  • 11. Data: 2009-11-14 19:28:41
    Temat: Re: Niedrogi telefon z WiFi i GPS
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    monowalker pisze:

    > Samsung i780? Nowy, ze sklepu kosztuje 700-800 zł.
    >
    > Szanse na 5 dni działania może pojawią się jak wifi i gps nie będą
    > używane, na pocieszenie - w zestawie są dwie baterie.

    Zgadza sie. 5 dni wytrzyma, jak jest mało używany. Głównie dzieki małemu
    ekranikowi można uzyskać jako takie oszczędności energii. Pozatym wifi
    wyłącza sie jak telefon jest nie używany (czyli ze skype-in - nici).
    Natomiast jak zaczniesz gps-ować w dowolny sposób to bateira "wsiąknie"
    w pare godzin.

    ToMasz

  • 12. Data: 2009-11-14 20:23:37
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    ToMasz pisze:
    > Zgadza sie. 5 dni wytrzyma, jak jest mało używany. Głównie dzieki małemu
    > ekranikowi można uzyskać jako takie oszczędności energii. Pozatym wifi
    > wyłącza sie jak telefon jest nie używany (czyli ze skype-in - nici).

    To akurat tylko ustawienie, można sprawić, żeny WiFi się nie wyłączało
    przy braku aktywności, o ile bardziej zależy nam na WiFi niż na baterii.

  • 13. Data: 2009-11-15 08:33:48
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 14 Lis, 12:26, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > utrzymywanie połączenia z serwerem. Przestawienie z push na sprawdzanie co
    > 15 minut jest w zasadzie niedostrzegalne dla uzytkownika w normalnym
    > uzytkowaniu, a w zasadzie podwaja czas zycia akumulatora.
    Używałem kiedyś IMAP push w celu podtrzymania sesji internetowej (dla
    aplikacji nawigacyjnych<->gprs), specjalnie zwracając uwagę na zużycie
    baterii - nie zauważyłem specjalnie większego zużycia. Tak samo z przy
    aplikacjach podtrzymujących sesję.
    Nie zgadzam się zatem ze stwierdzeniem, że push e-mail powoduje jakieś
    dramatyczne, nawet zauważalnie większe zużycie baterii telefonu. Może
    troszeczkę.
    Pozdr. - J

  • 14. Data: 2009-11-15 09:31:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 00:33:48 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

    > Używałem kiedyś IMAP push w celu podtrzymania sesji internetowej (dla

    Imap-idle chciałeś zapewne napisać..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2009-11-15 11:22:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    widze, ze ma dotykowy ekran, no i "to samsung" -
    - czy ten fon "nie irytuje Cie"? :)
    /mialem kiedys f480 i mimo, posiadania go przez kolejne
    miesiace nadal irytowala mnie obsluga tego,
    mowiac wprost, gownianego telefonu;

    uzywane i780 na allegro sa po 600zl (juz nie musi byc nowy),
    ale w podobnej cenie jest G1 - nie wiem czy moze tego warto?
    czy pod androida wybor softu jest porownywalny z wyborem pod wm?

> [...]
    > wyłącza sie jak telefon jest nie używany (czyli ze skype-in - nici).
    > Natomiast jak zaczniesz gps-ować w dowolny sposób to bateira "wsiąknie"

    oczywiscie - mowiac 5 dni mialem na mysli,
    telefon jako telefon - bez uzywania wlan/gps;
    zdaje sobie sprawe, ze wifi/gps zre sporo pradu
    i jak z tym bedzie chodzic 2 dni,
    to mi to styka z nadmiarem :)

    na forach pisza, ze wspomniany przeze mnie hp
    wlasnie jako telefon-telefon juz po 2 dniach pada :(

    ps
    troche zle sformulowalem pytanie:
    telefon ma mi sluzyc m.in.:
    - jako telefon :)
    - modul wlan - do taniego dzwonienia do PL
    bedac za granica w zasiagu wifi (przez skype czy inne pod wm),
    do sprawdzania poczty, wysylania maili
    - gps - zeby nie targac papierowych map
    w sumie jako taka namiastka laptopa,
    ktorego nie chce targac ze soba w podroz :)

  • 16. Data: 2009-11-15 11:24:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 12:22:23 +0100, Q napisał(a):

    > uzywane i780 na allegro sa po 600zl (juz nie musi byc nowy),
    > ale w podobnej cenie jest G1 - nie wiem czy moze tego warto?
    > czy pod androida wybor softu jest porownywalny z wyborem pod wm?

    Softu do G1 jest już na tysiące, ale 95% z tego to kosmiczny badziew który
    do niczego się nie nadaje, pisany tylko po to aby zaistnieć w sklepie.
    W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2009-11-15 12:25:06
    Od: monowalker <m...@n...mam.mai.la>

    Q pisze:

> [...]
    > ale w podobnej cenie jest G1 - nie wiem czy moze tego warto?
    > czy pod androida wybor softu jest porownywalny z wyborem pod wm?

    To mój pierwszy telefon "z systemem operacyjnym", i mam go od września
    więc miej świadomość, że nie jestem w tej kwestii zbyt doświadczony.

    Korzystanie jest stosunkowo wygodne, poza dotykowym ekranem telefon ma
    klawiaturę qwerty i coś w rodzaju touchpada dzięki któremu można z
    powodzeniem obsługiwać telefon jedną ręką.

    Z wad: trzeba kombinować z rozdzielczością(dpi), bo na standardowych
    ustawieniach na ekranie nic się nie mieści. (poczytaj o tym na pdaclub.pl).

    Co do oprogramowania, mam wrażenie, że większość aplikacji tworzy się
    teraz na Androida i iPhone. (SDK Androida jest chyba bezpłatne, żeby
    ruszyć coś na WinMo trzeba mieć Visual Studio za ~3kPLN).

    Osobiście zazdroszczę symbianowcom PyS60...

    --
    monowalker

  • 18. Data: 2009-11-15 23:36:37
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Ja polecam E71 doinstalujesz sobie przeglądarki skyfire i opera mini i
    praktycznie na każdą stronę wejdziesz, po aktualizacji na najnowszy firmware
    zuważyłem poprawę szybkości w łapaniu fix'a w GPS brakuje tylko większego
    ekranu, bateria trzyma ok 3-4 dni

  • 19. Data: 2009-11-16 09:30:30
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Softu do G1 jest już na tysiące, ale 95% z tego to kosmiczny badziew który
    > do niczego się nie nadaje, pisany tylko po to aby zaistnieć w sklepie.

    ciekawe

    > W dodatku G1 ma bardzo słaby aku.

    wlasnie o tym poczytalem - czyli g1 tez odpada

  • 20. Data: 2009-11-16 09:35:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 10:30:30 +0100, Q napisał(a):

    > wlasnie o tym poczytalem - czyli g1 tez odpada

    Dlatego polecam Kaisera - egzemplarze w ładnym stanie można mieć po ~700 zł

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel