  • 21. Data: 2012-04-02 08:28:21
    Temat: Re: Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.04.2012 17:33, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "BartekK" jl9jki$69p$...@m...internetia.pl

    > Ciągną w zapisie nawet 45 MB/s -- nie tylko 01 kwietnia.

    > Moje niektóre osiągają 20 MB/s w zapisie zdjęć.

    bądź tak miły, wsadź taką kartę w czytnik i pokaż nam co powie na to
    hdtach, lub inny program sprawdzający zapis na katę.
    ToMasz

  • 22. Data: 2012-04-02 08:30:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Ok, leżą dwie takie przedemną własnie. Oraz kilka class10.
    > Testowałem chyba kilkanaście/dziesiąt PCtowych czytników kart (na
    > usb2.0, wewnętrzne i zewnętrzne), w zasadzie na żadnym nie osiągnąłem
    > nic lepiej niż 10MB/s - mimo że karta zapewne jest szybka (w lustrzance
    > daje radę kilka RAWów przy zdjęciach seryjnych zapisać w parę sekund).
    mniej więcej o tym pisze od paru listów. Jest nas tu panowie piszących
    parę osób. weźcie te karty w czytniki i "przelećcie" jakimś benchmarkiem
    - potem pogadamy
    ToMasz

  • 23. Data: 2012-04-02 14:21:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" jlbgu5$eof$...@i...gazeta.pl

    > bądź tak miły, wsadź taką kartę w czytnik i pokaż nam co powie na to hdtach, lub
    inny program sprawdzający zapis na katę.

    Mam masę kart i każdą przeleciałem wielokrotnie.
    Najszybsze dawały prawie 20 MB/s po USB2, z tym
    że jedna z nich daje nieco więcej, gdy wpięta
    jest do USB3 via ExpressCard.

    Różne karty mają różne szybkości -- zazwyczaj tańsze karty
    są zarazem wolniejsze lub mniejsze, z tym że oczywiście
    trzeba brać pod uwagę czas zakupu. Dziś karta o pojemności
    8 GB i szybkości 90 MB/s kosztuje tyle, ile 4 lata temu
    kosztowała karta pojemności 4 GB i szybkości 20 MB/s.

    Postęp jest. W pewnym sensie 10 razy taniej (5 razy szybciej
    i 2 razy więcej za te same pieniądze) po 4 latach.

    Dla małych plików (512 Bajtów) szybkość tanich kart
    spada nawet do pojedynczych kilobajtów/s.

    Nie mam czytnika wpiętego do USB3.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-04-04 01:20:48
    Od: ec404 <e...@g...pl>

    > Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?

    3 x nie.
    Kup pendrive-a lepiej.
    Ja kupiłem sperszybkiego 60-gigowego i Linux ładnie się z tego bootuje.
    Dodatkowo jest to Linux "portable" bo korzysta z UUID-ów, a nie z nazw
    urządzeń które to mogą być inne pod różnymi kompami.

    Jeśli chcesz używać Windows, to niestety pendrive odpada, bo nigdy nie
    udało mi sie zainstalować go na nim :(

    -ec

  • 25. Data: 2012-04-05 12:41:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Apr 2012, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "BartekK" jl9jki$69p$...@m...internetia.pl

    > Ciągną w zapisie nawet 45 MB/s -- nie tylko 01 kwietnia.

    Szacunek.
    Napisz co za czytnik, bo tu leży problem, i jakos nie podejrzewam
    aby czytniki wbudowane w netbooki jakos się pozytywnie wyróżniały
    w tym kontekscie, co kładzie dalsze rozważania na łopatki.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-04-05 16:05:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1204051239450.2396@quad

    > Szacunek.

    Ja ich nie produkują, nie projektuję...

    > Napisz co za czytnik, bo tu leży problem, i jakos nie podejrzewam
    > aby czytniki wbudowane w netbooki jakos się pozytywnie wyróżniały
    > w tym kontekscie, co kładzie dalsze rozważania na łopatki.

    Ja tego nie mam i nie kupię, póki nie będę wiedział, czy mój
    aparat fotograficzny (aktualnie Canon 450 D) to wykorzysta.
    Wolałabym 4 GB (lub 8 GB) z szybkością 20 MB/s połączoną
    z łącznością WiFi szybką na 150 Ms/s za ludzkie pieniądze.

    Tak wielkie ;) i tak szybki ;) karty można już chyba znaleźć
    na śmietniku. Dongle WiFi 150 Mb/s kosztują ze 3 dychy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-04-05 16:21:37
    Od: "Yakhub" <y...@g...pl>

    > Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?

    W zdecydowanej większości przypadków nie ma sensu.

    > Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?

    Rozważać zawsze można...

    > Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?

    Tylko w nielicznych, bardzo specyficznych zastosowaniach, typu:
    - kioski informacyjne
    - bankomaty
    - stanowiska kasowe
    - automaty sprzedażowe
    - terminale
    i tym podobne.

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2012-04-05 16:44:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-05, o godz. 16:21:37
    "Yakhub" <y...@g...pl> napisał(a):

    > Tylko w nielicznych, bardzo specyficznych zastosowaniach, typu:
    > - kioski informacyjne
    > - bankomaty
    > - stanowiska kasowe
    > - automaty sprzedażowe
    > - terminale
    > i tym podobne.

    We wszystkich tych miejscach zamiast zawodnych kart SD stosuje się od
    dawna DOM (Disk On Module).

    Zdrówko

  • 29. Data: 2012-04-05 16:57:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek Babcia Dobosz" 20120405164439.768f0330@babcia-workstation

    > We wszystkich tych miejscach zamiast zawodnych kart SD

    Co w niej zawodnego?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-04-06 10:18:30
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > Tak wielkie ;) i tak szybki ;) karty można już chyba znaleźć
    > na śmietniku. Dongle WiFi 150 Mb/s kosztują ze 3 dychy. :)

    Czyli jednak jesteś trolem

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173