  • Data: 2010-02-25 13:51:10
    Temat: Re: Nie będzie wymiany z AS5617 w polskich IX-ach
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Feb 2010 13:19:54 -0800 (PST), Tomasz Kruk
    <f...@g...com> wrote:

    >misiek,ale kazda firma posrednio byla budowana za pieniadze jej
    >klientow

    Problem w tym że TP często żadała budowy infrakstruktury przez
    klientów a potem jako warunek podłączenia telefonów żadał przekazania
    sobie tej infrastruktury za darmo. Normalna firma buduje taka
    infrakstrukturę albo ze swoich środków albo z kredytów a dopiero potem
    ona się jej zwraca i na niej zarabia. Albo - jeśli budują ja klienci -
    to jest to ich własność. Żeby nie być gołosłownym to taka sytuacja
    miała miejsce około 10 lat temu w Wetlinie w Bieszczadach. TP SA jako
    warunek podłączenia abonentów wymogła zakup i adaptację pomieszczenia
    na centralę i wykonanie sieci którą potem łaskawie podłączyła
    przejmująć ją nieodpłatnie. Jedyny znany mi przypadek gdy TP SA
    wciskała ludziom telefony to było Podlasie (okolice Augustowa, Sejn,
    Lipska) gdzie zakładali telefony za darmo tylko dlatego że musieli w
    ramach jakiegoś dużego projektu finansoanego przez UE. Chodziło o
    wyrównaie szans terenów ubogich i żeby dostać dotację musieli
    podłaczyć określoną liczbę abonentów. Nawet po 6 tysiecy impulsów na
    dzień dobry za darmo dodawali - znajomy z domkime letniskowym się tak
    tam na telefon załapał. Szybciej niż wtedy w Warszawie w nowym
    budynku. ;-)

    Zdrówko