  • Data: 2009-05-17 10:53:00
    Temat: Re: Niby-bbs na modemie gsm. Da sie?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 May 2009 06:04:15 -0700 (PDT), Maruary wrote:
    >Czy da się postawić coś w rodzaju klasycznego BBSa na komputerze z
    >modemem GSM? Chodzi mi o rozwiązanie, które nie wymaga podłączenia do
    >internetu a jednocześnie umożliwia przesyłanie z- i do- systemu
    >niewielkiej liczby danych (jednorazowo maks. 100 kb). Czy przez GSM
    >można transmitować dane? Jeśli tak, to jaki to jest protokół i jaka
    >szybkość?

    Mozna bez problemow GSM-GSM. Szybkosc chyba 9600 wtedy wychodzi, a
    moze nawet nie. 100kB bedzie troche trwac.

    Protokol .. zaden wlasciwie. Zwyczajne polaczenie danych.

    Gorzej z lacznoscia GSM-modem analogowy. Fonia gsm tych piskow
    poprawnie nie przeniesie, wiec modem wlasciwy jest w "centrali".
    Najgorzej jak ze zwyklego telefonu dzwonimy do GSM - zeby odebral
    modem na "centrali", to musi wiedziec ze ma to zrobic, a wiec osobny
    numer potrzeba. No i stosownej oplaty sie nie uniknie.

    To samo jest zreszta z faksem.

    >Wyobrażam sobie to w ten sposób: do laptopa podłączone są 3-4 modemy
    >GSM z różnymi numerami. Użytkownicy (zamknięta grupa) dzwonią przez
    >swoje modemy i przesyłają / pobierają niewielkie ilości danych.
    >Na jakim sofcie i systemie operacyjnym to postawić? Czy użytkownicy
    >również muszą mieć modemy GSM czy wystarczą konkretne modele
    >telefonów, które będą w stanie obsługiwać taką transmisję?

    Chyba kazdy telefon GSM z mozliwoscia podlaczenia do komputera potrafi
    dzialalac jak modem.

    A propos - 100kB to przechodzi MMS. Tylko uwaga, bo operator potrafi
    obrazki przerabiac.

    J.