  • 71. Data: 2011-02-17 14:25:00
    Temat: Re: Nie gry?ć LEDów
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 15:13, wScieklY ZdziCh pisze:

    > I co myslisz ze ten olow rozpuszcza sie w wodzie i go pijesz ?

    Ołów zapewne nie ale jego sole być może.

    MD

  • 72. Data: 2011-02-17 15:29:38
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Sie rozpuszcza. Powolutku, ale rozpuszcza.
    > A jesli sie rozpuszcza .. to gdzie trafia ?

    Mniej wiecej tam skad zostal wydlubany, czyli do ziemi.

  • 73. Data: 2011-02-17 15:30:30
    Temat: Re: Nie gryźć LEDów
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    Tam chyba nie było zaznaczone ze wszystkie zwiazki niebezpieczne znajduja sie w
    elementach metalowych i strukturze , moze czesc jest w plastiku , wiadomo ze
    dzieciak zwykle pcha wszystko do ust , wiadomo tez ze chinczycy lubuja sie w
    pchaniu do barwnikow zwiazki olowiu .
    Specem nie jestem wiem ze siarczan miedzi uwodniony ma szkodliwosc podobna do
    soli kuchennej , siarczan nie jest jedynym zwiazkiem miedzi , jest tez cyjanek
    miedzi o szkodliwosci troche wiekszej , cholera wie jakie zwiazki siedza w
    obudowach . Jak taki led trafi do przemyslu to pol biedy jak dzieciak ma go ssac
    przez pol roku to wolal bym zeby taki glupi led mial atest tak samo jak inne
    zabawki . Zabawki maja miec atest , ledy sa czesto wystajace z obudowy i tez
    powinny miec spelniec jakies normy . Jesli sladowe ilosci niklu moga powodowac
    uczulenie to moze z plastikiem jest podobnie , trzeba sie wczytac w material
    zrodlowy i oceniac .

  • 74. Data: 2011-02-17 15:34:27
    Temat: Re: Nie gry?? LEDów
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    .
    > Kupiłem oprawy warsztatowe bez świetlówek. Skąd mam wziąć stare świetlówki
    > na wymianę?

    No przecież będziesz mógł kupić stare, zepsute świetlówki od kogoś - tak jak
    obecnie limity emisji CO2 :) Jeszcze dorzuci się np. lotne kontrole, podczas
    których trzeba wykazać się wszystkimi zakupionymi świetlówkami (zakup
    wyłącznie z dowodem tożsamości!) i odpowiednią karną opłatą za każdą
    brakującą sztukę...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 75. Data: 2011-02-17 15:47:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Sie rozpuszcza. Powolutku, ale rozpuszcza.
    > A jesli sie rozpuszcza .. to gdzie trafia ?

    Jarku, bądź poważny. Urządzenia trafiają na wysypiska. A nikt nie robi
    wysypisk na ujęciach wody pitnej. Poza tym - trzebaby wysypisko zapełnić
    w całości akumulatorami,żeby ilość wypłukiwanego ołowiu mogła
    zaszkodzić.

    W dawnych czasach ołów szkodził w momencie, gdy wodę pitną
    transportowano ołowianymi rurociągami. Nikt nie proponuje wyciągania
    ołowiu z elektroniki i przerabiania go na rury wodociągowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 76. Data: 2011-02-17 16:17:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Osiecki napisał:

    > No przecież będziesz mógł kupić stare, zepsute świetlówki od kogoś
    > - tak jak obecnie limity emisji CO2 :)

    Pomysł znacznie starszy od handlu limitami emisji CO2. U mnie w szkole,
    jeszcze za komuny, kwitł handel makulaturą. Uczniowie z rodzin, w których
    czytało się niewiele, musieli kupować makulaturę od tych, u których w domach
    kupowało się gazety. Bo każdy raz w semestrze musiał przynieść swój limit
    na godzinę wychowawczą. Inaczej miał obniżoną ocenę ze sprawowania.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2011-02-17 16:26:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.02.2011 16:47, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > transportowano ołowianymi rurociągami. Nikt nie proponuje wyciągania
    > ołowiu z elektroniki i przerabiania go na rury wodociągowe.

    Do dziś są jeszcze w użyciu ołowiane rury wodociągowe, z czasów
    historycznych. Wymienia się je co prawda, ale zanim wszystko wymienią to
    jeszcze potrwa.

    Waldek

  • 78. Data: 2011-02-17 16:28:12
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8s50hrFr2iU1@mid.uni-berlin.de...
    > Do dziś są jeszcze w użyciu ołowiane rury wodociągowe, z czasów
    > historycznych. Wymienia się je co prawda, ale zanim wszystko wymienią to
    > jeszcze potrwa.

    Przy spłuczkach klozetowych w familokach tez jeszcze są. Trwalsze to od
    dzisiejszych cudów z plastiku.

  • 79. Data: 2011-02-17 16:29:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 16:47:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Jarku, bądź poważny. Urządzenia trafiają na wysypiska. A nikt nie robi
    >wysypisk na ujęciach wody pitnej.

    Ano nie. Ale ta folia na dnie kiedys zacznie przepuszczac i co sie
    stanie z tym co splynie do ziemii ?
    Nie ma sily - gdzies wyplynie.

    J.

  • 80. Data: 2011-02-17 16:32:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 17:28, spa pisze:

> [...]
    > wiadomości news:8s50hrFr2iU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Przy spłuczkach klozetowych w familokach tez jeszcze są. Trwalsze to od

    To że dorwały do dzisiaj wcale nie oznacza ze są trwalsze niż
    plastikowe. Z tego co pamiętam to lubiły pękać i to złośliwie w trudno
    dostępnych miejscach jak pod posadzką :)

    MD