w tryb SATA1 za pomocą jakiegos softu?
    Pamietam jak kupowałem dysk do tej plyty, a rzadziły już niepodzielnie
    dyski SATA2, to unikałem jednej firmy (Hitachi?) która nie miała ani
    zworek anie automatycznego przelaczania do SATA1. Trzeba było to zrobić
    programowo, ale najpierw trzeba było podłaczyć dysk pod port sata2.

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2014-12-25 12:01:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 11:19:16 +0100, the_foe napisał(a):

    > a dysku nie da się przełączyć w tryb SATA1 za pomocą jakiegos softu

    Brzmi ciekawie. Intel poważna firma, można się spodziewać że coś tam
    mają do tego. Ale ja bez wskazówek kogoś doświadczonego nie poradzę.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2014-12-25 12:18:10
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Brzmi ciekawie. Intel poważna firma, można się spodziewać że coś tam
    > mają do tego. Ale ja bez wskazówek kogoś doświadczonego nie poradzę.

    z tego co czytam ten dysk raczej powinien działać na SATA1
    Tu masz soft do niego:
    https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?Dw
    nldID=18455&lang=eng&ProdId=3765
    zaktualizuj firmware

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2014-12-25 17:06:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > oj w czasach kt800 to chyba się nie dawało

    Wydaje mi się, że da się. Tylko musi upewnić się, którą ma rev. płyty.