  • 31. Data: 2007-02-22 13:06:01
    Temat: Re: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    W artykule <erjr20$sjs$2@atlantis.news.tpi.pl> Mateo napisał(a):

    > bardziej chodzilo mi o polaczenia de facto punkt-punkt

    nie masz pojecia o czym piszesz ;)

    --
    Asterisk + SS7, Cisco (ATM/BGP/FRAME-RELAY/PIX) - instalacja i konfiguracja

  • 32. Data: 2007-02-22 13:17:39
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Marek Janik napisał(a):
    > Bo na razie troche drogo wychodzi. Ale przyklad e-wro i 3playa pokazuje
    > ze sie da.

    to ze sie sie da, to nie wszystko
    pytanie brzmi dlaczego bogate telekomy w to nie weszly, a w tak biednym
    kraju jak nasz nagle technologia jest ok

    --
    Mateo

  • 33. Data: 2007-02-22 16:21:40
    Temat: Re: Netia zbuduje =?UTF-8?B?c2llw6YgMTBHIE1ldHJvIEV0aGVybmV0?=
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <eri6k8$auq$2@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...

    > to czemu nikt takowych nie buduje ?

    A skad ta pewnosc?

    art

  • 34. Data: 2007-02-22 16:26:20
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erk56q$cp9$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@i...pl says...
    > to ze sie sie da, to nie wszystko
    > pytanie brzmi dlaczego bogate telekomy w to nie weszly, a w tak biednym
    > kraju jak nasz nagle technologia jest ok

    Bo wg nich taniej jest uzywac tego co juz posiadaja i nie musza
    inwestowac, oraz sie na tym nieznaja lub nie chca znac.
    Co oczywiscie nie oznacza ze za iles lat nie pozbeda sie pary
    i nie zastapia ja skretka lub swiatlem.
    Dotyczy to rowniez sieci TV Kablowej.

    art

  • 35. Data: 2007-02-22 18:06:24
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Artur Zakrzewski napisał(a):
    > In article <eri6k8$auq$2@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...
    >
    > A skad ta pewnosc?

    orientowalem sie w rynku niemieckim
    i tam z tego co widzialem ida w kierunku ADSL2

    niewiele osob potrzebuje wiecej niz 6 czy 12 mbit w domu
    a koszt dojscia do klienta i utrzymania lacza niski
    (+ 0 elementow posrednich)

    --
    Mateo

  • 36. Data: 2007-02-22 18:35:21
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erklm8$qsn$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@i...pl says...

    > orientowalem sie w rynku niemieckim
    > i tam z tego co widzialem ida w kierunku ADSL2

    AFAIK czy wiesz ze w de kable musza byc w scianach i sa, ale tylko
    pary miedziane. Poza tym dtag jako klasyczny telekom nie dostrzegl
    jeszcze tej technologi.

    > niewiele osob potrzebuje wiecej niz 6 czy 12 mbit w domu
    > a koszt dojscia do klienta i utrzymania lacza niski
    > (+ 0 elementow posrednich)

    Koszt jest porownywalny, a czesto nawet mniejszy w ethernecie.

    art

  • 37. Data: 2007-02-22 18:43:35
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > jeszcze tej technologi.

    > Koszt jest porownywalny, a czesto nawet mniejszy w ethernecie.

    zależy z jakiego punktu patrzysz.
    Dla mnie - taniej jest zbudować ethernet bo rurki, skrzynki i inne - te
    same.
    Kable cenowo podobne, a switche tańsze od koncentratorów ADSL.

    Ale duże telekomy liczą to inaczej, dla nich każdy taki aktywny element
    po drodze to potencjalny problem że się popsuje, braknie zasilania itd.
    Każdy taki element trzeba serwisować, doglądać, mogą ukraść..
    Duże telekomy nie bawią się w gówniane planetki tylko mają duże kontrakty
    z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje się zero do ceny..

    Dla nich nadal ADSL może być znacznie tańszy.

    Marcin

  • 38. Data: 2007-02-22 19:07:52
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <erko8p$oa1$1@polsl.pl>, m...@l...usun-to.pl says...
    > Ale duże telekomy licz=3F to inaczej, dla nich każdy taki aktywny element
    > po drodze to potencjalny problem że się popsuje, braknie zasilania itd.
    > Każdy taki element trzeba serwisować, dogl=3Fdać, mog=3F ukra=3Fć..

    A ilosc krosowan po drodze nie gra roli?

    art

  • 39. Data: 2007-02-22 20:55:02
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > z firmami gdzie do byle badziewia dopisuje się zero do ceny..
    >
    > Dla nich nadal ADSL może być znacznie tańszy.

    Dokładnie. Mają już to wszystko rozpracowane i opracowane więc ciężko by
    im było nagle zwrot zrobić i porzucić w diabły ADSLa i zacząć tylko
    ethernet robić. Jak już to budują coś równolegle np Netia i jest 10G
    metroE albo wykupują coś jak Dialog - http://itbiznes.pl/art24985.html

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 40. Data: 2007-02-22 22:12:30
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >A ilosc krosowan po drodze nie gra roli?

    gra, ale:
    - jakby taki eth miał być zrobiony porządnie, to kabel z góry rozszywamy na
    panelu, potem patchcord do zabezpieczenia potem z zabezpieczenia do
    switcha.
    - wiem, na centrali też są zabezpieczenie
    - krosowania to nie element aktywny
    - krosy potrafi obsłużyć prawie głupek, zasada jest prosta - urządzenia
    aktywne u abonenta i na centrali.
    Pomiędzy goła para którą bardzo łatwo pomierzyć (nawet reflektometrem i
    miernikiem szumów), zdiagnozować i naprawić. I nie potrzeba do tego
    inżyniera tylko wystarczy robotnik.
    Robotnik jest tani, tak więc utrzymanie będzie tanie.

    Wyobrażasz sobie nauczyć tych wszystkich potepsianych monterów diagnozowania
    uszkodzeń w ethernecie ? A wyobrażasz sobie żeby ktoś kto się na tym zna
    pracował za gówniane pieniądze ?
    Uprzedzając - na zachodzie jest podobnie, monteży słabo zarabiają a
    inżynierowie nie łażą po słupach - chyba że mają dobry dzień i chcą się
    rozerwać ;-)

    Marcin