  • 1. Data: 2009-05-17 20:45:39
    Temat: Pobór prądu przetwornicy DC/DC
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    Witam
    Jak obliczyć jaki prąd będzie pobierać przetwornica DC/DC np. MBI6651.
    Jest to źródło prądowe dla powerled'ów. Dajmy na to prąd wyjściowy
    ustalę na 350mA, napięcie zasilania może wynosić 9-36V, ok, ale jaki
    będzie pobór prądu całego układu? Także 350mA?
    Dzięki.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2009-05-17 21:51:40
    Temat: Re: Pobór prądu przetwornicy DC/DC
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > ustalę na 350mA, napięcie zasilania może wynosić 9-36V, ok, ale jaki
    > będzie pobór prądu całego układu? Także 350mA?

    Niby jak?
    Najprostsza zasada to porównanie mocy.
    Iout * Uout = n * Iin * Uin

    n to sprawność, przyjmij 0.85

    zyga

  • 3. Data: 2009-05-17 21:52:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Niby jak?
    > Najprostsza zasada to porównanie mocy.
    > Iout * Uout = n * Iin * Uin
    >
    > n to sprawność, przyjmij 0.85

    chyba Uout * Iout *n = Uin * Iin

    Icek

  • 4. Data: 2009-05-17 22:19:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    PawelM pisze:

> [...]
    > ustalę na 350mA, napięcie zasilania może wynosić 9-36V, ok, ale jaki
    > będzie pobór prądu całego układu? Także 350mA?

    Moc wy = Prąd wy * Napięcie wy
    Moc we = Prąd we * Napięcie we
    Moc wy = ok. 0,8 * Moc we (sprawność 80%)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-05-18 05:52:03
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > n to sprawność, przyjmij 0.85

    producenici LED boksują sie o każdy % w sprawności źródła swiatła a
    układem zasilającym obcinamy im 25%? przecież to bez sensu w systemach
    zasilanych z barerii...

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-05-18 06:16:40
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:

    > producenici LED boksują sie o każdy % w sprawności źródła swiatła a
    > układem zasilającym obcinamy im 25%? przecież to bez sensu w systemach
    > zasilanych z barerii...

    100-85=15 [%]

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 7. Data: 2009-05-18 06:39:41
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 23:52:59 +0200, Icek napisał(a):

    > chyba Uout * Iout *n = Uin * Iin
    Wg tego wzoru na wyjsciu masz wiecej mocy niz na wejsciu. Perpetuum
    mobile? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2009-05-18 06:50:35
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 18 Maj, 07:52, ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

    > producenici LED boksują sie o każdy % w sprawności źródła swiatła a
    > układem zasilającym obcinamy im 25%? przecież to bez sensu w systemach
    > zasilanych  z barerii...

    15% ;) ale tak - w większości lampek/latarek siedzi najtańszy
    sterownik (albo w ogóle go nie ma). Rozwiązania efektywne są jednak
    drogie, np. http://tinyurl.com/pbfglg .
    Sytuacja jest lepsza dla jednej białej diody i zasilania z jednego
    ogniwa li-ion, wtedy AMC7135 (liniowy stabilizator 350mA, Vdrop 0.2V)
    jest jednym z lepszych rozwiązań - stała jasność świecenia, sam
    stabilizator b. tani, sprawność do przyjęcia.

  • 9. Data: 2009-05-18 08:25:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:guqt23$4jb$1@inews.gazeta.pl...

    > producenici LED boksują sie o każdy % w sprawności źródła swiatła
    > układem zasilającym obcinamy im 25%? przecież to bez sensu w
    > systemach
    > zasilanych z barerii...

    Ale co proponujesz w zamian ? Opornik szeregowy ?

    Owszem, w specyficznych warunkach mozna pomyslec czy nie lepiej
    jakis stabilizator liniowy na mosfecie ..

    J.

  • 10. Data: 2009-05-18 17:09:52
    Temat: Re: Pobór pr?du przetwornicy DC/DC
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wg tego wzoru na wyjsciu masz wiecej mocy niz na wejsciu. Perpetuum
    > mobile? :)

    bo mnie zmylily ;)

    Icek