  • 21. Data: 2012-04-09 11:32:06
    Temat: Re: Nettop - co sądzicie?
    Od: BearBag <c...@g...com>

    .

    > Praca na komputerze nie kręci się wokół kradzieży filmów, czyli ich
    > odtwarzania (wspomaganie CUDA) i torrentów w tle.

    No tak odpowiedź całkiem na temat. Jak brak argumentów to trzeba pojechać tekstem o
    kradzieży itp

    > Są inne aplikacje.

    To których to aplikacji, o których pisał autor w pierwszym poście taki dwurdzeniowy
    Atom niby nie pociągnie??? Że będzie zmuszony w ładowanie kasy w i3 czy i5 które
    według mnie bedzie przez niego wykorzystywany max w 15% i radośnie buczał
    wentylatorami i strumieniem Watów z gniazdka.

  • 22. Data: 2012-04-09 11:37:07
    Od: "The MusK" <o...@g...com>

    >Nie no dajcie spokoj, do takich zastosowań polecanie wielkiej kobyły za ponad 2
    klocki. Przecież
    >nawet na najprostszym nettopie na ION nawet >jedynce spokojnie sobie to wszystko
    będzie działać.
    >Nawet film HD spokojnie poleci, a w tle 20 torrentów jakby ktoś chciał. Nie trzeba
    do tego nic
    >Wsadzi tam dowolny dysk, nawet 1TB byle 2.5 cala.

    potwierdzam,posiadam acera z dwurdzeniowym atomem i filmy 1080p chodzą bez
    zająknięcia w tle
    skype,poczta oraz jakieś programy acerowe.
    Całość na windows siedem 64 bitowym, ogólnie nettop spełnia zadania HTPC i jestem
    zadowolony.Generalnie niesłyszalny z małym poborem prądu

    pzdr

  • 23. Data: 2012-04-09 15:15:57
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-04-09 11:37, The MusK pisze:

> [...]
    > Całość na windows siedem 64 bitowym, ogólnie nettop spełnia zadania HTPC
    > i jestem zadowolony.Generalnie niesłyszalny z małym poborem prądu

    No i właśnie to mnie zastanawia. Bo jakby nie patrzeć sprzęt z któego
    teraz korzystam dysponuje znacznie mniejszymi zasobami sprzętowymi.
    Sempron ma w nazwie 2500+, ale o ile dobrze pamiętam taktowanie wynosi
    coś około 1,7 GHz. Procesor 32 bitowy, jednordzeniowy, technologia użyta
    do produkcji pochodzi z pierwszej połowy poprzedniej dekady. Pamięci RAM
    ma jedynie 768 MB...

    No i generalnie, jakby nie patrzeć, to taka konfiguracja pod XP w
    większości przypadków jeszcze się sprawdza. Są jednak pewne
    zastosowania, które odpadają. Filmu HD, chociażby w 720p nie sposób
    obejrzeć z powodu zacięć. Filmy na YouTube tną się już przy 480.

    No i przede wszystkim chętnie przeniósłbym się na nowszego Windowsa.
    Gdyby tak siódemka chodziła płynnie wraz z przeglądarką WWW (nie mam w
    zwyczaju otwierać 50 kart jednocześnie, jak to robią niektóry), paroma
    podstawowymi programami w tle (otwarty Thunderbird, Skype, Pidgin, jakiś
    antywirus) oraz kilkoma widgetami na pulpicie, zostawiając jednocześnie
    trochę rezerwowych zasobów, to już byłoby bardzo dobrze.

    Zastanawiam się po prostu, czy faktycznie muszę składać szumiącą i
    energochłonną skrzynię, skoro nie planuję na nowym komputerze montować
    filmów czy tworzyć grafikę 3D. Jedyne mniej typowe zastosowanie jakie
    przychodzi mi na myśl to właśnie owe eksperymenty z radiem SDR, dlatego
    interesuje mnie zagadnienie możliwości kart dźwiękowych podpinanych pod USB.

    Aha. Jeszcze jedno pytanie przyszło mi na myśl. Obecny sprzęt nie radzi
    sobie z wideokonferencjami HD przez Skype. Czy taki Nettop byłby w
    stanie je obsłużyć?

  • 24. Data: 2012-04-09 20:02:32
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > antywirus) oraz kilkoma widgetami na pulpicie, zostawiając jednocześnie
    > trochę rezerwowych zasobów, to już byłoby bardzo dobrze.

    Spokojnie wystarczy ci na te rzeczy nettop ze zwykłym atomem na pokładzie, dla win7
    musisz mieć tylko min 2 GB ramu i będzie spory zapas zasobów.
    Jak chcesz coś bardziej wymagającego ale ciągle w obudowie itx to pomyśl nad
    dwurdzeniowym amd czy intelem. W ładnej obudowie z wydajną kartą wspomagającą HD na
    plycie zolteca 9300 czy 8200 wyjdzie to poniżej 1tyś zł. Tylko wtedy masz już
    wentylatory i zasilacz około 150W, który będzie brał koło 50W w spoczynku.

> [...]
    > interesuje mnie zagadnienie możliwości kart dźwiękowych podpinanych pod USB.

    Nie musisz, napisze nawet więcej: nie powinieneś pakować się w taką kobyłę do takich
    zastosowań.

  • 25. Data: 2012-04-10 14:40:26
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 07.04.2012 Atlantis <N...@w...pl> napisał/a:

    > Mój domowy pecet się zestarzał, zestarzał się i to nawet bardzo. Jakoś

    Ale dlaczego chcesz go wymieniać, skoro działa?
    Koszt sprzętu raczej przewyższy spodziewane (w realnej perspektywie
    czasowej) oszczędności na zużyciu prądu...

    > Komputera używałem już praktycznie tylko do przeglądania WWW, obsługi
    > poczty, pisania tekstów itp. Chociaż i tak nie robiłem tego w takim

    Gdy ja potrzebowałem komputera do podobnych zadań wybrałem nettopa
    (jednordzeniowy, pasywnie chłodzony Atom) i nie żałuję.
    To, co ma robić robi dobrze i bez przycięć, a poza tym jest cichy
    i zajmuje mało miejsca (a za dużo go nie mam tam, gdzie stoi).

    > 1) Czy taki sprzęt (załóżmy, że mowa jedynie o tych z dwurdzeniowym
    > procesorem) jest w stanie sensownie udźwignąć Windowsa 7, umożliwiając
    > przy tym normalną, wygodną pracę - bez zacięć i mulenia?

    Doświadczenia z W7 nie mam (u mnie chodzi pod Linuksem), ale ten system
    jest wsadzany do netbooków nawet. IMHO przy 2 GB RAM powinno chodzić
    ładnie.

    > 2) Czy na rynku istnieją takie urządzenia wyposażone w dostateczną ilość
    > portów USB, w razie, gdybym za jakiś czas chciał poza myszką i

    Te 6-8 to raczej standard. A w razie czego zostaje jeszcze hub.

    > 3) No właśnie... Karta dźwiękowa. Planuję pobawić się trochę tematyką
    > radia SDR. Czy na USB można dostać przyzwoitą dźwiękówkę, która
    > poradziłaby sobie z takim zastosowaniem?

    A czego dokładnie oczekujesz od tej karty?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 26. Data: 2012-04-10 15:39:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/04/2012 16:10, BearBag wrote:

    > Nokia PC suite nie chciał ci chodzić na Atomie 1.6 dwurdzeniowym ??
    > U siostry mam 10letniego laptopa dell D600 a tam chyba jest zwykły stary pentium
    1.3Ghz i odpala ona tam 20 okienek przegladarki, gg, poczte, worda, winampa, i
    puszcza teledyski z YT i jakos to nie klęka a u ciebie przy nowoczesniejszym
    procesorze i na pewno lepszej grafice bo ze wsparciem HD to siadało ?? I do
    zastosowań jak autor pisze to już musi być i3 minimum ?? OMG!

    Istnieje jeszcze pojęcie takie, jak komfort pracy. Nie wciskaj kitu, że
    1.3 działa z 20 oknami przeglądarki (które już pewnie same w sobie
    zjadają 2/3 RAMu, jakie ten laptop ma zainstalowane), pocztą-srocztą i
    cała resztą jednocześnie. Chyba, że przez "jakoś to nie klęka" rozumiesz
    "lubię czekać 2 sekundy na reakcję po kliknięciu", ewentualnie
    przeglądarka to jakiś okrojony cudak sprzed 4 lat.

    To, że niektórym wygodnie wozić rodzinę i psa na wakacje we fiacie 126p
    nie znaczy, że każdy lubi się tak męczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-04-10 17:42:42
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-10 15:39, kamil wrote:

> [...]
    >
    > To, że niektórym wygodnie wozić rodzinę i psa na wakacje we fiacie 126p
    > nie znaczy, że każdy lubi się tak męczyć.

    Nic dodać, nic ująć. Pracy nie klasyfikujemy tylko poprzez da się
    uruchomic/nie da się uruchomić (bo i procesory kompatybilne). Tylko
    właśnie poprzez komfort pracy.

    Nie ma sensu przekonywać wszystkich (niech każdy sam oceni uwzględniając
    różne kryteria), że moje rozwiązanie jest najlepsze. Ja mogę się
    podzielić wrażeniami gdyż wcześniej zarówno bawiłem się na XP+Atom 2
    rdzeniowy jak i pracuje na i3+SSD (a wcześniej było też Core2duo, Dual
    Core, Momentus XT z pamięcią SSD).

    Cieżko mi się wraca do sprzętu, który ma HDD, nie mówiąc już o
    procesorze (chyba że pracuje w trybie tekstowym... i własnie do tego
    pozostawiłem atoma i dziala jako bardzo szybki i tani domowy NAS).

    Przy SSD generalnie dba się o miejsce, ale dla okazyjnego gracza
    wystarczy. Już troche odbiegając od tematu, dla wymagających polecam
    połączenie SSD + HDD. Da się praktycznie w każdym notebooku (netbooku?)
    wyposażonym w port miniPCIex i slot na HDD 2.5"/1.8"