  • 1. Data: 2012-07-09 22:58:09
    Temat: Nie działa HDD na kablu USB 5m
    Od: Robert <r...@d...com>

    Witam.

    Nie działa mi HDD USB na kablu USB o długości 5m. Natomiast działa na
    nim bez problemu kierownica, więc chyba nie jest uszkodzony. Czy to
    normalne? HDD USB natomiast działa bez problemu na Hub'ie USB 1m.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2012-07-09 23:02:04
    Temat: Re: Nie działa HDD na kablu USB 5m
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robert pisze tak:

    > Nie działa mi HDD USB na kablu USB o długości 5m.

    HDD ma zasilacz?

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-07-09 23:28:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-07-09 23:02, PiteR pisze:

    > HDD ma zasilacz?

    Zgaduje że nie, to działa tez w druga stronę, dysk wymagający kabla Y
    doskonale działa na pojedynczym kablu długości 15cm.

  • 4. Data: 2012-07-09 23:33:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-09 22:58, Robert wrote:
> [...]
    > nim bez problemu kierownica, więc chyba nie jest uszkodzony. Czy to
    > normalne? HDD USB natomiast działa bez problemu na Hub'ie USB 1m.

    Jest względnie niewielka korelacja pomiędzy kierownicą a HDD, który przy
    starcie może pociągnąc do 1A. bez zasilacza (lub dodatkowego podłączenia
    do USB) nie powinien właściwie ruszyć. To normalne, że coś co chce 1A
    nie działa na porcie, który daje (wg specyfikacji) do 0.5A

    Co to za HUB USB 1m (1m to raczej długość kabla od HUB'a do urządzenia?)

  • 5. Data: 2012-07-09 23:49:17
    Od: Robert <r...@d...com>

    W dniu 2012-07-09 23:33, Rafał Łukawski pisze:

    > Co to za HUB USB 1m (1m to raczej długość kabla od HUB'a do urządzenia?)

    Hub jest firmy "tracer". 1m to długość kabla od hub'a do komputera. Może
    jest nawet krótszy. Kabel od hub'a do urządzenia jest króciutki.

  • 6. Data: 2012-07-09 23:51:24
    Od: Robert <r...@d...com>

    > HDD ma zasilacz?

    Nie, to HDD USB 500GB. Jest zasilany przez USB.

  • 7. Data: 2012-07-10 00:30:45
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Robert wrote:

    > Witam.
    >
    > Nie działa mi HDD USB na kablu USB o długości 5m. Natomiast działa na
    > nim bez problemu kierownica, więc chyba nie jest uszkodzony. Czy to
    > normalne?

    Normalne. Kabel USB ma niezerową rezystancję. Im dłuższy, tym większą. Dysk
    bierze dość duży prąd. Wskutek rezystancji kabla, na dysku napięcie jest
    niższe niż wymagane - i dysk nie działa.

  • 8. Data: 2012-07-10 10:13:17
    Od: Robert <r...@d...com>

    W dniu 2012-07-10 00:30, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Normalne. Kabel USB ma niezerową rezystancję. Im dłuższy, tym większą. Dysk
    > bierze dość duży prąd. Wskutek rezystancji kabla, na dysku napięcie jest
    > niższe niż wymagane - i dysk nie działa.

    Dzięki wszystkim za odpowiedź. :)

  • 9. Data: 2012-07-10 10:45:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-09 23:33, Rafał Łukawski wrote:
    [.....]
> [...]
    > do USB) nie powinien właściwie ruszyć. To normalne, że coś co chce 1A
    > nie działa na porcie, który daje (wg specyfikacji) do 0.5A
    A może pociągnąć 1A? IMO porządnie zrobiony dysk zewnętrzny nie może i
    powinien mieć wbudowany jakiś układ soft startu. Ponieważ, o ile
    pamiętam, wg. specyfikacji USB2 urządzenia pobierające podczas normalnej
    pracy ponad 100mA muszą wystartować pobierając co najwyżej 100mA a
    dopiero później wynegocjować sobie większy pobór prądu (500mA max).
    Oczywiście wiadomo jak to jest w życiu i w związku z tym są porządne
    dyski/obudowy (np. Seagate z którymi nigdy nie miałem problemów) a jest
    i szmelc z którym czasami są problemy przy włączaniu (np. obudowa
    "renomowanej" firmy Platinum z dyskiem Samsunga w środku).

  • 10. Data: 2012-07-10 10:56:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-10 10:45, JDX wrote:
> [...]
    > i szmelc z którym czasami są problemy przy włączaniu (np. obudowa
    > "renomowanej" firmy Platinum z dyskiem Samsunga w środku).

    Kwestia negocjacji inicjalnego zasilania jest załatwiona, problemem jest
    to, iz owe 0.5A to za mało, także kazdy dysk USB2.0 powinien być
    sprzedawany z kabelkiem typu Y. Potencjalnie można stworzyć mechanizm
    magazynujący krótkotrwale energie w celu zapewnienia prądu rozruchwego,
    tyle że taka odbudowa byłaby odpowiednio droższa. Nadto USB3.0 jest
    rozwiązaniem tego problemu.