  • 221. Data: 2011-05-16 13:53:38
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-16 11:23, Andrzej Ława pisze:

    <ciach rzeczy nie wymagające komentarza>

    > No właśnie - jesteś tragiczny. I żałosny - nawet plonka zrobić nie
    > potrafisz, fajfusie. Albo, jak to masz w zwyczaju, kłamałeś.

    Kolejny raz miesza Ci się Twoja wirtualna rzeczywistość ze światem
    rzeczywistym.

    A.

  • 222. Data: 2011-05-16 13:54:46
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-12 12:23, Arek pisze:

    > Spokojnie, zaraz Adaś Ł. Ci wyjaśni, że nie potrafisz jeździć.

    Bo ma napęd na przód, dlatego nie może normalnie jeździć. :P

  • 223. Data: 2011-05-16 14:02:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-16 10:20, Cavallino pisze:

    > Dokładnie - wg nich żaden z nich nie miał racji.
    > Bardziej nie miał ten kto zaczął wyprzedzać jako drugi.

    Przepis dokładnie nie specyfikuje co oznacza z tyłu, ale jednoznacznie
    mówi, że nie można rozpocząć manewru wyprzedzania (w tym przypadku
    kolejnego) jeżeli pojazd przed nawet nie rozpoczął a zasygnalizował
    zamiar rozpoczęcia manewru.

    > Oczywiście.
    > A z drugiej strony nie wolno wyprzedzać jeśli jest się wyprzedzanym i już.
    > Żaden z nich nie powinien wyprzedzać w takim przypadku.

    Czyli mamy dwa jasne stwierdzenia:
    a. Nie można rozpocząć wyprzedzania, gdy się jest wyprzedzanym
    b. Nie można rozpocząć wyprzedzania pojazdu, który zasygnalizował zamiar
    wyprzedzania

    > Jeśli mu nie utrudni manewru to pewnie nikt nie będzie miał pretensji.
    > A i polucjanci nie są zazwyczaj na tyle głupi, żeby się czepić za
    > wyprzedzanie, jeśli kilometr z tyłu ktoś również wyprzedza.

    Nie ma, żadnego jeśli. Ten z tyłu wyprzedzał kogoś innego, po
    zakończeniu manewru (nie musi wracać na swój pas) powinien się upewnić,
    czy może wyprzedzać dalej.

    A.

  • 224. Data: 2011-05-16 14:09:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przepis dokładnie nie specyfikuje co oznacza z tyłu,

    Czyli zastosowanie ma język polski.
    Chyba nie masz wątpliwości co znaczy "z tyłu"?

    >ale jednoznacznie mówi, że nie można rozpocząć manewru wyprzedzania (w tym
    >przypadku kolejnego) jeżeli pojazd przed nawet nie rozpoczął a
    >zasygnalizował zamiar rozpoczęcia manewru.

    Dlatego pisałem o dwóch winnych.
    Jako że za początek wyprzedzania należy uznać włączenie kierunku, to ten
    który włączył jako drugi już popełnił wykroczenie, więc jest winny bardziej.

    > Czyli mamy dwa jasne stwierdzenia:
    > a. Nie można rozpocząć wyprzedzania, gdy się jest wyprzedzanym
    > b. Nie można rozpocząć wyprzedzania pojazdu, który zasygnalizował zamiar
    > wyprzedzania

    Tak jest.
    Ten który zaczyna manewr jako drugi już popełnia wykroczenie włączając
    kierunek.

    > Nie ma, żadnego jeśli. Ten z tyłu wyprzedzał kogoś innego, po zakończeniu
    > manewru (nie musi wracać na swój pas) powinien się upewnić, czy może
    > wyprzedzać dalej.

    Oczywiście.
    A ten z przodu ma się upewnić że nikt z tyłu nie wyprzedza, zanim rozpocznie
    swoje wyprzedzanie.
    Pat.
    Jak się nie dogadają, żaden z nich nie może wyprzedzać.

  • 225. Data: 2011-05-16 14:21:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 13:53, Arek pisze:
    > W dniu 2011-05-16 11:23, Andrzej Ława pisze:
    >
    > <ciach rzeczy, których aruś nie umiał merytorycznie skomentować>

    > Kolejny raz miesza Ci się Twoja wirtualna rzeczywistość ze światem
    > rzeczywistym.

    Axel, Arek - jeden pies... Oba anonimy.

  • 226. Data: 2011-05-16 14:22:04
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-14 02:14, to pisze:

    > Co daje średnią prędkość ok. 75 km/h w ciągu tych dwóch sekund.

    I powoduje że ocena tejże prędkości dokonana na początku daje zupełnie
    błędną informację nt punktu w którym motocykl będzie za następne 2, 3
    czy 4 sekundy.

    > W samochodzie znajduje się takie urządzenie jak lusterko, w którym widać
    > pojazdy nadjeżdżające z tyłu.

    Acha, no nie wiedziałem.

    > To że Ty czegoś nie potrafisz, nie oznacza, że nie jest to możliwe.

    Niemożliwe jest z natury rzeczy.

    > Zastanawia

    Daruj sobie rozważania dotyczące mojego sposobu jazdy. Z prostego powodu
    że nigdzie nie napisałem że ja uprawiam nienachalne miejskie stunty, Od
    założeń że Ziemia jest płaska trudno dojść do sensowych wniosków.

    KJ

  • 227. Data: 2011-05-16 14:34:19
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-16 14:09, Cavallino pisze:

    > Czyli zastosowanie ma język polski.
    > Chyba nie masz wątpliwości co znaczy "z tyłu"?

    Taka mała analogia. Dojeżdżasz do skrzyżowania równorzędnego, np. w polu
    więc widzisz samochody po prawej z dużej odległości. Kiedy się
    zatrzymasz aby go przepuścić? Jak będzie 10m od skrzyżowania, 1km czy
    może jeszcze więcej. To jest dokładnie taka sama sytuacja.

    > Dlatego pisałem o dwóch winnych.
    > Jako że za początek wyprzedzania należy uznać włączenie kierunku, to ten
    > który włączył jako drugi już popełnił wykroczenie, więc jest winny
    > bardziej.

    Ciągle pomijasz to, kto kogo wyprzedza a to jest w tej sytuacji jednak
    istotne.

    > Tak jest.
    > Ten który zaczyna manewr jako drugi już popełnia wykroczenie włączając
    > kierunek.

    Tego nigdy nie negowałem.

> [...]
    > rozpocznie swoje wyprzedzanie.
    > Pat.
    > Jak się nie dogadają, żaden z nich nie może wyprzedzać.

    Ten z przodu ma się upewnić czy nikt nie zamierza wyprzedzić jego, oraz
    czy ten przed nim nie rozpoczyna wyprzedzania. Nie ma pata.

    A.

  • 228. Data: 2011-05-16 14:52:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 14:34, Arek pisze:

> [...]
    > zatrzymasz aby go przepuścić? Jak będzie 10m od skrzyżowania, 1km czy
    > może jeszcze więcej. To jest dokładnie taka sama sytuacja.

    W takiej, żeby mieć pewność, że nie zmuszę go do zmiany toru jazdy lub
    hamowania. Jeśli ten z pierwszeństwem jedzie wolno - odległość może być
    mniejsza. Jeśli bardzo szybko - będzie dużo większa. Czego jeszcze nie
    rozumiesz?

    > Ten z przodu ma się upewnić czy nikt nie zamierza wyprzedzić jego, oraz
    > czy ten przed nim nie rozpoczyna wyprzedzania. Nie ma pata.

    Tego "jego" to sobie sam dopisałeś.

  • 229. Data: 2011-05-16 14:56:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > aby go przepuścić? Jak będzie 10m od skrzyżowania, 1km czy może jeszcze
    > więcej. To jest dokładnie taka sama sytuacja.

    Ano.
    Masz robić tak, żeby mu drogi nie zajechać.
    Wyprzedzającemu również.

    > Ciągle pomijasz to, kto kogo wyprzedza a to jest w tej sytuacji jednak
    > istotne.

    Nie jest.
    Jak jesteś wyprzedzany - nie możesz wyprzedzać.
    Jak wyprzedzasz, a ktoś przed Tobą włączy kierunek - nie możesz wyprzedzać.

    > Ten z przodu ma się upewnić czy nikt nie zamierza wyprzedzić

    Dokładnie.
    A to czy zostanie wyprzedzony za 1 sekundę, za 10, czy za 100, to bez
    znaczenia.
    Nie wolno mu wyprzedzać i już.

    Na logikę robi się inaczej - jeśli nie jest w stanie zakończyć swojego
    wyprzedzania zanim tamten się do niego odpowiednio zbliży, ma nie zaczynać.

    >jego

    Nie ma tego w przepisie, więc nie dodawaj.

  • 230. Data: 2011-05-16 15:05:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-16 09:22, Andrzej Ława pisze:

    > Ty nie jesteś człowiekiem, tylko jakąś postubecką popierdułką -

    LOL - szkoda, ze Twoja twórczość jest tak ograniczona.
    Wymyśl coś bardziej zabawnego - pośmiejemy się być może razem.

    > widać po "kreatywnym cytowaniu".

    To nie jest kreatywne cytowanie - to wyciąg z Twojej ostatniej
    wypowiedzi. W sumie większość z nich nie wygląda dużo lepiej.

    > Niestety prawo traktuje ciebie jako człowieka, a
    > szkoda... Wiadomo - prawo jest ślepe ;->

    I całe szczęście - dzięki temu chroni mnie całkiem dobrze
    przed Tobą i Tobie podobnymi.