  • 11. Data: 2012-07-10 11:14:06
    Temat: Re: Nie działa HDD na kablu USB 5m
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert pisze tak:

    > Nie, to HDD USB 500GB. Jest zasilany przez USB.

    ależ wodzu! więc to nie ma prawa działać.

    --
    Piter

  • 12. Data: 2012-07-10 11:19:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-10 10:56, Rafał Łukawski wrote:
    [.....]
    > Kwestia negocjacji inicjalnego zasilania jest załatwiona, problemem jest
    > to, iz owe 0.5A to za mało, także kazdy dysk USB2.0 powinien być
    > sprzedawany z kabelkiem typu Y.
    No nie wiem. Np. mój Seagate 500GB "fabrycznie" jest podłączany
    pojedynczym (tzn. nie Y) kablem. Myślę, że dużo zależy od samego dysku,
    tzn. jak bardzo jest prądożerny. Oczywiście inną sprawą jest jakość
    interfejsu który siedzi w obudowie.

    > Nadto USB3.0 jest rozwiązaniem tego problemu.
    Jakiś tydzień temu bawiłem się dyskiem 1T siostry (obudowa USB3
    Verbatim, dysk Samsung). Również używa pojedynczego kabla i podłączony
    do portu USB2 w mojej maszynie startował bez żadnych problemów.

  • 13. Data: 2012-07-10 11:39:00
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-10 11:19, JDX wrote:
> [...]
    > Verbatim, dysk Samsung). Również używa pojedynczego kabla i podłączony
    > do portu USB2 w mojej maszynie startował bez żadnych problemów.

    Temat nie jest powtarzalny, bywa że np. z jednym NB działa, z innym nie.
    Dlatego większość USB2.0 zastrzega sobie kable Y. Oczywiście obudowy
    USB3.0 posiadają pojedynczy kabel.

  • 14. Data: 2012-07-10 11:42:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > "renomowanej" firmy Platinum z dyskiem Samsunga w środku).

    Jeden z większych szajsów .. fajne były dyski firmowe samsunga ale
    zaprzestali produkcji :(

  • 15. Data: 2012-07-10 12:49:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-10 11:39, Rafał Łukawski wrote:
    [.....]
    > Temat nie jest powtarzalny, bywa że np. z jednym NB działa, z innym nie.
    > Dlatego większość USB2.0 zastrzega sobie kable Y. Oczywiście obudowy
    > USB3.0 posiadają pojedynczy kabel.
    Kabel Y też nie zawsze załatwia sprawę. Np. próba podłączenia
    wspomnianego Platinum 640GB do zabytkowego notebooka Fujitsu-Siemens w
    100% przypadków powoduje jego natychmiastowe wyłączenie. :-D Na
    szczęście sprzęt startuje gdy dysk jest wpięty przed włączeniem
    zasilania. :-D Czasami to samo zdarza się przy próbie podłączenia tego
    dysku do współczesnego notebooka Della. Jedynie współczesny Lenovo
    współpracuje z nim bez problemu. Natomiast gdy próbuję podłączyć ten
    dysk do mojego desktopa do gniazd z przodu obudowy (czyli w środku mam
    jeszcze z pół metra chamskiej, nieekranowanej taśmy) to XP krzyczy że
    wystąpiło przepięcie (power surge) i żąda zresetowania portu. Oczywiście
    częściowo jest to wina mojej tandetnej obudowy, ale inne dyski (z kablem
    Y jak i pojedynczym) podłączane do tych portów działają OK. Gdy
    podłączam go do gniazd wlutowanych w płytę lub do hub-a w monitorze to
    wszystko jest OK.

  • 16. Data: 2012-07-10 13:03:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-10 11:42, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > fajne były dyski firmowe samsunga ale zaprzestali produkcji :(

    Chyba żartujesz... to jedyny dysk z jakim mam kłopoty, a mam 4 dyski 2.5
    cala.
    Mam jakiś udziwniony kontroler (320 GB) i na dodatek advancedformat. Mam
    kłopoty z partycjonowaniem i nie działa mi on z WD HD TV Player jeśli
    jest sformatowany w NTFS.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 17. Data: 2012-07-10 13:36:46
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    ja mam Toshiba ALU2 250GB odczyt/zapis na poziomie 30MB/s

  • 18. Data: 2012-07-10 13:46:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Mirek Ptak nabazgrał(a):

> [...]
    > kłopoty z partycjonowaniem i nie działa mi on z WD HD TV Player jeśli jest

    To że ty masz problem nie znaczy że dyski są złe .. ja mam tylko pozytwyne
    doświadczenia z nimi.

  • 19. Data: 2012-07-10 15:06:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-10 13:46, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > To że ty masz problem nie znaczy że dyski są złe .. ja mam tylko
    > pozytwyne doświadczenia z nimi.

    To znaczy jedynie, że nie są tak dobre jak inne :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 20. Data: 2012-07-10 15:29:18
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Mirek Ptak nabazgrał(a):

    > Dnia 2012-07-10 13:46, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > To znaczy jedynie, że nie są tak dobre jak inne :)

    Miałem 2 x Verbatima, parę WD, Seagate i na razie najlepiej działa Samsung
    ..
    ps. Miałem też WD TV oraz WD TV Live ... obecnie LG BD660.