  • 1. Data: 2009-05-18 10:40:58
    Temat: Nie wiem o co pytać. Proszę o identyfikację.
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Popierniczył mi się domofon. Muszę kilka razy klikać w przycisk od
    podnoszenia słuchawki żeby zaskoczył dzwięk.
    Doszedłem że to wina guziola takiego jak na tym obrazku.
    Mam dostęp do sklepów ale nie wiem o co pytać.

    http://obrazki.elektroda.net/88_1170526132.jpg
    Przełącznik nad złączem CA po lewej od kondensatorka.
    Ma to to 6 nóżek.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-18 11:24:22
    Temat: Re: Nie wiem o co pytać. Proszę o identyfikację.
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Srututu" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Popierniczył mi się domofon. Muszę kilka razy klikać w przycisk od
    > podnoszenia słuchawki żeby zaskoczył dzwięk.
    > Doszedłem że to wina guziola takiego jak na tym obrazku.
    > Mam dostęp do sklepów ale nie wiem o co pytać.

    obawiam się, że najlepiej będzie wziąć tą płytkę ze sobą. To jest coś w
    rodzaju monostabilnego isostatu, ale wymiary są nieco inne, tak że może być
    lekki problem z dobraniem...

  • 3. Data: 2009-05-18 11:24:27
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://obrazki.elektroda.net/88_1170526132.jpg

    Isistat? Zanies plytke do sklepu, to latwiej bedzie cos dobrac (tylko
    opisz wczesniej kabelki). Mozesz tez sprobowac rozebrac ten przelacznik,
    znajac zycie zrobili srebrzone styki, ktore zasniedzialy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-05-18 11:28:20
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Srututu pisze:
> [...]
    >

    > http://obrazki.elektroda.net/88_1170526132.jpg
    > Przełącznik nad złączem CA po lewej od kondensatorka.

    wymontuj tę płytkę i przejdź się z nią do sklepu
    tam na miejscu coś dopasujecie.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-05-18 11:40:14
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Może kup całą słuchawkę ~40zł

    http://www.allegro.pl/item628874663_unifon_sluchawka
    _domofonu_urmet_1131_1_gdansk.html

    PC

  • 6. Data: 2009-05-18 11:46:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Srututu" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Popierniczył mi się domofon. Muszę kilka razy klikać w przycisk od
    > podnoszenia słuchawki żeby zaskoczył dzwięk.

    Lepiej jest lekko nacisnąć, aby był w innej pozycji
    Miałem podobny problem. Psiknąłem sprayem do czyszczenia styków. Pomogło na
    jakieś 3 lata - teraz znów się zaczyna.
    P.G.

  • 7. Data: 2009-05-18 12:25:33
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    > Może kup całą słuchawkę ~40zł
    >
    > http://www.allegro.pl/item628874663_unifon_sluchawka
    _domofonu_urmet_1131_1_gdansk.html

    +10 wysyłka.

    50zł - jezu, ile to browców! Po moim trupie!

  • 8. Data: 2009-05-18 18:33:31
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Miałem podobny problem. Psiknąłem sprayem do czyszczenia styków.
    > Pomogło na jakieś 3 lata - teraz znów się zaczyna.
    > P.G.

    Jedynie sluszna rada, mam identyczny unifon, taki sam problem byl.

    Styk jest syfiasty, zwykle wd40 psiknalem zdaje sie :-) ale miej podlozone 2
    listki papieru (sraj tasmy) pod spodem bo wycieknie zaraz, pozniej kilka razy
    "wymasuj" przycisk i bedzie dzialac jak nowy.

    Przynajmniej jak u kolegi wyzej, nie wiem ile lat juz dziala ok :)

  • 9. Data: 2009-05-19 07:46:19
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Popierniczył mi się domofon. Muszę kilka razy klikać w przycisk od
    > podnoszenia słuchawki żeby zaskoczył dzwięk.

    Rację mają ci, co sugerują wylutować przełącznik. Mam z tym do czynienia na
    codzień, więc powiem Ci że te przełączniki w URMET-ach mają taki feler
    (śniedzieją). W co czwartym aparacie muszę to "naprawiać". Musisz go
    wylutować, delitatnie rozmontować i drobnoziarnistym papierem wyczyścić
    styki (pewnie są już czarne). Tylko uważaj żeby nie wypadł ten plastikowy
    dzyndzel i sprężynka, bo cholernie upierdliwe jest to przy wkładaniu z
    powrotem ;-). I potem jak będziesz zaginał obudowę przełącznika to też z
    wyczuciem, bo jak soć się skosi to będzie się blokował. Taki zabieg z reguły
    wystarcza na parę lat ;-). Możesz też udać się do firmy domofonowej i kupić
    same elementy, ale też nie masz gwarancji czy nie będą pośniedziałe, więc
    lepiej samemu wyczyścić :-)
    Acha, nie kombinuj (jak ktoś sugerował) naciskać i zmieniać pozycji, bo to
    nic nie da. Aparaty URMET są bardzo dobre, elektrycznie i, co ważne, także
    mechanicznie. Jak zaczniesz kombinować to długo nie pociągnie ;-)).
    Pozdr.