  • 11. Data: 2014-01-14 09:55:47
    Temat: Re: Nexus 5
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > mr misio napisa?(a):

    > To wejdz sobie na ebaya i spróbuj kupić za te 399 usd w USA... ;)

    Nie, nie chce NSA-szpiegofona z Google-Spiegodroidem ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 12. Data: 2014-01-14 11:23:32
    Od: xantiros <x...@y...com>

    W dniu 2014-01-14 09:54, mr misio pisze:

    > A dlaczego Cie to rozbawilo?
    >
    > Mnie to nie bawi - mnie to zaskakuje.
    >
    > Bogaci amerykanie maja telefon w detalu o polowe taniej niz my.
    >
    > A przeciez amerykanscy sprzedawcy tez zarabiaja na marzy!
    >
    > Gdyby mieli w usa marze taka jak u nas to znaczyloby, ze
    > hurtownik/producent doplaca kazdemu, kto wezmie od niego karton nexusow.
    >
    > No i okaze sie, ze w PL wszystkie nexusy zeszly na pniu.
    >
    > Wszystkie tysiac ;)

    Ehhh, nie kombinuj za dużo, zapytam się z ciekawości w swoich rachunkach
    nad marża przewidziałeś miejsce na cło, podatek, transportu,
    magazynowania, koszt "homologacji" + itp. unijne pierdoły.

  • 13. Data: 2014-01-14 12:03:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mr misio napisa?(a):

    > Nie, nie chce NSA-szpiegofona z Google-Spiegodroidem ;)

    Szkoda, zobaczyłbyś wtedy że ceny w USA nie są takie jak Ci się wydaje ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 14. Data: 2014-01-14 14:07:32
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    > Ehhh, nie kombinuj za dużo, zapytam się z ciekawości w swoich rachunkach
    > nad marża przewidziałeś miejsce na cło, podatek, transportu,
    > magazynowania, koszt "homologacji" + itp. unijne pierdoły.

    No tak, ale nie dobilbym do tej ceny nawet kupujac w detalu w ameryce.

    JA po prostu zakladam, ze importer kupuje w hurcie.

    A cena w PL wyglada, jakby PL dystrybutor kupowal w detalu.

    A sprzet... przeciez i tak robiony na tajwanie czy innej azji. Wiec nie
    rozumiem czemu w PL jest 2x drozszy niz w USA.

    Nie ma o co sie "strzepic" tak jest nie od wczoraj - ale ciagle mnie to
    zaskakuje.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 15. Data: 2014-01-14 14:16:30
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > mr misio napisa?(a):

    > Szkoda, zobaczyłbyś wtedy że ceny w USA nie są takie jak Ci się wydaje ;P

    http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&it
    em=231106887754&item=231106887754&lgeo=1&vectorid=22
    9466

    wersja 32GB <500USD

    http://www.ebay.com/itm/Nexus-5-16GB-White-Sprint-Sm
    artphone-BRAND-NEW-NEVER-USED-CLEAN-ESN-/33110499429
    5?pt=Cell_Phones&hash=item4d176543f7

    wersja 16GB < 350 USD (ok. < 1100 zł netto, ok. 1400 z VAT)

    ile zarabiaja amerykanie

    http://www.mybudget360.com/how-much-do-americans-ear
    n-what-is-the-average-us-income/

    zalozmy 50 tys usd / rok, to jakies 160 tys pln, to jakies 13 tys PLN
    miesiecznie

    u nas < 4 tys miesiecznie

    Nowy nexus 5 dla statystycznego polaka to blisko polowa pensji
    statystycznej sredniej krajowej brutto

    Dla amerykana - to ok. 1/10 pensji.

    I teraz pytanie-zagadka, jak to jest, ze amrykanie sprzedajac niemal
    wszystko taniej niz u nas, zarabiaja wielokrotnie wiecej?

    Przeciez taki handlowiec sprzedajacy nexusy to powinien pojsc z torbami
    przy tej cenie 350 usd/sztuka w detalu.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 16. Data: 2014-01-14 14:25:46
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-14 14:16, mr misio pisze:
    > Nowy nexus 5 dla statystycznego polaka to blisko polowa pensji
    > statystycznej sredniej krajowej brutto
    >
    > Dla amerykana - to ok. 1/10 pensji.

    O, i to jest dobre podsumowanie. Jednocześnie bardzo smutny wniosek. W
    Polsce jest drogo, ale zarabia się mało. W efekcie rzeczy już normalne
    na zachodzie, u nas wciąż są luksusem.
    Sam nie zarabiam tak najgorzej, ale jak mam wydać 1000 na telefon to
    mnie głowa boli. I nie wydaję. Dlatego mój wciąż jeszcze ma zwykłe guziki :D

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 17. Data: 2014-01-14 14:38:55
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik GAD Zombie napisał:

    > O, i to jest dobre podsumowanie. Jednocześnie bardzo smutny wniosek. W
    > Polsce jest drogo, ale zarabia się mało.

    Zarabia sie malo.

    Ale dla amerykanina ten sam nexus po naszych cenach bylby... 2 x drozszy.

    Stanowilby juz 20% pensji a nie 10%

> [...]
    > Sam nie zarabiam tak najgorzej, ale jak mam wydać 1000 na telefon to
    > mnie głowa boli. I nie wydaję. Dlatego mój wciąż jeszcze ma zwykłe

    Mam podobnie, w sensie, ze mnie telefon nie dodaje w moich oczach nic do
    lansu.

    Jestem "problemem polskiej gospodarki" - nie daje sie marketingowcom
    (np., nie potrzebowalem TV 3D, tak samo nie potrzebuje TV 4K). To, zeby
    moj TV mial DLNA (bo nie ma) jest jedynym argumentem za przyszla zmianą.
    Ale poki co zawsze gdy mysle "moj TV nie ma DLNA" druga polkula
    odpowiada "no i co z tego? nie mozesz bez tego zyc" - i potem jedziemy
    na weekend w gory ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 18. Data: 2014-01-14 15:00:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mr misio napisa?(a):

    [...]

    > wersja 32GB <500USD

    Moim zdaniem pomiędzy 399 usd a 500 usd jest różnica ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 19. Data: 2014-01-14 15:02:22
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-14 14:38, mr misio pisze:
    > Zarabia sie malo.
    >
    > Ale dla amerykanina ten sam nexus po naszych cenach bylby... 2 x drozszy.
    >
    > Stanowilby juz 20% pensji a nie 10%

    To prawda. Dlatego napisałem, że w Polsce jest drogo.

    > Mam podobnie, w sensie, ze mnie telefon nie dodaje w moich oczach nic do
    > lansu.

    Dla mnie to zabawka do sracza. W sensie, że tam można pograć, a nie,
    żeby wrzucać ;). Na moim jakieś tam gierki chodzą, więc na te parę minut
    starcza.

> [...]
    > Ale poki co zawsze gdy mysle "moj TV nie ma DLNA" druga polkula
    > odpowiada "no i co z tego? nie mozesz bez tego zyc" - i potem jedziemy

    Hehe, ja zmieniłem stary telewizor w zeszłym roku na najtańszy lcd 24"
    (jeszcze na pl.comp.pecet się ze mnie śmiali, że takiego małego to nikt
    nie potrzebuje -- jednak nadal mi wystarcza), a to tylko dlatego, że
    stary po prostu zajmował zbyt wiele miejsca na półce i nie był
    panoramiczny, co mnie doprowadzało do szału, gdy miałem rozciągnięty
    obraz w pionie. "Niestety" nie jest 3D, nie jest smart, ani turbo, nie
    ma dostępu do sieci. Dobrze, że ma chociaż pilota!

  • 20. Data: 2014-01-14 15:07:14
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik GAD Zombie napisał:
    > Dobrze, że ma chociaż pilota!

    A ja kupilem stary wzmacniacz bez pilota :(

    Na alledrogo ale za grosze :)

    W koncu! Gra! Tak! jak sie za mlodu przyzwyczailem. nie gra doskonale.
    Nie gra ostro. Nie oszukuje ucha roznymi dodatkami. Po prostu gra
    wysmienicie :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg