  • 101. Data: 2011-02-18 00:59:23
    Temat: Re: Nie gryźć LEDów
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.02.2011 00:01, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > To właśnie nie jest debilizm. 15 kg ołowiu w akumulatorze to nie problem
    > - jedna wielka bryła ołowiu o minimalnej powierzchni w stosunku do masy,
    To jest kilka płyt o strukturze +- gąbki. Jakby nie było dużej
    powierzchni to by nie dawało dużego prądu. Do tego jeżeli akumulator
    ktoś wywala to prawdopodobnie oprócz metalicznego ołowiu jest tam
    jeszcze sporo jego soli - a to jest znacznie bardziej toksyczne.

    > Problemem są
    > właśnie śladowe ilości ołowiu mocno kosztowne w utylizacji przy tak
    > niedużych stężeniach a zaśmiecające środowisko
    A elektronika jest taka problematyczna w utylizacji? Ztcp ma miedzi
    więcej niż ruda, więc opłaca się ją zmielić, roztworzyć metale i potem
    je strącać z kwasu. Taniej i ekologiczniej niż wydobywać nowe metale.

    > - wiesz jak wyglądała
    > ciężka marchewka produkowana przez PGR Bródno?
    Na szczęście nie.

    > A jak smakowało
    > najcięższe na świecie masło z mleka krów wypasanych w przydrożnych
    > rowach w czasach etylizowanej benzyny?
    Ale to była troszkę inna sytuacja - związki ołowiu były rozpylane w
    powietrzu a nie trzymana w formie metalicznej. Ztcw przenikanie ołowiu
    metalicznego do środowiska (zwłaszcza w stopach) jest b. niskie. Inaczej
    luty ołowiowe by tak dobrze nie trzymały.

    Michoo

  • 102. Data: 2011-02-18 07:32:57
    Temat: Re: Nie gry?? LEDów
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ja w każdym razie jestem wciąż pod wrażeniem osiągnieć socjalizmu.
    > Pomysł dostarczania makulatury do szkół, to coś na miarę twórczości
    > takiej jak "eksport wewnętrzny".

    Jakoś nie pamiętam przymusowego zbierania makulatury w szkołach. Kiedy to
    było ?
    W mojej pamięci makulatura w socjalizmie służyła do tego aby dostać
    przydział na papier toaletowy (OIDP rolka za kilogram).
    P.G.

  • 103. Data: 2011-02-18 07:43:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > metalicznego do środowiska (zwłaszcza w stopach) jest b. niskie. Inaczej
    > luty ołowiowe by tak dobrze nie trzymały.

    Czytałem gdzieś/kiedyś (źródła nie potrafię podać), że autor naukowego
    opracowania na temat szkodliwości ołowiu na wysypiskach, które stało się
    inspiracją do ROHS, wycofał się z niektórych wniosków (że jakieś błędy
    spowodowały wielokrotne (może 100x) przeszacowanie ilości ołowiu dostającego
    się do wód gruntowych) jeszcze przed wprowadzeniem ROHS, ale maszyna
    biurokratyczna już nie dała (a może nie chciała) się zatrzymać.
    P.G.

  • 104. Data: 2011-02-18 07:52:25
    Temat: Re: Nie gry?ae LEDów
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d5daae1$0$2458$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak jak jako technolog elektronowy mam ciężkie wątpliwości czy dyrektywa
    > ROHS chroniąc nas przed ołowiem nie powoduje niewspółmiernie większych
    > obciążeń środowiska naturalnego z innych powodów (sprzęt lutowany lutem
    > bezołowiowym póki co ma znacznie mniejszą niezawodność i średni czas
    > życia - te luty są nowością, porządnych jeszcze nie dopracowano) i
    > cprędzej trafia na śmietnik

    Zastanawia mnie ile więcej energii się zużywa (->CO2) przez to, że:
    - lutowanie bezołowiowe trwa dłużej,
    - jego temperatura jest wyższa,
    - czas życia urządzeń wielokrotnie krótszy, co oznacza:
    - odpowiednio większą produkcję,
    - odpowiednio większy recykling,
    - odpowiednio większe transporty (produktów i odpadów).
    P.G.

  • 105. Data: 2011-02-18 08:20:47
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d5e201b$1@news.home.net.pl...
    > Jakoś nie pamiętam przymusowego zbierania makulatury w szkołach. Kiedy to
    > było ?

    Za Gierka

  • 106. Data: 2011-02-18 08:53:53
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "spa" <s...@a...er> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4d5e201b$1@news.home.net.pl...
    >
    > Za Gierka

    Za Władysława Gomółki równierz... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 107. Data: 2011-02-18 08:56:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spa,

    Friday, February 18, 2011, 9:20:47 AM, you wrote:

    > Za Gierka

    Mój syn, który do szkół już chodził "za demokracji", jeszcze się załapał
    na przymusowe dostarczenie kwitka z punktu skupu. Pamiętam, że zawiozłem
    20 kG makulatury do skupu i dostalem za to kwitek i... 80 groszy.
    Na najbliższej wywiadówce zrobiłem taką awanturę, że raz na zawsze
    skończyło się zbieranie makulatury.

    Ale to w ogóle dziwna nauczycielka była. Pamiętam zebranie organizacyjne
    dla klas pierwszych i jej żądanie, żeby dzieciom bananów i pomarańczy
    nie dawać, bo nie wszystkich stać i innym dziecim jest przykro. A to
    było w czasie, kiedy banany były już tańsze od jabłek...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 108. Data: 2011-02-18 09:26:53
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Za Władysława Gomółki również... :-)

    Miedzy Bierutem a Gierkiem rządził Władysław Gomułka
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22gom%C3%B3%C5%
    82ka+w%C5%82adys%C5%82aw%22&btnG=Szukaj&aq=f&aqi=&aq
    l=&oq=

  • 109. Data: 2011-02-18 09:30:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spa,

    Friday, February 18, 2011, 10:26:53 AM, you wrote:

    > Miedzy Bierutem a Gierkiem rządził Władysław Gomułka
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22gom%C3%B3%C5%
    82ka+w%C5%82adys%C5%82aw%22&btnG=Szukaj&aq=f&aqi=&aq
    l=&oq=

    Starzy jesteśmy ale pamiętamy. Naprawdę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 110. Data: 2011-02-18 10:05:54
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Starzy jesteśmy ale pamiętamy. Naprawdę.

    Gomułka

    Gomółka

    zajmują się polityką, a nuż ktoś młodszy pomyli, skoligaci