  • Data: 2010-02-18 22:13:16
    Temat: Re: Nie będzie wymiany z AS5617 w polskich IX-ach
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl> szukaj wiadomości tego autora

    qouletsun pisze:
    > TP tworzy własnego IX - z cenami za utrzymanie takimi jak pozostałe punkty
    > wymiany- które automatycznie przestają istnieć - bo co mogą zaoferować? Skoro
    > wszyscy będą peerować przez IX z TP?

    No nie wiem, ja nie narzekam mając acx-a. Leci mi tym 1/3 ruchu w
    stosunku do reszty feedów/peerów.
    Peer, którym leci mi TP i 50k innych prefiksów jest porównywalny z
    ruchem ac-x gdzie tych prefiksów jest 2,3k.

    Tak więc jak dla mnie nie trafione.

    > Zauważyliście, że żaden duży Operator nie wypowiedział się negatywnie na
    > płatną wymianę ruchu i jakoś nie ma zbyt dużego ciśnienia aby to zmienić a sam
    > pomysł pojawił się z UKe i nie był wcześniej aż tak bardzo rozdmuchany ?

    Tak, bo wszyscy "poradzili sobie" utrzymując tanie łącza na świat
    (level3, tiscali, itp), peeringi między sobą oraz bytność w xach. Nawet
    TKT podłączył się do poznańskiego pixa dla naszej klasy i allegro.
    Tym samym ruchu "drogiego" do TP zostało ile? 10-20% wszystkiego.

    paweł