-
Data: 2019-11-06 10:07:16
Temat: Re: 'Nie zdazę'
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-11-05 o 15:42, s...@g...com pisze:
> W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:03:34 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
>> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:qpq6kv$cmc$...@g...aioe.org...
>> W dniu 2019-11-04 o 16:33, ąćęłńóśźż pisze:
>>>> Brawo P0.
>>>> Jak tam ministra Nowak w Uhrainie?
>>> -----
>>>>> nie tylko widzialem i odczuwalem te akcje przez pare lat ale i
>>>>> gadalem z czlowiekiem ktory to aplikowal, choc nie w pkp a w
>>>>> kolejach mazowieckich.
>
> Pociagi dosyc czesto wybierane jako opcja zamiast drozszych IC.
>
> I tam bylo ladnie widac ze pociag ma cotygodniowe opoznienie rzedu 30-45minut.
> W kolejnym rozkladzie patrze, no, planowo jedzie 45minut pozniej. Znaczy sie wzieli
pod uwage ze sie nie dalo jechac o czasie.
>
> Naiwne myslenie. Pociag zaczal jezdzic 20 minut spozniony w stosunku do nowego
rozkladu.
>
> I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.
>
> I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze sie nie
oplacalo...
>
Najtańszym pociągiem w eksploatacji są wszelkiego rodzaju ekspressy i IC
- jadą najszybciej (a więc najmniej blokują trasy oraz może następować
większa rotacja taboru), najkrócej w stosunku do przebiegu (km) pracują
załogi. Takie pociągi zuzywają najmniej energii - energia zużyta na
jedno rozpędzenie pociągu jest równa mniej więcej takiej samej ilości
energii, jaką zużywa na ok. 100 km jazdy (pociągi są ciężkie i mają dużą
bezwładność - rozpędzony pociąg przejedzie kilkanaście km bez zużycia
energii). Ale dla pasażera takie pociągi są najdroższe :-) W
eksploatacji najdroższe są wszelkie pociągi lokalne i podmiejskie.
Nie wiem, jak jest teraz (podejrzewam, że niewiele się zmieniło), ale
jak pracowałem na kolei to panował zwyczaj, że raz zestawiony skład
pociągu jeździł wyłącznie na jednej trasie, więc wagony pracowały w
sumie np. 7-10 godzin dziennie. Spokojnie mogłyby obsłużyć 2 razy tyle,
ale trzeba by zestawiać wagony w inne składy, zmieniać oznaczenia,
spieszyć się na krańcach ze sprzątaniem... A po co sobie dodawać roboty?
No to się pracuje jak się pracuje, a pasażerowie narzekają... Bo jedną z
teoretycznych bolączek kolei jest brak taboru.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.19 11:59 Budzik
- 07.11.19 00:17 J.F.
- 07.11.19 13:57 ąćęłńóśźż
- 07.11.19 18:10 J.F.
- 12.11.19 23:24 kk
- 12.11.19 23:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test