  • 51. Data: 2011-02-16 17:19:17
    Temat: Re: Nie gry?? LEDów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Jarku, niekoniecznie. Zużyte LED-y są takim samym problemem jak zużyte
    > świetlówki.

    To akurat normalne i nie powinno dziwić -- wszystkie śmieci są jakimś
    problemem. Ale tu jest tak, że *niezużyte* świetlówki są większym
    problemem od tych zużytych. Tylko dlatego, że jacyś kretyni się uparli.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2011-02-16 17:20:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Czasem ma rację. Bardzo często ma rację. Przeważnie ma rację. Ale z tymi
    > żarówkami, to się wygłupili. Nie ma chyba drugiego zarządzenia, które by
    > było równie durne i równie szkodliwe. Dlatego trzeba przy każdej okazji
    > walić w to jak w bębęn, aż odszczekają, znajdą winnych i ich dla przykładu
    > rozstrzelają.

    Bardzo intensywnie szukać nie muszą. Zawsze można dobrać z niewinnych -
    w Brukseli jest z kogo dobierać!

    --
    Darek

  • 53. Data: 2011-02-16 17:49:30
    Temat: Re: Nie gryźć LEDów
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 18:05:56 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    bezpieczne-dla-zdrowia,wid,13130114,wiadomosc.html

    >Odkrywcy, psia ich mać. Znaleziono... Niezłą sklerozę trzeba mieć albo
    >niezłym ignorantem być żeby "znaleźć" to co ktoś świadomie tam umieścił.

    ale gdzie tam jest olow ? Na cynowanych koncowkach ?

    J.

  • 54. Data: 2011-02-16 17:53:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 17:34:29 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Mam takie "bezproblemowe" i "organiczne" wysypisko 500 metrów od siebie.
    >Nawet nie wiesz, jak bardzo to śmierdzi :(

    RoManie, ale od smrodu jeszcze nikt nie umarl, a od swiezego powietrza
    dwie armie pod Moskwa :-)

    Posmierdzi, posmierdzi i przestanie. Zostanie troche cennego nawozu
    lub dobrej gleby.
    Gorzej jak tam ktos wyrzuci puszke, butelke, tapczan czy telewizor.

    A Unia popiera spalarnie, wtedy nie smierdzi i proces jest szybszy.

    J.

  • 55. Data: 2011-02-16 19:26:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > RoManie, ale od smrodu jeszcze nikt nie umarl,

    Doprawdy?

    > a od swiezego powietrza dwie armie pod Moskwa :-)

    A mi się wydawało, że to od mrozu i szkodliwych dawek ołowiu...

    > Posmierdzi, posmierdzi i przestanie.

    Jasne - prędzej zdechnę niż przestanie śmierdzieć.

    > Zostanie troche cennego nawozu lub dobrej gleby.

    Za 300 lat.

    > Gorzej jak tam ktos wyrzuci puszke, butelke, tapczan czy telewizor.

    To nie śmierdzi.

    > A Unia popiera spalarnie, wtedy nie smierdzi i proces jest szybszy.

    Ale spalarnie wydzielają dioksyny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2011-02-16 20:07:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011 20:26:44 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Doprawdy?

    No dobra, zalezy co tak smierdzi, ale jestes dobrym przykladem -
    smierdzi ci i zyjesz :-)

    >A mi się wydawało, że to od mrozu i szkodliwych dawek ołowiu...

    Siedzieli by w pomieszczeniu przy smierdzacym piecyku, to by im olow
    mniej szkodzil :-)

    >Jasne - prędzej zdechnę niż przestanie śmierdzieć.

    Bo ciagle dowoza nowe smieci.

    >Za 300 lat.

    zalezy. papier, obierki od ziemniakow to chyba ze 3 lata, drewno ze
    30, kosci moze troche dluzej.

    >To nie śmierdzi.

    Ale miejsce zajmuje. i trzeba potem komus innemu zatruc zycie, a co
    zrobic z ta gora ?

    >Ale spalarnie wydzielają dioksyny.

    Jak sie do nich nie wrzuca PCW to nie wydzielaja.
    Zabroni sie PCW, albo w ogole wszystkich plastikow i po sprawie :-)

    J.

  • 57. Data: 2011-02-16 21:33:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Jak sie do nich nie wrzuca PCW to nie wydzielaja.
    > Zabroni sie PCW, albo w ogole wszystkich plastikow i po sprawie :-)

    Spaliny w spalarniach się dopala i filtruje, więc nawet PCW im nie
    straszny. Przed wybudowaniem spalarni w Warszawie na Targówku okoliczna
    ludność straszne protestowała. W trakcie negocjacji ustalono, że się
    wybuduje przu spalarni Smrodomierz Publiczny. No i stoi teraz w polu, gdzie
    pies z kulawą nogą nie zagląda, ogromna świetlna tablica pokazująca stężenie
    wszelkich syfów (zawsze w normie). No ale przynajmniej jacyś elektronicy
    na tym zarobili -- i nikt nie może powiedzieć, że to przez urzędników, bo
    to lud tak chciał.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2011-02-17 10:03:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czekamy na "odkrycie" że energooszczędne, przyjazne środowisku
    > świetlówki zawierają rtęć a i w fotoogniwach krzemowych arsenu sporo by

    Nie tak wiele bo jest tam tylko domieszką. W LEDach masz AlGaAs czy
    InGaAsP. Czyli jest go tam prawie połowa, a wagowo nawet ponad połowa

    MD

  • 59. Data: 2011-02-17 10:42:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Thursday, February 17, 2011, 11:03:14 AM, you wrote:

    [...]

    > Nie tak wiele bo jest tam tylko domieszką. W LEDach masz AlGaAs czy
    > InGaAsP. Czyli jest go tam prawie połowa, a wagowo nawet ponad połowa

    Nie pisz bzdur, proszę! Ponad połowa CZEGO?

    Ja też mogę napisać, że rtęci wagowo jest ponad połowa. A wróbelek ma
    jedną nóżkę bardziej.

    Na wagę diody LED składa się nie tylko waga samej struktury, która jest
    mikroskopijna, tak samo jak na wagę świetlówki nie składa się tylko gaz
    w rurze. A tylko w takich przypadkach można napisać bzdurę "wagowo ponad
    połowa".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-02-17 11:31:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    bezpieczne-dla-zdrowia,wid,13130114,wiadomosc.html

    > Nie tak wiele bo jest tam tylko domieszką. W LEDach masz AlGaAs czy
    > InGaAsP. Czyli jest go tam prawie połowa, a wagowo nawet ponad połowa

    Nie musisz mi tego tłumaczyć - struktury krzemowe i arsenkowo - galowe
    to ja temy rencamy...
    I jedną panią robiącą przy arsenku galu z roboty wypłoszyłem - zaczęły
    kobiecie włosy wypadać - jak jej wyjaśniłem że to pierwszy objaw
    przytrucia arsenem (organizm próbuje się bronić wyrzucając arsen do
    włosów) i że jeszcze trochę a zaczną się prawdziwe kłopoty - poszukała
    bezpieczniejszej a i lepiej płatnej pracy.

    --
    Darek