  • 1. Data: 2010-07-10 16:00:40
    Temat: Niedziałające wycieraczki w Pandzie
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Mam kolejny (po niedziałającym prawym mijania) problem
    w Pandzie 2005. Otóż ruszam dzisiaj w pełnym
    słońcu i spryskałem sobie szyby. Zdziwiłem się tylko, że
    wycieraczki nie zadziałały. Popróbowałem w różnych trybach
    i prędkościach. Efekt taki, że słychać tylko "klik", natomiast
    wycieraczki nie ruszają. Był też problem z przełączeniem się
    na gaz. Tak więc odpiąłem na chwilę akumulator i odpaliłem auto
    jeszcze raz. Na gaz się przełączył, natomiast wycieraczki dalej
    nie działają. Co dziwniejsze wycieraczki i spryskiwacz są na
    jednym bezpieczniku, więc to raczej nie tu jest problem.

    Ma ktoś jakiś pomysł jak zrobić, żeby działało? Ewentualnie
    może ma ktoś jakiegoś godnego polecenia elektryka [DC], który
    nie rozłoży rąk na widok Pandy i będzie umiał to naprawić,
    a przy okazji zrobić tak, żeby prawe światło normalnie działało?

    --
    Pozdr
    Rychu

  • 2. Data: 2010-07-13 09:43:59
    Temat: Re: Niedziałające wycieraczki w Pandzie
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-10 16:00, Rychu pisze:
> [...]
    > nie rozłoży rąk na widok Pandy i będzie umiał to naprawić,
    > a przy okazji zrobić tak, żeby prawe światło normalnie działało?

    Sprawdzić czy aby sworznie się nie zapiekły, oraz czy do silnika
    dochodzi w ogóle prąd po włączeniu wycieraczki.

  • 3. Data: 2010-07-13 18:43:24
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-07-13 09:43, Nex@pl pisze:
    > Sprawdzić czy aby sworznie się nie zapiekły, oraz czy do silnika
    > dochodzi w ogóle prąd po włączeniu wycieraczki.

    Rozgrzebałem wszystko i posprawdzałem.

    Do pięciopinowej wtyczki dochodzą cztery kable:

    1. czarny (?)
    2. niebieski (+0/+12)
    3. brązowy (masa)
    4.
    5. czerwono-biały (+12/+0)

    Wtyczkę wtyka się w plastikowy element z gniazdem (foto)
    i w tym elemencie mamy styki do odłączania wycieraczki
    po osiągnięciu pozycji końcowej.

    foto: http://yfrog.com/45dsc00142dmj

    Ten plastikowy element jest zamocowany na silniczku.

    Do wtyczki dochodzi napięcie, jak na silnik zapodałem +12V i -12V
    to kręcił bez problemu. Nie działa gdy wszystko się złoży. Więc
    to albo jakiś styk, albo ten element.

    Chyba, że jeszcze coś o czym nie wiem powinno być na czarnym kablu...
    w każdym bądź razie dalej nie działa, może ktoś ma jakiś pomysł.

    --
    Pozdr
    Rychu

  • 4. Data: 2010-07-13 20:46:49
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-13 18:43, Rychu pisze:

> [...]
    >
    > Chyba, że jeszcze coś o czym nie wiem powinno być na czarnym kablu...
    > w każdym bądź razie dalej nie działa, może ktoś ma jakiś pomysł.

    Na każdym biegu nie działają?

  • 5. Data: 2010-07-13 20:55:39
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-07-13 20:46, Nex@pl pisze:
    > Na każdym biegu nie działają?

    Tak. Po użyciu spryskiwaczy również nie.
    Słychać tylko klasyczne cyknięcie w skrzyneczce
    z lewej przy drzwiach. Ogólnie tak jak piszę, napięcie
    we wtyczce (tej pod maską) jest, silniczek też działa
    prawidłowo.

    Pewnie bym jeszcze dzisiaj trochę podłubał, ale pod gołym
    niebem to robiłem, a się chmury zaczęły zbierać. Pojechać
    pod jakiś daszek też strach, bo nie uda się naprawić i nie
    będzie jak wrócić bez wycieraczek. :]

    --
    Pozdr
    Rychu

  • 6. Data: 2010-07-14 10:41:16
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-07-10 16:00, Rychu pisze:

    Wygląda na to, że gdzieś jednak gubi napięcie.

    Dopadłem schematy i powinno wyglądać to tak
    1. Niebieski (+12V druga prędkość wycieraczki)
    2. Czarny (N)
    3. Brązowo-fioletowy (powinno być załączanie wycieraczki, a nie ma nic)
    4. -
    5. Biało-czerwony (+12V pierwsza prędkość wycieraczki)

    Wygląda to tak, że mam napięcie na prędkości wycieraczki,
    ale nie mam na sterowaniu. Po podłączeniu kostki do elementu
    regulującego kierunek, wyglądało to tak, że po zamknięciu obwodu
    na cofanie wycieraczek normalnie było +12, natomiast obwód na
    normalne działanie cały czas był otwarty, tak jakby właśnie brakowało
    mu tego napięcia na 3. styku.

    Pomęczę się z tym jeszcze trochę, a w międzyczasie może ktoś polecić
    jakiś serwis fiata w DC, gdzie mogliby to "dobrze i tanio" naprawić?

    Rychu
    Panda VAN'05
    KR637** oznakowana :)

  • 7. Data: 2010-07-14 14:03:53
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-14 10:41, Rychu pisze:
> [...]
    >
    > Pomęczę się z tym jeszcze trochę, a w międzyczasie może ktoś polecić
    > jakiś serwis fiata w DC, gdzie mogliby to "dobrze i tanio" naprawić?

    Hm, może wina leży po stronie włącznika? Sprawdziłbym czy dochodzi ten
    Brązowo-fioletowy (powinno być załączanie wycieraczki, a nie ma nic) do
    włącznika. Może jest uszkodzony gdzieś na długości.

  • 8. Data: 2018-07-11 00:17:05
    Od: s...@g...com

    Witam. Ja zato pisze do was, również z problemem wycieraczek, ale innym dość nie
    typowym. A mianowicie wycieraczki działają tylko na 3 biegu ale wyłączają się po 3-4
    cyklach. Na 1 i 2 przekaźnik niestety nie tyka :( ktoś coś wie o takim problemie
    Panda 2007 jtd. !?