  • 51. Data: 2010-03-27 10:09:16
    Temat: Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 0...@4...com

    > Nawet przyjmujac ze masz racje, to w samochodzie rzadko dysponujesz
    > lodem. Zatrzymywac tiry i pytac czy maja gasnice sniegowa ?

    Gęstość występowania lodu w samochodzie jest mała -- to prawda. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum...

    Polecam żele -- można je kupić w aptece, ale można i w galeriach handlowych.
    Warto czasami ;) mieć w zamrażalniku kilka sztuk. :) Starczą na długo, ale na
    wszelki wypadek można zabrać do samochodu kilka sztuk -- jedna (przez ,,szamty'')
    na zranienie i kilka do specjalnych torebek z izolacją cieplną. Można również
    kupić do samochodu lodówkę. :) A można też cierpliwie czekać na karetkę. :)
    Ja chyba bym czekał.

    Żelem można też robić okłady ciepłe. :) Ja czasami sobie robię. :)
    Wyjmuję żel z zamrażalnika, odmrażam i rozgrzewam -- ,,pod kranem''. :)
    Starcza taki żelowy kompres na cała nockę. :)

    Są też substancje, które po przeziębieniu :) mają temperaturę otoczenia, ale
    po silnym wstrząsie (niepsychicznym) zamarzają, zabierając ciepło z otoczenia.
    Woda (nawet destylowana) niekoniecznie jest do tego przeziębiania dobra, choć
    znane są konie uwięzione w lodowatej, przechłodzonej wodzie -- konie spłoszone
    wskoczyły do takiej woda, a ta w mgnieniu oka zamarzła, ponoć zaczynając swe
    zamarzanie na końcach sierści końskiej...

    Odpowiednio też można znaleźć substancje przegrzane. :)

    Oczywiście żelowe okłady są dla mięczaków! Prawdziwi twardziele
    nie używają żadnych kompresów czy innych kompromisów. ;)

    A lód... Cóż... Na lodach (do lizania) jest dobry zarobek. :)
    Na okłady tak sobie ;) nadają się. :)

  • 52. Data: 2010-03-27 10:52:13
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Do najciekawszych przypadków zaliczyłbym
    > postrzelenie
    > się w prawe przedramię

    Czym?

    > (krwotok tętniczy) i obcięcie czubka palca (mniemam,
    > że to był lewy kciuk)

    ???
    Mniemasz?

    --
    Bydlę

  • 53. Data: 2010-03-27 10:54:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    .
    > A co ty mozesz o tym wiedziec ? nawet na wiki jest opisane, kiedy zaklada
    > sie opaske uciskowa
    > Fakt, napisal "opatrunek" a nie "opaska" ale po poziomie watkodawcy
    > wnosze, ze obwiazal konczyne sznurkiem albo inna tasma i tym chcial
    > dzialac :]
    > Widze, ze w waszych umyslach nie miesci sie taka mozliwosc - podobnie jak
    > dyskredytowanie mojej osoby z powodu roznicy zdan w dyskusjach
    > prowadzonych w przeszlosci nie swiadczy o was dobrze :]

    Różnica zdań w przeszłości niestety bardzo rzutuje na wypowiedzi niektórych.
    Odmienne poglądy także. Formy totalnej nietolerancji dla poglądów przechodzą
    w chamski brak tolerancji dla osoby i w życiu, ale również na grupie jest to
    częste zjawisko, bo są jeszcze papugi, które ekscytują się takimi
    zachowaniami i przejmują te prostackie metody oraz osoby do ataku, mimo że
    nikt z nich nie ma racji, a na pewno każdy ma prawo do własnego swobodnego
    zdania. Chłop ze słomą w butach żywemu nie przepuści. Pamiętam np. takie
    przegrane wybory prezydenckie i późniejsze zachowania przegranego. :-)
    Niestety sam wyzywasz dyskutanta od palantów. Nie wiem jakie miałeś dyskusje
    w przeszłości i na jakim poziomie epitetów. Ja tylko stwierdzam zauważony
    dzisiaj fakt. Co do metod udzielania pierwszej pomocy to są częste zmiany.
    Co jakiś nowy profesór i autor podręcznika to nowy trynd. Kiedyś reanimacja
    to było chyba 2/5, a dzisiaj to cholera wie, a co będzie jutro to nikt nie
    wie. Przy krwotokach zawsze była opaska uciskowa między raną a ogólnie
    mówiąc sercem czyli powyżej rany. Dzisiaj chyba każą skupiać się na samej
    ranie, która i tak jest już miejscem olbrzymiego bólu. Jutro będą taką
    kończynę ucinać bo biorca z kasą już czeka.
    neelix

  • 54. Data: 2010-03-27 10:58:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WW w...@v...pl ...

    > Może to nie ta grupa, ale co mi tam.
    > Już nigdy nie ustąpię karetce.
    > Nie ma się po co spieszyć.

    rozumem nerwy (trzeba sie było tak denerwowac i wydrzec na obsługe) ale po
    twoim poscie musze powiedziec, ze wspołczuje zonie... męza...

  • 55. Data: 2010-03-27 11:01:32
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Dlatego uważam, ze lekarzom powinno się postawić ultimatum: albo pracujesz
    > na państwowej posadzie i tylko państwowej, albo prowadzisz praktyki
    > prywatne i nie masz prawa stępu do placówek państwowych.

    Najpierw musisz głosując w wyborach odsunąć od władzy tych, dla których
    czlowiek się nie liczy, a liczy się tylko kasa. Potem dopiero można liczyć
    na zmiany w kierunku uczłowieczenia służby zdrowia zwanej dzisiaj służbą
    lekarzowi.
    neelix

  • 56. Data: 2010-03-27 11:11:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bydlę" hokkgg$9om$...@c...axelspringer.pl

    > Do najciekawszych przypadków zaliczyłbym
    > postrzelenie
    > się w prawe przedramię

    : Czym?

    Pociskiem. ;)

    Dziś już nawet blizny prawie nie widać. :) Skóra jest jaśniejsza
    i inaczej pomarszczona -- poprzecznie do pomarszczenia swej okolicy. :)

    Miałem farta, bo nie był pocisk, ale lufa. ;)
    A lufą tą był wkład od długopisu typu Zenith.
    Końcówka (to, czym dotyka się do papieru w trakcie pisania)
    wkładu nie ,,wpadła'' do ręki. Lekarze nie dali mi wiary
    i prześwietlili rękę. :)

    To był ostatni eksperyment tego dnia i załadowałem za dużo ,,prochu',
    jakim był to, co jest na zapałkach. :) No i energia wystrzału była zbyt duża...

    > (krwotok tętniczy) i obcięcie czubka palca (mniemam,
    > że to był lewy kciuk)

    : ???
    : Mniemasz?

    Tak. Po 25 latach trudno pamiętać, który to był, ale że akurat ten tak czuje...
    Kiedyś jeszcze był ślad (przesunięcie) na liniach papilarnych. :) Teraz nie
    znajduję żadnego śladu. (a ponoć linie te są stałym ozdobnikiem -- na całe życie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2010-03-27 11:18:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > rozumem nerwy (trzeba sie było tak denerwowac i wydrzec na obsługe) ale po
    > twoim poscie musze powiedziec, ze wspołczuje zonie... męza...

    Dlaczego? Po prostu trafiła na ostrze.
    Nawet nie napisał, że to on trzymał to ostrze. ;)

    -=-

    Do wątkotwórcy -- żona zemdlała z powodu utraty krwi, czy na widok krwi?

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie mdlałem z powodu utraty krwi ani razu. :)
    Mdlałem z innych powodów. :) I mam zwyczaj kucania lub siadania
    oraz opierania się o ścianę, gdy zauważam, że chcę :) zemdleć. :)

    Ale utrata krwi skutkuje uczuciem zimna. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2010-03-27 11:21:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Niektórzy tego nie rozumieją, że zasady powinny być tworzone dla ludzi i
    > dla ich wygody, a nie tworzone dla idei. Jeżeli większość ludzi mówi
    > "dwutysięczny dziewiąty" to należy to uznać za prawidłową formę, a nie
    > zmuszać ludzi do formy, która jest małoużywana "dwatysiące dziewiąty".
    > Co zaś wykształcenia - to się mylisz. Znam wielu ludzi wykształconych
    > nawet z tytułami profesora będącymi wykładowcami na uczelniach, którzy
    > popełniają wiele błędów zarówno ortograficznych jak i językowych.

    Ja się ortografii generalnie nie czepiam, chyba że czasem jest to forma
    odwetu za wcześniejsze chamskie zachowanie dyskutanta. Bardziej interesuje
    mnie to co kto ma do powiedzenia a nie jak. Co do "dwutysięcznego
    dziewiątego" to jak się zastanowisz to brzmi trochę dziwnie. Powiedziałbyś
    "w setnym dziewiątym roku" czy "w sto dziewiątym" (pisane osobno, nie jak
    napisałeś "dwatysiące dziewiąty")? Dwutysięczny dziewiąty sugeruje, że tych
    jakichś dziewiątych roków było 2000. Powiedzmy, że co 9 lat jest epidemia
    grypy i przez 18000 lat dziesiątkuje ona jakieś regiony świata. Wtedy
    dopiero ma to sens.
    neelix

  • 59. Data: 2010-03-27 11:27:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:42k79fy2saj2.dlg@oldfield.org.pl...

    > W sumie do realizacji opieki NFZ nie są one potrzebne, ale dopóki one są
    > to powinny funkcjonować

    Skutek masz właśnie widoczny.

  • 60. Data: 2010-03-27 11:46:55
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:hok72l$l3l$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Ja też mam z nimi doświadczenie.
    > Konkluzja z tego doświadczenia jest taka, że nawet jak
    > jesteś 50 metrów od pogotowia, dzwoń po karetkę.

    > I to jest główny, przewijający się w paru wypowiedziach morał z tej
    > opowieści

    I co Krzysztof 45? Nie plujesz się na autora odpowiedzi, że jego czytnik nie
    oddzielił wypowiedzi od odpowiedzi??? Nie wiem, być może to tak tylko w OE
    wygląda? Po odpowiedzi Przemek V można jeszcze coś skumać, ale po J.F jest
    to już
    wyłącznie twoja wypowiedź i komentarz do niej.
    neelix