  • 161. Data: 2011-05-13 14:01:23
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 13:52, to pisze:
    > begin Andrzej Ława

    > Nie da się naraz wyprzedzić kilku pojazdów. Przeczytaj definicje
    > wyprzedzania.

    Ty postaraj się ją zrozumieć.

  • 162. Data: 2011-05-13 14:06:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 13:57, Artur Maśląg pisze:

    > Zapomniałeś pewnie o takim drobiazgu, że nie ma obowiązku wypatrywania
    > i zakładania tych odmiennych zachowań, a wręcz przeciwnie.

    Bredzisz i to bardzo niebezpiecznie.

    Przepis jest jasny: nie możesz zacząć wyprzedzania, jeśli ktoś z tyłu
    już wyprzedza i masz obowiązek zweryfikować to, zanim sam wyprzedzanie
    rozpoczniesz. Czyli tak czy inaczej _musisz_ popatrzeć. A jak już
    popatrzysz, to _nie_wolno_ ci zignorować tego, co widzisz, bo ci do
    teorii nie pasuje.

  • 163. Data: 2011-05-13 14:08:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Ty postaraj się ją zrozumieć.

    Art. 2. 28. wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

  • 164. Data: 2011-05-13 14:15:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Zwracam uwagę, że przepis zakazuje wyprzedzania, jeśli ktoś z tyłu
    > _rozpoczął_ wyprzedzanie.

    Nie odwracaj kota ogonem. Mówimy o obowiązkach osoby, która wyprzedza.
    Jest prosta definicja wyprzedzania, jest zakaz wyprzedzania z lewej
    strony pojazdu, który włączył lewy migacz. Czego jeszcze nie rozumiesz?
    Wprost z przepisów wynika, że jeśli pojazd ma włączony lewy migacz to NIE
    MOŻNA GO WYPRZEDZIĆ i obojętne jest ile pojazdów wyprzedziło się
    wcześniej.

    To, że ten z migaczem nie może na ślepo skręcić czy zmienić pasa ruchu to
    odrębna kwestia.

    > Jeśli jest to dwupasmówka i poruszanie się dwóch kolumn pojazdów w
    > jednym kierunku, to nie będzie to wyprzedzanie (patrz: konwencja
    > wiedeńska).

    Ale jakoś mandat za "wyprzedzanie" na pasach można za to dostać.

  • 165. Data: 2011-05-13 14:27:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-13 14:06, Andrzej Ława pisze:

    > Bredzisz i to bardzo niebezpiecznie.

    Wręcz przeciwnie - bredzeniem i naciąganiem faktów/przepisów to można
    nazwać to co tutaj prezentujesz.

    > Przepis jest jasny: nie możesz zacząć wyprzedzania, jeśli ktoś z tyłu
    > już wyprzedza

    Nieprawda:
    <cite>
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

    2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    </cite>

    Teraz jestem ciekaw jak będziesz bredził na sprecyzowanie 'z tyłu'.

> [...]
    > rozpoczniesz. Czyli tak czy inaczej _musisz_ popatrzeć. A jak już
    > popatrzysz, to _nie_wolno_ ci zignorować tego, co widzisz, bo ci do

    Tobie do teorii wiele nie pasuje - w szczególności fakty i przepisy.
    1. Miejsca jest wystarczająco dużo, jest widoczność, zgodnie z Art. 4
    mamy prawo zakładać, że inni również się stosują do przepisów.
    2. Za mną nie jedzie nikt, kto rozpoczął wyprzedzanie. Owszem, ktoś
    tam daleko z tyłu wyprzedza kogoś, ale to nie jest pojazd jadący za
    mną. Margines bezpieczeństwa przyjęty nawet dla prędkości max +50%.

    Wyprzedzamy.

    Dobranoc

  • 166. Data: 2011-05-13 14:31:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 14:08, to pisze:
    > begin Andrzej Ława

    > Art. 2. 28. wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    > uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    Czyli póki nie dogonisz mojego zderzaka - mogę zajechać ci drogę? Bo nie
    jesteś jeszcze "obok" zatem nie wyprzedzasz ;->

  • 167. Data: 2011-05-13 14:34:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 14:15, to pisze:

    > Ale jakoś mandat za "wyprzedzanie" na pasach można za to dostać.

    Słyszałem o motocyklistach co mieli problemy za brak tablicy
    rejestracyjnej na przednim błotniku - ale co wg. ciebie z tego wynika?

    Umowy międzynarodowe są nadrzędne, zatem można się skutecznie odwołać -
    jeśli faktycznie będą to dwie kolumny pojazdów, a nie jedna kolumna na
    prawym i pojedynczy szybki na lewym.

  • 168. Data: 2011-05-13 14:43:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Czyli póki nie dogonisz mojego zderzaka - mogę zajechać ci drogę? Bo nie
    > jesteś jeszcze "obok" zatem nie wyprzedzasz ;->

    Możemy sobie o tym podyskutować w innym wątku (pewnie wyjdzie na to, ze
    winne były po trosze obie strony). Tutaj jest zupełnie inna sytuacja, a
    mianowicie taka, w której ktoś wyprzedza jakieś auto znajdujące się kilka
    aut za Tobą. Niewątpliwie więc nie wyprzedza Ciebie i nie ma prawa zacząć
    Cię wyprzedzać jeśli włączysz lewy kierunkowskaz. Wynika to WPROST z
    PoRD, nie ma tu nawet o czym dyskutować.

  • 169. Data: 2011-05-13 14:51:26
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-13 14:27, Artur Maśląg pisze:
    [...]
> [...]
    > jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    > </cite>
    >
    > Teraz jestem ciekaw jak będziesz bredził na sprecyzowanie 'z tyłu'.

    Wykładnia AŁ jest prosta, pozwolę sobie go wyręczyć:)
    Ad. 1. Jeżeli jest to motocykl to zawsze ma odpowiednią, jeżeli czegoś
    nie widzi to tego nie ma, ewentualnie kierowca puszki specjalnie, coś
    zasłonił albo czegoś nie zasygnalizował.

    Ad. 2. *Wszystko* co za nim, więc jeżeli kilometr wcześniej ktoś zaczął
    wyprzedzać, to Ty już nie możesz. Koniec kropka.

    Ad. 3. To się nie tyczy motocyklistów, bowiem oni są w ciągłym stanie
    wyprzedzania, więc nie mogą rozpoczynać czegoś co trwa i rozpoczęło się
    z chwilą uruchomienia silnika.

> [...]
    > tam daleko z tyłu wyprzedza kogoś, ale to nie jest pojazd jadący za
    > mną. Margines bezpieczeństwa przyjęty nawet dla prędkości max +50%.

    AŁ zaraz Ci wyjaśni, że nie patrzysz w lusterka, nie używasz
    kierunkowskazów (co najmniej kilka minut przed rozpoczęciem manewru), a
    dla motocyklistów nie ma pojęcia daleko z tyłu, on w każdej chwili może
    być blisko. Oczywiście jedzie z prędkością minimalnie większą niż Twoja:)

    A.

  • 170. Data: 2011-05-13 14:53:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-13 10:33, amos pisze:

    > Piszesz jednak troche z klapkami na oczach.
    > Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze nie byla to autostrada, dlaczego
    > wiec wyprzedzales majac 130 na liczniku? Moze gdybys jechal zgodnie z
    > przepisamim, nie moglys wyprzedzac i nic by sie nie wydarzylo?

    Który przepis reguluje prędkość z jaką powinien się odbywać manewr
    wyprzedzania? Jest informacja, że trzeba go wykonać możliwie szybko.

    > Zgodze sie z tym, ze gdyby gosc jechal "rozsadnie", to nic takiego by
    > sie nie zdarzylo.
    >
    > Tak jak co drugi kierowca krzyczy: dlaczego ONI na tych motorach
    > jezdza po liniach ciaglych?!

    Podobno te linie ciągłe tworzą jakiś tunel, a motocykle mogą poruszać
    się tunelem. Bowiem nie ma przepisu, który by zakazywał jechanie
    wspomnianym tunelem, a jak coś nie jest zakazane to jest dozwolone:)

    A.