eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNiedziałające potencjometry w działającej (częściowo) lampieRe: Niedziałające potencjometry w działającej (częściowo) lampie
  • Data: 2013-05-01 02:02:44
    Temat: Re: Niedziałające potencjometry w działającej (częściowo) lampie
    Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odpowiedzi - wybaczcie brak cytowania ale google groups to straszne
    badziewie...

    Więc tak, miernik jest - nawet całkiem porządny, tylko, że przez pół roku leżał sobie
    włączony i bateria postanowiła się zużyć. Muszę skoczyć i kupić - ale chyba dopiero w
    czwartek :( bo akurat nie mam takiej w domu (jakaś dziwna, pół małego paluszka)

    W międzyczasie.

    Nie wiem co spowodowało wywalenie bezpiecznika, ale teraz po jego wymianie wszystko
    jest ok, lampę włączam kilka razy dziennie i nic się nie dzieje. Czy uszkodzony
    tranzystor lub dioda może dać taki objaw, że potencjometry przestają działać? Bo w
    zasadzie to wygląda tak, jakby obwód był ciągle zamknięty i odcięty od sekcji
    sterowania.