    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nettop - co sądzicie?
    Date: Tue, 10 Apr 2012 17:42:42 +0200

    On 2012-04-10 15:39, kamil wrote:

    > Istnieje jeszcze pojęcie takie, jak komfort pracy. Nie wciskaj kitu, że
    > 1.3 działa z 20 oknami przeglądarki (które już pewnie same w sobie
    > zjadają 2/3 RAMu, jakie ten laptop ma zainstalowane), pocztą-srocztą i
    > cała resztą jednocześnie. Chyba, że przez "jakoś to nie klęka" rozumiesz
    > "lubię czekać 2 sekundy na reakcję po kliknięciu", ewentualnie
    > przeglądarka to jakiś okrojony cudak sprzed 4 lat.
    >
    > To, że niektórym wygodnie wozić rodzinę i psa na wakacje we fiacie 126p
    > nie znaczy, że każdy lubi się tak męczyć.

    Nic dodać, nic ująć. Pracy nie klasyfikujemy tylko poprzez da się
    uruchomic/nie da się uruchomić (bo i procesory kompatybilne). Tylko
    właśnie poprzez komfort pracy.

    Nie ma sensu przekonywać wszystkich (niech każdy sam oceni uwzględniając
    różne kryteria), że moje rozwiązanie jest najlepsze. Ja mogę się
    podzielić wrażeniami gdyż wcześniej zarówno bawiłem się na XP+Atom 2
    rdzeniowy jak i pracuje na i3+SSD (a wcześniej było też Core2duo, Dual
    Core, Momentus XT z pamięcią SSD).

    Cieżko mi się wraca do sprzętu, który ma HDD, nie mówiąc już o
    procesorze (chyba że pracuje w trybie tekstowym... i własnie do tego
    pozostawiłem atoma i dziala jako bardzo szybki i tani domowy NAS).

    Przy SSD generalnie dba się o miejsce, ale dla okazyjnego gracza
    wystarczy. Już troche odbiegając od tematu, dla wymagających polecam
    połączenie SSD + HDD. Da się praktycznie w każdym notebooku (netbooku?)
    wyposażonym w port miniPCIex i slot na HDD 2.5"/1.8"