eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISM
    ATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <0...@g...com>
    Date: Fri, 11 Sep 2015 17:49:42 +0200
    Message-ID: <13uuj8j0e66q7$.1u6i0evey0ikb.dlg@40tude.net>
    Lines: 25
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1441986584 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 89.77.179.152:7841
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2503
    X-Received-Body-CRC: 2414751227
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568680
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius napisał(a):

    > Witam grupe
    > Jechalem sobie dzis rano do pracy okolo 80 km/h, prawym pasem na dwupasmowce (w
    Irlandi). Nagle zarzucilo mi samochodem na lewo tak, ze prawie wjechalem w bok
    smochodu ktory jechal obok mnie. Przez chwile pomyslalem, ze sie cos w zawieszeniu
    urwalo i lewe kolo stoi bokiem, ale nie to okazalo sie byc przyczyna. Po kilku
    sekundach walki z samochodem wszystko wrocilo do normy a komputer wyswietlil radosny
    komunikat "Awaria ESP, zglos sie do mechanika".
    > Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie
    kolo bez zadnego powodu.
    >
    > Czy wiecie moze jak to jest, ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie
    powoduje wypadek, zamiast sie po prostu wylaczyc? Slyszal ktos kiedys o czyms takim?
    Co tam wogole moglo sie zepsuc i jakie sa orientacyjne koszty naprawy ESP?
    > Saab 9-3 1.8T, 2004 rok

    Miałem dość podobną awarię, a ponieważ było to w Vectrze C (chyba bardzo
    podobnej), to może chodzić o to samo.

    W piaście przedniego koła dostało się coś pomiedzy czujnik ABS, a pasek
    magnetyczny (który jest gumowy) i poniszczyło ten pasek w taki sposób że
    mógł się nieco przemieszczać.

    Zdarzało się że poruszył się tak, że czujnik przestawał odbierać część
    impulsów co odbierał jako spadek prędkość obrotowej koła, co powodowało
    różne dziwne reakcje ze strony ABS i ESP.
    Aż do momentu w którym system stwierdzał że rozjazd między obrotami lewego
    i prawego koła jest za duży i wyłączał systemy.

    Z przyczyn może to być uszkodzenie jakiegoś przewodu (chociaż to powinno
    być wykryte od razu - bez żadnego szarpnięcia) albo właśnie okolic czujnika
    bądź paska magnetycznego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: