  • 51. Data: 2011-05-12 11:41:19
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości news:

    > Problem w tym, że ja właśnie sprawdziłem w lusterku przed wyprzedzaniem.
    > Potem, co naturalne, skupiłem wzrok na samochodzie wyprzedzanym. Gdyby
    > motocyklista jechał zgodnie z przepisami, to nie mógł by się pojawić tuż
    > koło mnie w kilka sekund, jakie upłynęło od zerknięcia w lusterka do czasu
    > zobaczenia go kontem oka.

    Ale praktycznie każdy z jadących za Tobą mógł rozpocząć wyprzedzanie, wobec
    czego Tobie NIE WOLNO było tego robić.
    Popełniłeś błąd po prostu, a to, że tym razem się przestraszyłeś, to
    dobrze - następnym razem będziesz ostrożniejszy.
    Kilka sekund między spojrzeniem w lusterko, a decyzją o rozpoczęciu
    wyprzedzania to widać było zbyt dużo, musisz skrócić ten czas.

  • 52. Data: 2011-05-12 11:44:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-11, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Właśnie wróciłem i aż mnie trzęsie.
    > Zwykła droga, jednopasmowa. Chce wyprzedzić. Widzę w lusterku motor
    > jakieś 6 - 7 samochodów za mną. Zaczynam wyprzedzać i w tym momecie ten
    > debil jest tuż koło mnie z lewej strony. Ja przyspieszyłem z 100 do 130
    > przed rozpoczęciem wyprzedzania, to ile ten motocyklista jechał ?
    > W ostatniej chwili ja przyhamowałem a on odbił w lewo, ale mocno nim
    > targnęło. Opanował motor i po chwili zniknął na horyzoncie.
    > Naprawdę niewiele brakowało, a patrzę w lusterka.

    Rozumiem ze spojrzales w lusterko, wziales rozped i rozpoczales manewr?
    Ile Twoj samochod rozpedza sie ze 100 do 130, czy w tym czasie nie
    patrzyles w lusterko?

    A ja Ci opowiem inna historie, jedna z wielu bo na trasie zdarza sie
    kilka/kilkanascie razy. Staram sie nie wyprzedzac wiekszych kolumn za
    jednym zamachem, przynajmniej nie z duza roznica predkosci. Podjezdzam
    za samochod, wrzucam kierunek, zmieniam pas dajac kierownikowi szanse
    zauwazyc mnie, odkrecam i w tym momencie kierownik zmienia pas z
    wrzuceniem kierunkowskazu bo patrzyl tylko do przodu czy da rade
    wyprzedzic, niestety czasu na spojrzenie w lusterko braklo.

    Co Ty na to?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 53. Data: 2011-05-12 11:48:25
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-12 11:28, Kowal pisze:
    > Widzę przed sobą z 4-5 samochodów. Patrze w lusterko wszystko ok. Daję
    > kierunek, odkręcam manetke, przyspieszam z 90 do około 130 (redukcja itp,
    > zajmuje mi to kilka s)
    > Jestem już przy drugim od czoła kolumny aucie gdy nagle debil bez patrzenia
    > w lustra rozpoczyna manewr wyprzedzania. Zaczyna panikować, zygzakować.
    > Dalibyśmy radę gdyby nie jego brak doświadczenia i opanowania. Odbiłem w
    > lewo - uch udało się.

    Jadę sobie jako któryśtam w kolumnie jedną z krajówek. Z przodu wlecze
    się 60-70 km/h jakiś autobus. Kolumna ma kilkanaście aut. Z przeciwka co
    chwila coś jedzie, więc nie ma jak wyprzedzać. Pojawia się przerwa w
    autach na przeciwnym pasie, auta z przodu zaczynają po kolei wyprzedzać.
    Nagle mija mnie coś z rykiem silnika, słyszę pisk hamulców z przodu,
    samochód który właśnie wyprzedzał gwałtownie hamuje i szarpie na boki.
    Auto przede mną wali stopami po oczach, też depczę hamulec, ABS zaczyna
    kopać, ale udaje się, nadal mam gościa przed maską a nie na.
    Motocyklista obija prawie do rowu i daje w manetkę, tyle go widzieli.
    Prosta droga, prosty standardowy manewr zamieniony w sytuację
    ekstremalną przez jednego debila na szlifierce.

    --
    MZ

  • 54. Data: 2011-05-12 12:00:04
    Od: "Kowal" <s...@n...pl>

    Nie dodalem ;). Moja wina
    I czego to wszystko dowodzi? Każdy postrzega sytuację subiektywnie.
    Debile są wszędzie. Niezależnie czym jeżdżą.

    Pozdrawiam.

  • 55. Data: 2011-05-12 12:03:29
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-12 12:00, Kowal pisze:
    > Nie dodalem ;). Moja wina
    > I czego to wszystko dowodzi? Każdy postrzega sytuację subiektywnie.
    > Debile są wszędzie. Niezależnie czym jeżdżą.

    Amen. Również pozdrawiam . Motocyklistów także :)

    --
    MZ

  • 56. Data: 2011-05-12 12:15:30
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > Nikt Ciebie nie chce zabić.
    Niby wiem, że to nie z premedytacją, ale świadomość że motocykl jest
    mniejszy(węższy) i trudniej go dostrzec w okolicach martwej strefy nie jest
    powszechna.
    Często potem ludzie mnie przepraszają, że nie zauważyli, tylko że co mi po
    tym jak mnie skasują?

    Czekam na jakieś akcje społeczne(były już różne mniej lub bardziej
    pożyteczne pod egidą najpopularniejszych mediów w Polsce) uświadamiające
    kierowców samochodów o ograniczeniach motocykli i o tym na co zwracać uwagę
    w kontekście ich obecności na ulicach, żeby jeździło się bezpiecznie.
    Szaleńców po jednej i drugiej stronie się nie wyeliminuje, ale elementarne
    zaufanie uda się z czasem wyrobić, jesli okresli się model zachowań
    respektowanych przez obie strony.
    Tak niewiele potrzeba, żeby wpoić ludziom jazdę przy krawędzi pasa. Z jazdą
    na schodach ruchomych po prawej stronie akcja powiodła się. Korzystanie z
    lusterek i sygnalizowanie manewrów powinno być normą, ale o tym też niestety
    ktoś musiałby publicznie przypominać.

    Kub@

  • 57. Data: 2011-05-12 12:18:28
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    > Co Ty na to?

    Nie wiem, co on, ale ja: i o to chodzi! Jeździjmy tak, żeby dać każdemu
    możliwość dojechania do miejsca przeznaczenia (sobie też). Prowadzenie
    samochodu to nie pilotaż F-16, tylko codzienna sprawa, do której nie
    potrzeba kosmicznych umiejętności, tylko trochę uwagi. Natomiast jazda
    motocyklem z nadmierną prędkością jest nie tylko niezgodne z przepisami,
    co bardzo nierozsądne.

    A, i jeszcze jedno: jest w PORD taki przepis:
    "
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego,
    chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
    "

    Chciałbym bardzo, żeby oznaczało to mniej więcej tak: "jak widzę kogoś
    kilka samochodów za sobą, to najprawdopodobniej nie zdąży do mnie
    dojechać w ciągu 3 sekund", zamiast - jak jest obecnie - "jak widzę za
    sobą motocyklistę, to prawdopodobnie śmignie mi obok z rykiem silnika
    grubo przesadzając z prędkością".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 58. Data: 2011-05-12 12:23:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-11 19:27, WW pisze:

    > To postulat. :-P
    >
    > Musiałem się zatrzymać, tak mi się ręce trzęsły. Jeszcze nigdy nikogo
    > nie walnąłem a już sporo lat jeżdżę.

    Spokojnie, zaraz Adaś Ł. Ci wyjaśni, że nie potrafisz jeździć.

    A.

  • 59. Data: 2011-05-12 13:27:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2011 19:19, WW pisze:
> [...]
    > jakieś 6 - 7 samochodów za mną. Zaczynam wyprzedzać i w tym momecie ten
    > debil jest tuż koło mnie z lewej strony. Ja przyspieszyłem z 100 do 130

    Znaczy się widziałeś, że wyprzedzał, a mimo to sam zacząłeś wyprzedzać??

  • 60. Data: 2011-05-12 13:34:37
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-12 11:41, Cavallino pisze:

    > Ale praktycznie każdy z jadących za Tobą mógł rozpocząć wyprzedzanie,
    > wobec czego Tobie NIE WOLNO było tego robić.

    Zakładam, że w momencie gdy napisał, że zdecydował się wyprzedzać to
    włączył kierunek, po czym sprawdził, czy nic go aktualnie nie wyprzedza
    i rozpoczął swoje wyprzedzanie.

    Jeżeli jest tak jak napisałem, to nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że
    on nie mógł wyprzedzić.

    > Popełniłeś błąd po prostu, a to, że tym razem się przestraszyłeś, to
    > dobrze - następnym razem będziesz ostrożniejszy.

    W którym miejscu?

    > Kilka sekund między spojrzeniem w lusterko, a decyzją o rozpoczęciu
    > wyprzedzania to widać było zbyt dużo, musisz skrócić ten czas.

    Ale jeżeli miał kierunek, to nikt z tyłu nie powinien rozpoczynać
    wyprzedzania.

    A.