  • 1. Data: 2011-04-14 17:50:29
    Temat: Netbooka bym sobie kupil...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Potrzebuje chyba netbooka... Ceny spadaja to moze kupie :)

    Do czego go potrzebuje, kolejnosc waznosci:

    - proste programy konfigurujace modele latajace przez USB,
    tu chyba zero problemow,
    - mozliwosc obejrzenia Video HD w terenie - chodzi o ocene
    kadrow, kompozycji, ostrosci nie o edycje,
    Czyli powinien dac rade wmiare plynnie odtworzyc HD,
    - backup w/w na wewnetrznym HDD - tu bez problemu,
    - www, poczta, wiadomo.
    - wbudowny czytnik SD, ale to chyba wszystkie maja,
    - BT do myszki, a jesli nie to 3xUSB.
    - WINXP chetniej niz WIN7.
    - jak najlzejszy, chetnie ponizej 1kg,

    Byloby fajnie gdyby komputerek mogl pracowac na akumulatorach
    dluzej niz krocej ;)

    No i zeby mial matowy wyswietlacz ale to chyba utopia...

    Na allegro widze takie modele:

    Samsung N145-JP02PL N455 1GB 250GB
    http://allegro.pl/najpiekniejszy-samsung-n145-jp02pl
    -n455-1gb-250gb-i1549288060.html

    Packard Bell DOT SE N450 2G 160G Win XPH CZARNY!
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1548741604

    MSI U130 N450 1,66GHz 1GB 250GB Win7
    http://allegro.pl/netbook-msi-u130-n450-1-66ghz-1gb-
    250gb-win7-torba-i1552756487.html

    Roznia sie glownie wygladem, pojemnoscia dysku i iloscia pamieci.

    Jesli mialbym wybierac miedzy 2GB RAM a 250GB dyskiem to wole RAM -
    mam dysk zewnetrzny w razie czego, a w 90% przypadkow 160GB styknie.

    Pozostaje w zasadzie jedna kwestia:
    Czy z podanych powyzej trzech modeli z jakiegos powodu ktorys
    moze sie lepiej sprawdzac w wyswietlaniu materialu HD???
    Czy tez wsio ryba i cudow nie bedzie?

    Packard jest w sklepie w Kraq z zainstalowanym systemem - moge
    podejsc i sprawdzic na zywo. Inne sa chyba be systemu wiec kicha.

    Przy okazji - jakie parametry obrazu mozna uzyskac na zewnetrznym
    monitorze. Nie pdaja tego w opisach na aukcjach...

  • 2. Data: 2011-04-14 18:29:00
    Temat: Re: Netbooka bym sobie kupil...
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuje chyba netbooka... Ceny spadaja to moze kupie :)

    Mam Samsunga takiego jak w pierwszym linku tyle że z mniejszym dyskiem.
    Zadowolony jestem w 100%. Trza sobie tylko zdawać sprawe że to netbook i nie
    oczekiwać po nim prędkości normalnego współczesnego kompa. Matryce ma jak
    najbardziej matową :) Na zewnętrznym monitorze wyciąga 1680x1050. Mój
    monitor tyle maks obsługuje więc wyżej nie moge sprawdzić :)
    Co do wymienionych przez Ciebie zastosowań, to nie moge się wypowiedzieć bo
    nie używałem w takich celach. Jak chcesz to możesz podejść do mnie i sobie
    poklikać coby się później po zakupie nie rozczarować. Mam wrażenie że
    mieszkamy blisko siebie więc jakby co pisz na priv :)

  • 3. Data: 2011-04-14 21:41:31
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 19:50:29 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    /.../

> [...]
    > Czy z podanych powyzej trzech modeli z jakiegos powodu ktorys
    > moze sie lepiej sprawdzac w wyswietlaniu materialu HD???

    Żaden z nich się absolutnie nie nadaje do materiałów HD.

    Spójrz na to:
    http://sklep.sferis.pl/produkt/33579-toshiba-nb550d-
    10g-c50-10-1-250gb-1gb-bt-wf-w7s.html

    recenzja: http://pclab.pl/art44895.html

    Powyższa Toshiba natomiast powinna dać sobie radę zarówno z HD jak i pracą
    na zewnętrznym monitorze nawet w 1920x1080 przez HDMI. Pobór mocy
    minimalny, czas pracy na baterii 9h+

    > Packard jest w sklepie w Kraq z zainstalowanym systemem - moge
    > podejsc i sprawdzic na zywo. Inne sa chyba be systemu wiec kicha.

    W Galerii Krakowskiej pewnie da radę tą Tośkę obejrzeć, w razie czego
    zapraszam do Łodzi ;)

    Zależy od maszyny, o Tośce napisałem już powyżej :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 4. Data: 2011-04-15 06:30:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie używałem w takich celach. Jak chcesz to możesz podejść do mnie i sobie
    > poklikać coby się później po zakupie nie rozczarować.

    też jestem tego zdania, najlepiej jak sam sobie "poklika". :-)

  • 5. Data: 2011-04-15 06:49:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Powyższa Toshiba natomiast powinna dać sobie radę zarówno z HD jak i pracą
    > na zewnętrznym monitorze nawet w 1920x1080 przez HDMI. Pobór mocy

    Mowisz? No tak, wspomaganie procesorem graficznym...
    Troche mnie martwi niski zegar procesora glownego.

    A moze dolozyc pare groszy i pomyslec o dwurdzeniowym atomie?

    Np cos takiego:
    http://allegro.pl/acer-aspire-one-aod255e-n550-2gb-3
    20gb-bt-czerwony-i1540655235.html
    Da rade z HD?

    Sa jakies netdoobi dual-core z ukladem graficznym wspomagajacym
    dekodowanie HD jak wspomniana Toshiba>

  • 6. Data: 2011-04-15 07:01:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Sa jakies netbooki dual-core z ukladem graficznym wspomagajacym
    > dekodowanie HD jak wspomniana Toshiba>

    To sam sobie odpowiem - np. Asus Eee PC 1015PN.

    Ma ktos moze ta maszynke i moze napisac jak sie sprawdza
    w HD odtwarzanym lokalnie?

    Jakub

  • 7. Data: 2011-04-15 07:03:21
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 08:49:08 +0200, Jakub Jewuła na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > Sa jakies netdoobi dual-core z ukladem graficznym wspomagajacym
    > dekodowanie HD jak wspomniana Toshiba>

    No to może bezkompromisowo Alienware M11x ?

    "To okropne, jak im się łatwo udaje przerobić człowieka, żeby był taki sam
    jak inni. (Ptasiek) William Wharton"

  • 8. Data: 2011-04-15 07:07:56
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To sam sobie odpowiem - np. Asus Eee PC 1015PN.

    Matowa matryca!

  • 9. Data: 2011-04-15 07:09:10
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No to może bezkompromisowo Alienware M11x ?

    Waga mi nie odpowiada ;)

  • 10. Data: 2011-04-15 07:28:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-04-15 08:49, Jakub Jewuła pisze:
    10g-c50-10-1-250gb-1gb

    > Mowisz? No tak, wspomaganie procesorem graficznym...
    > Troche mnie martwi niski zegar procesora glownego.
    >
    > A moze dolozyc pare groszy i pomyslec o dwurdzeniowym atomie?

    Dwurdzeniowy Atom może ewentualnie kurz zamiatać (jak nadąży) za tym
    _dwurdzeniowym_ Athlonem C-50 :) Zdecydowanie nie warto :)

    > Np cos takiego:
    > http://allegro.pl/acer-aspire-one-aod255e-n550-2gb-3
    20gb-bt-czerwony-i1540655235.html

    > Da rade z HD?

    Nie.

    > Sa jakies netdoobi dual-core z ukladem graficznym wspomagajacym
    > dekodowanie HD jak wspomniana Toshiba>

    Asus 1215N, ale zapomnij w nim o czasie pracy rzędu 8-9h, przez swoją
    grafikę ledwie ciągnie do 6h

    Ewentualnie Sony VAIO, znów od atomowej konkurencji dużo szybsze.

    http://sklep.sferis.pl/produkt/34892-sony-vaio-vpcyb
    1s1e-s-e350-11-6-320gb-2gb-wf-bt-w7hp.html

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118