  • 51. Data: 2007-02-23 17:06:46
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >BTW: Czy wszystko co jest "zachodnie", musi byc bezgranicznie kopiowane
    >do nas?

    jasne że nie musi, ale się kopiuje...
    w końcu ta hiperbola zbliży się do osi....

    Marcin

  • 52. Data: 2007-02-23 21:08:49
    Temat: Re: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 14:55:20 +0100, Marek Janik wrote:

    > Co dokladnie ?

    przede wszystkim to, że ADSL idzie po czystej miedzi dalej niż 100m i
    starcza na obecne potrzeby jeśli chodzi o głos i dostęp do Internetu
    (innych usług skrętkowicze i ADSLowcy na poważnie nie świadczą)
    po skrętce zaś pójdzie sporo więcej, ale od abonenta do pierwszego
    aktywnego urządzenia może być max 100m

    inne usługi takie jak wysoce inteligentna telewizja (kilkaset kanałów,
    programy na życzenie i inne wymagające szybkich strumieni danych) będzie
    świadczone na szerszą skale za kilka lat w ciągu których:
    1.Poważni skrętkowicze połączą bloki światłem.
    2.ADSLowicze doprowadzą światłowody do budynków
    3.Kablówki się scyfryzują i zamienią wzmacniacze budynkowe na węzły
    opto-elektryczne

    Owszem, do wszystkich trzech punktów należy dodać opis NIE WSZYSCY oraz
    NIE WSZĘDZIE co jest uzależnione od naprawde wielu czynników z których
    jednym z bardziej znaczących jest ilość konkurencji w danym miejscu,
    obrane strategie, ilość pieniędzy (w tym również wypompowywanych przez
    prezesów do innych spółek i na prywatne konta) i tak dalej i tak dalej...
    :P

    --
    futszaK
    0601061867

  • 53. Data: 2007-02-23 21:10:03
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 15:09:15 +0100, kulek wrote:

    > hehe .. to tak jak te miliony much... ;)

    much to już są miliardy....

  • 54. Data: 2007-02-23 21:10:28
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 14:07:34 +0000, Grzegorz Janoszka wrote:

    > Nikt niczego nie robi na siłę. Miliony użytkowników neostrady nie mogą się
    > mylić :)

    ....miliony użyszkodników sieci osiedlowych również...

  • 55. Data: 2007-02-25 17:30:29
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Marek Janik napisał(a):
    > Co dokladnie ?
    > Telekomy robia po miedzi bo od zawsze inwestowaly w rozwoj tej
    > infrastruktury, np po to zeby glos dostarczac :) Teraz juz widza ze na
    > samym glosie daleko nie pojada a ADSL to jedynie wykorzystanie tego co
    > do tej pory mieli w sensie infrastruktury. Poza tym ta technologia jest
    > istotnym ograniczeniem jesli chodzi o przepustowosc. Dlatego przejda w
    > koncu na FTTx, bo glos, vod, iptv i co tam sie jeszcze wymysli jest do
    > zrobienia na ethernecie a na adslu juz nie.

    jak nie ?
    VoD HDTV potrzebuje AFAIT 4.6 mbit'a
    zwyklt VoD - 2

    --
    Mateo

  • 56. Data: 2007-02-25 17:32:16
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Artur Zakrzewski napisał(a):
    > In article <erklm8$qsn$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...
    >
    > AFAIK czy wiesz ze w de kable musza byc w scianach i sa, ale tylko
    > pary miedziane. Poza tym dtag jako klasyczny telekom nie dostrzegl
    > jeszcze tej technologi.

    > Koszt jest porownywalny, a czesto nawet mniejszy w ethernecie.

    koszt portu w przyzwoitym switchu jest chyba porownywalny z portem w DSLAM'ie
    a wymagania co do kabla duzo nizsze i diagnostyka duzo prostsza

    --
    Mateo

  • 57. Data: 2007-02-25 17:33:58
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    kulek napisał(a):
    > A nie taniej im by było dostarczać tylko neta lokalnym ISP ?
    > Mniej faktur, nie trzeba rozbudowanej biurokracji, jak awaria to w
    > znacznie mniejszej ilości miejsc, nakłady na infrastrukturę dużo mniejsze.

    a niby czemu maja sie dzielic zyskiem z tym lokalnym ISP ?

    --
    Mateo

  • 58. Data: 2007-02-25 17:53:22
    Od: Marek Janik <z...@-...spam-.gmail.com>

    > jak nie ?
    > VoD HDTV potrzebuje AFAIT 4.6 mbit'a
    > zwyklt VoD - 2
    Do tego naraz glos bo zona rozmawia przez telefon i internet bo dzieci
    graja na kompie ? I w dodatku przy zalozeniu ze mieszka sie niezbyt
    daleko dslama bo inaczej juz tylko 1 lub 2 mbit/s.
    Wiec nie.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 59. Data: 2007-02-25 18:12:06
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Marek Janik napisał(a):

    > Do tego naraz glos bo zona rozmawia przez telefon i internet bo dzieci
    > graja na kompie ? I w dodatku przy zalozeniu ze mieszka sie niezbyt
    > daleko dslama bo inaczej juz tylko 1 lub 2 mbit/s.

    no to jaka proponujesz alternatywe oparta o ethernet skoro masz daleko do centrali ?

    --
    Mateo

  • 60. Data: 2007-02-25 18:52:49
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 25 Feb 2007 18:30:29 +0100, Mateo wrote:

    > jak nie ?
    > VoD HDTV potrzebuje AFAIT 4.6 mbit'a
    > zwyklt VoD - 2

    a jak na drugim telewizorze chcesz oglądać coś innego to robi się juz
    megaproblem. Skrętkowicze mają na tyle wolnego miejsca że problem
    rozwiążą, w kablówkach taka opcja jest by default, ADSLowicze mają za to
    mocno pod górke... :P