  • 41. Data: 2007-02-23 08:39:40
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

    > Dokładnie. Mają już to wszystko rozpracowane i opracowane więc ciężko by
    > im było nagle zwrot zrobić i porzucić w diabły ADSLa i zacząć tylko
    > ethernet robić.

    ale wogule po co ?
    jaki bylby zysk ze zmiany?

    --
    Mateo

  • 42. Data: 2007-02-23 10:52:57
    Temat: Re: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 09:39:40 +0100, Mateo wrote:

    > ale wogule po co ?
    > jaki bylby zysk ze zmiany?

    dokładnie, a nawet strata bo wtedy to już by wszyscy robili w tej samej
    technologii, a tak to jedni robią po ADSLu, inni po ethernecie, obie
    technologie mają swoje wady i zalety a klient ma ciekawszy wybór

    --
    futszaK
    0601061867

  • 43. Data: 2007-02-23 11:40:44
    Temat: Re: Netia zbuduje =?UTF-8?B?c2llw6YgMTBHIE1ldHJvIEV0aGVybmV0?=
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erl4gf$119$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...
    \

> [...]
    > panelu, potem patchcord do zabezpieczenia potem z zabezpieczenia do
    > switcha.
    > - wiem, na centrali też s=3F zabezpieczenie
    > - krosowania to nie element aktywny
    > - krosy potrafi obsłużyć prawie głupek, zasada jest prosta - urz=3Fdzenia
    > aktywne u abonenta i na centrali.
    > Pomiędzy goła para któr=3F bardzo łatwo pomierzyć (nawet reflektometrem i
    > miernikiem szumów), zdiagnozować i naprawić. I nie potrzeba do tego
    > inżyniera tylko wystarczy robotnik.
    > Robotnik jest tani, tak więc utrzymanie będzie tanie.

    Wszystko w porzadku, do czasu gdy sie nie wyczerpie rozwoj technologi
    dla pary miedzianej. Pozostanie wtedy swiatlowod albo skretka do domu i
    wyniesienie accesu jak najblizej domu. Wiemy ze tak juz sie robi
    stosujac technologie FTTL.

    > Wyobrażasz sobie nauczyć tych wszystkich potepsianych monterów diagnozowania
    > uszkodzeń w ethernecie ? A wyobrażasz sobie żeby kto=3F kto się na tym zna
    > pracował za gówniane pieni=3Fdze ?

    Nie. Choc do diagnozy nie zawsze potrzeba inzyniera.

    art

  • 44. Data: 2007-02-23 12:31:36
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    >dla pary miedzianej. Pozostanie wtedy swiatlowod albo skretka do domu i
    >wyniesienie accesu jak najblizej domu. Wiemy ze tak juz sie robi

    dlatego coraz częściej telekomy wynoszą swoją strukturę coraz bliżej skupisk
    klientów,
    tak żeby ostatnia mila była jak najkrótsza - nadal pozostając przy
    technologi xDSL

> [...]
    > pracował za gówniane pieni=3Fdze ?

    >Nie. Choc do diagnozy nie zawsze potrzeba inzyniera.

    jasne że nie trzeba - u nas pracuje z zawodu kucharz który świetnie się do
    tego nadaje
    i robi takie rzeczy bardzo sprawnie i ze zrozumieniem.

    Ale weź przykład dużego telekomu i zachodnich trendów:
    - pracownik nie jest przeszkolony, to nie wolno mu tego robić
    - pracownik się za to nie weźmie, bo go nie przeszkolili i ma to w dupie
    - firma go nie przeszkoli bo to tylko robotnik

    Marcin

  • 45. Data: 2007-02-23 13:06:45
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje się zero do ceny..
    >
    > Dla nich nadal ADSL może być znacznie tańszy.

    A nie taniej im by było dostarczać tylko neta lokalnym ISP ?
    Mniej faktur, nie trzeba rozbudowanej biurokracji, jak awaria to w
    znacznie mniejszej ilości miejsc, nakłady na infrastrukturę dużo mniejsze.
    Dlaczego firmy nie obrały takiego modelu ?
    Było by taniej dla nich i podejrzewam, że dużo więcej by zarabiały.

    Dlaczego w Polsce chce się wprowadzać na siłę to co jest dobre na
    zachodzie, ale niekoniecznie musi być dobre u nas? takie uszczęśliwianie
    na siłę...

  • 46. Data: 2007-02-23 13:55:20
    Od: Marek Janik <z...@-...spam-.gmail.com>

    > dokładnie, a nawet strata bo wtedy to już by wszyscy robili w tej samej
    > technologii, a tak to jedni robią po ADSLu, inni po ethernecie, obie
    > technologie mają swoje wady i zalety a klient ma ciekawszy wybór
    Co dokladnie ?
    Telekomy robia po miedzi bo od zawsze inwestowaly w rozwoj tej
    infrastruktury, np po to zeby glos dostarczac :) Teraz juz widza ze na
    samym glosie daleko nie pojada a ADSL to jedynie wykorzystanie tego co
    do tej pory mieli w sensie infrastruktury. Poza tym ta technologia jest
    istotnym ograniczeniem jesli chodzi o przepustowosc. Dlatego przejda w
    koncu na FTTx, bo glos, vod, iptv i co tam sie jeszcze wymysli jest do
    zrobienia na ethernecie a na adslu juz nie.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 47. Data: 2007-02-23 14:04:16
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 22 Feb 2007 13:06:01 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Paszkowski
    <s...@g...com> wrote:
    >nie masz pojecia o czym piszesz ;)

    Daj spokój, to kolejne wcielenie "Experta" - nieprzekonywalne, jak wszystkie
    inne :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 48. Data: 2007-02-23 14:07:34
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 23 Feb 2007 14:06:45 +0100 I had a dream that kulek <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >znacznie mniejszej ilości miejsc, nakłady na infrastrukturę dużo mniejsze.
    >Dlaczego firmy nie obrały takiego modelu ?

    O tym zadecydował rynek. Dlatego też hipermarkety zdobywają rynek od
    małych sklepików. I nie jest to kwestia polityki, tylko rynku XXI wieku.

    >Dlaczego w Polsce chce się wprowadzać na siłę to co jest dobre na
    >zachodzie, ale niekoniecznie musi być dobre u nas? takie uszczęśliwianie
    >na siłę...

    Nikt niczego nie robi na siłę. Miliony użytkowników neostrady nie mogą się
    mylić :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 49. Data: 2007-02-23 14:09:15
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nikt niczego nie robi na siłę. Miliony użytkowników neostrady nie mogą się
    > mylić :)

    hehe .. to tak jak te miliony much... ;)

  • 50. Data: 2007-02-23 15:32:10
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <ermmra$uth$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...

    > dlatego coraz czę=3Fciej telekomy wynosz=3F swoj=3F strukturę coraz bliżej skupisk
    > klientów,
    > tak żeby ostatnia mila była jak najkrótsza - nadal pozostaj=3Fc przy
    > technologi xDSL

    O FTTL trabilo sie juz w pierwszej polowie lat 90 i faktycznie tp na
    poczatku Y2K wybudowala w mojej okolicy fastlinka. Co ciekawe,
    uruchomila go dopiero cos kolo 2004/2005. Oczywiscie kabli nie
    wymieniono, wiec niekoniecznie da sie uruchomic szybka nerwostrate.
    A mowienie ze wyniesienie accesu da duzo, w tym przypadku sie nie
    sprawdzilo.

    > Ale weĽ przykład dużego telekomu i zachodnich trendów:
    > - pracownik nie jest przeszkolony, to nie wolno mu tego robić
    > - pracownik się za to nie weĽmie, bo go nie przeszkolili i ma to w dupie
    > - firma go nie przeszkoli bo to tylko robotnik

    BTW: Czy wszystko co jest "zachodnie", musi byc bezgranicznie kopiowane
    do nas?

    art