  • 21. Data: 2024-06-11 10:33:20
    Temat: Re: News from Poland
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1verpanifp41v$.l5fnw4ikf5in.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Gdzie ten jogurcik?
    > W jadłodajni jakiejs nad morzem?
    >
    > Mały jogurt Primo Zott 1.90 w Biedronce, tania konkurencja 0.90

    w kerfur express

    https://piatnica.com.pl/produkt/jogurt-pitny-skyr-ja
    godowy-330-g/
    https://amondelikatesy.pl/przetworymleczne/1435-Jogu
    rt_Skyr_Jagoda_330g_Piatnica-5901939103099.html
    https://allegro.pl/oferta/jogurt-mango-i-marakuja-sk
    yr-pitny-piatnica-350-g-15630449906

    > A jaki parking?

    muszkieterowie

    > Jesli przysklepowy ... uczciwie parkuje i idę na zakupy, to mi się
    > nie chce biegac po parkomatach. Ustawili by szlaban na wjezdzie,
    > to bym brał :-)

    a kiedyś ci sie chciało, o tym piszę
    deal z firma od parkingow wyczerpał sie dla marketow

    > Wiekszosc takich, wiec ten bilet darmowy pod sklepem, to raczej
    > straszak na tych, co przesadzaja. Firma obslugująca, taki pasożyt
    > Apcoa, sprawdza rzadko, moc prawną ma znikomą, a ostatnio kar pare
    > zaliczyła, i nie wiem czy w ogole sprawdza.

    tak

    > To się postaraj tam czuc jak u siebie, albo wracaj :-)

    no ale ja w Polsce się czuje też obco
    to lepiej postarac sie czuć jak u siebie w Polsce :)

    Polska mi odjechała maj frend.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 22. Data: 2024-06-11 10:34:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v48vh3$1co1e$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Jak się jest pizdą to się jedzie do ASO i buli :]
    > "Heby" by Ci drukarką 3D odjebał wszystkie trybiki w skrzyni :D

    hehe pewnie nie wyrabia się z zamówieniami :)

  • 23. Data: 2024-06-11 13:04:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 10:33:20 +0200, PiteR wrote:
> [...]
    godowy-330-g/
    > https://amondelikatesy.pl/przetworymleczne/1435-Jogu
    rt_Skyr_Jagoda_330g_Piatnica-5901939103099.html

    ok, tylko:
    -to jest "duzy" jogurt, 330ml.
    -jakis specjalny, Skyr, widać drogi.

    https://www.carrefour.pl/mleko-nabial-jaja/jogurt-ke
    fir-maslanka-serki-homogenizowane/jogurty-naturalne/
    piatnica-skyr-jogurt-typu-islandzkiego-naturalny-150
    -g
    2.95 za 150g

    https://www.carrefour.pl/mleko-nabial-jaja/jogurt-ke
    fir-maslanka-serki-homogenizowane/jogurty-naturalne/
    simpl-jogurt-naturalny-180-g
    0.89 za 180g Simpl jogurt naturalny.

    > muszkieterowie

    Czyli przysklepowy?

    > a kiedyś ci sie chciało, o tym piszę

    Kiedys nie był płatny :-)
    Dalej jest bezpłatny, na 1-2h, w zależnosci od sklepu.

    > deal z firma od parkingow wyczerpał sie dla marketow

    Ogólnie mi się wydaje, ze tu żadnego dealu nie ma.
    Klienci nie płacą, wiec dla marketu to tylko koszty.

    No ale zabezpieczają się przed tym, zeby okoliczni mieszkańcy nie
    zastawili im parkingu.

    > no ale ja w Polsce się czuje też obco
    > to lepiej postarac sie czuć jak u siebie w Polsce :)
    >
    > Polska mi odjechała maj frend.

    Polska się zmienia - w jednych dziedzinach szybciej, w innych wolniej.
    Kierunek tych zmian nie jest jakis specjalnie inny niz "na zachodzie",
    więc nie powinny bardzo zaskakiwać.

    Jesli dobrze widzę, to narzekasz głównie na ceny.
    No cóż, nie będę narzekał, jeśli więcej zarabiamy, nie będę też
    narzekał, jesli funt tanieje :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-06-11 17:42:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:13ekn5e403m37.1cn8yyddk4jlo.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Jesli dobrze widzę, to narzekasz głównie na ceny.
    > No cóż, nie będę narzekał, jeśli więcej zarabiamy, nie będę też
    > narzekał, jesli funt tanieje :-)

    nie

    Narzekam, że w Polsce robi się Geneva a ja nie rozumiem dlaczego.
    Skoro w Polsce nic nie ma (fabryk) to skąd biora się pieniądze na
    wypłaty?

    Ładnie schludnie ubrani ludzie chodza w okolicach centrum Londynu
    potem im dalej od centrum widzimy umęczony brudny proletariat.

    a w Polsce zadbani chodzą wszędzie. Widać niemiecki ordnung must sein.

    cytując klasyka

    "kto wam pozwolił tak dobrze żyć"? ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 25. Data: 2024-06-11 18:12:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 17:42, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Narzekam, że w Polsce robi się Geneva a ja nie rozumiem dlaczego.
    > Skoro w Polsce nic nie ma (fabryk) to skąd biora się pieniądze na
    Aleś teraz dowalił, fabryk jest pełno, może w twoim grajdołku nie ma ale
    południe polski to same strefy ekonomiczne z mniejszymi podatkami, pełne
    zakładów.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2024-06-11 20:52:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 18:12:49 +0200, Janusz wrote:

    > Aleś teraz dowalił, fabryk jest pełno, może w twoim grajdołku nie ma ale
    > południe polski to same strefy ekonomiczne z mniejszymi podatkami, pełne
    > zakładów.

    Fabryk jest sporo, ale ostatnio donoszą o zamykaniu :-(

    Z drugiej strony ... czy taka Warszawa to nie Genewa?
    Bo fabryk w duzych miastach chyba coraz mniej :-)

    J,

  • 27. Data: 2024-06-11 20:54:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 17:42:41 +0200, PiteR wrote:
> [...]
    > potem im dalej od centrum widzimy umęczony brudny proletariat.
    >
    > a w Polsce zadbani chodzą wszędzie. Widać niemiecki ordnung must sein.

    Nie widzę w tym powodzu do narzekania :-)

    J.

  • 28. Data: 2024-06-11 22:39:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v49t21$nv8$1@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Aleś teraz dowalił, fabryk jest pełno, może w twoim grajdołku nie
    > ma ale południe polski to same strefy ekonomiczne z mniejszymi
    > podatkami, pełne zakładów.

    Mój grajdoł rozciąga się od Elbląga do Ełku.

    Co tam jest? Jeden Michelin wiosny nie czyni.
    Z czego Polska słynie? Okna, pociągi, autobusy, mleko.

  • 29. Data: 2024-06-11 22:54:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 22:39, PiteR pisze:
    > in <news:v49t21$nv8$1@news.chmurka.net>

    > Mój grajdoł rozciąga się od Elbląga do Ełku.
    Tak myślałem, tam to głównie rolnictwo i turystyka.

    > Co tam jest? Jeden Michelin wiosny nie czyni.
    > Z czego Polska słynie? Okna, pociągi, autobusy, mleko.
    Dużo firm podwykonawców np dla samochodówki (zawieszenia, układy
    kierownicze, wnętrza, fotele, podsufitki),
    przetwórstwo tworzyw, różne gumy, oleje.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2024-06-11 23:07:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.06.2024 o 22:54, Janusz pisze:

    > Tak myślałem, tam to głównie rolnictwo i turystyka.

    To nie są miasta turystyczne (ani tym bardziej rolnicze) tylko
    mieszkalne. Ja też się zastanawiam z czego tam ludzie żyją.