  • 61. Data: 2007-02-25 18:56:38
    Temat: Re: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 25 Feb 2007 18:33:58 +0100, Mateo wrote:

    > a niby czemu maja sie dzielic zyskiem z tym lokalnym ISP ?

    to jest akurat jedna z dróg, aczkolwiek w polsze od początku poprzez
    pazerność monopolisty przyjął się model "każdy sobie", czyli własne
    studzienki, własna sieć dostępowa, a gdzieniegdzie również własna sieć
    szkieletowa z osobnym wyjściem na świat.

    --
    futszaK
    0601061867

  • 62. Data: 2007-02-25 23:50:35
    Temat: Re: Netia zbuduje siea 10G Metro Ethernet
    Od: "miramax" <m...@s...pl>

    "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > a jak na drugim telewizorze chcesz oglądać coś innego to robi się juz
    > megaproblem. Skrętkowicze mają na tyle wolnego miejsca że problem
    > rozwiążą, w kablówkach taka opcja jest by default, ADSLowicze mają za to
    > mocno pod górke... :P

    Ci co maja ADSL moga miec
    VDSL2 ktory wyciaga w porywach 100 Mbps w dol i 50 Mbps w gore (naraz),
    akurat na takiej odleglosci zeby model FTTB wystarczyl.
    Natomiast koszty wymiany 8portowych swiczykow skretkowiczow, na cos
    co ma igmp, vlany, dhcp snooping i qos oraz zabezpieczenia przed kradzieżą
    i zanikiem pradu na kazdej klatce schodowej z pewnoscia sa wieksze....
    No chyba ze chcemy kablowac na nowo.

    --0

  • 63. Data: 2007-02-26 18:08:57
    Temat: Re: Netia zbuduje =?UTF-8?B?c2llw6YgMTBHIE1ldHJvIEV0aGVybmV0?=
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <ersgq0$9oq$2@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...
    > koszt portu w przyzwoitym switchu jest chyba porownywalny z portem w DSLAM'ie
    > a wymagania co do kabla duzo nizsze i diagnostyka duzo prostsza

    Chyba jednak nie. Port kosztuje mniej w switchu niz w dslamie. Poza tym
    diagnostyka ma taki sam poziom skomplikowania.

    art

  • 64. Data: 2007-02-26 22:00:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mateo <m...@i...pl> writes:

    > jak nie ?
    > VoD HDTV potrzebuje AFAIT 4.6 mbit'a
    > zwyklt VoD - 2

    To jakis MPEG4 czy co? Bo jesli normalny MPEG2, to 2 Mbps w SDTV to jest
    jakosc, za ktora powinni doplacac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 65. Data: 2007-02-26 23:12:21
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 26 Feb 2007 00:50:35 +0100 I had a dream that miramax <m...@s...pl> wrote:
> [...]
    >co ma igmp, vlany, dhcp snooping i qos oraz zabezpieczenia przed kradzieżą
    >i zanikiem pradu na kazdej klatce schodowej z pewnoscia sa wieksze....

    Switchy już praktycznie nie kradną. W przyszłości będzie jeszcze mniej
    kradzieży, bo sprzęt cały czas tanieje.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 66. Data: 2007-02-27 09:53:39
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Chyba jednak nie. Port kosztuje mniej w switchu niz w dslamie. Poza tym
    > diagnostyka ma taki sam poziom skomplikowania.

    piszesz o switchu typu planet lub w najlepszym przypadku dlink ?
    Tyle ze tego _OPERATORZY_ nie używają.

    Marcin

  • 67. Data: 2007-02-27 14:17:03
    Temat: Re: Netia zbuduje sie? 10G Metro Ethernet
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Artur Zakrzewski napisał(a):
    > In article <ersgq0$9oq$2@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...
    >
    > Chyba jednak nie. Port kosztuje mniej w switchu niz w dslamie. Poza tym
    > diagnostyka ma taki sam poziom skomplikowania.

    to powiedz prosze jaki znasz odpowiednik na przykald SNR'a w ethernecie

    --
    Mateo

  • 68. Data: 2007-02-27 20:00:35
    Od: "Ravel" <r...@o...pl>

    > piszesz o switchu typu planet lub w najlepszym przypadku dlink ?
    > Tyle ze tego _OPERATORZY_ nie używają.
    >
    > Marcin

    i tu bys sie zdziwil :P pisze o operatorze majacym w zasiegu pol
    srednego miasta oraz ponad 6k userow. oczywiscie do planetow sa wpieci
    userzy, osiedla laczone sa juz swiatlem

  • 69. Data: 2007-02-28 00:19:17
    Temat: Re: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On 27 Feb 2007 12:00:35 -0800 I had a dream that Ravel <r...@o...pl> wrote:
    >i tu bys sie zdziwil :P pisze o operatorze majacym w zasiegu pol
    >srednego miasta oraz ponad 6k userow. oczywiscie do planetow sa wpieci
    >userzy, osiedla laczone sa juz swiatlem

    A Planet nie obsługuje świateł? :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 70. Data: 2007-02-28 15:55:27
    Od: "Ravel" <r...@o...pl>

    > A Planet nie obsługuje świateł? :)

    nie uscislilem ;) chodzilo mi o planety <90zl ;)