  • 11. Data: 2002-05-30 21:20:13
    Temat: Re: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <9...@2...98.40.76>, Wojciech Skrzypinski napisał(a):

    > Poza tym polaczenie Twojego dostawcy z Internetem ma okreslona
    > przepustowosc. Ze stron Internetowych Twojej kablowki wynika, ze maja oni
    > 2 megabity do Polpaku i 2-megabitowe kanaly PVC pomiedzy oddzialami (+
    > blizej nieokreslonej przepustowosci wyjscie na swiat / do innych sieci
    > w Polsce i wezla wymiany). Jesli wiec znalazloby sie kilku takich
    > "ssaczy" jak Ty, a kazdy mialby do dyspozycji megabit to skutecznie
    > zapchalibyscie siec, a inni abonenci korzystajacy z WWW, poczty odczuliby
    > zauwazalny spadek jakosci polaczenia.

    Hmm ta strona nie jest aktualizowana... wiem że jest to zależne od węzła,
    ale w każdym mają min. 4 MBit i to najczęściej od min 2 dostawców.

    > Wiekszosc Internautow skakalaby z radosci majac pol megabita za cene taka
    > jak w Dami:
    >
    > http://www.dami.pl/biuro/cennik_daminet.htm

    Też bym skakał... :)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 12. Data: 2002-05-30 23:47:46
    Od: "eXterminator" <n...@w...pl>

    no to wam powiem ze teraz zamontowanie tego lacza jest za darmo
    pierwszy miesiac tez :-)
    ale co z tego jak ja chce se empeczy posciagac a tu mi blokuja ( inna sprawa
    ze ze stronek leci 65 kb ale ja wole p2p)

  • 13. Data: 2002-05-31 07:45:12
    Od: Michał Nowak <m...@k...net.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat wrote:

    > Hmm musiałby zmieniać ustaienia modemu kablowego... czyli restartować
    > wszystkie modemy o danej godzinie... znając adminów - nie zrobia ci teho..

    Witam

    Powiem tylko tyle że nie jest to żadnym problemem, nawet w sieci mającej po 3000
    userów,
    zwłaszcza w jednej catv w łodzi, gdzie resety modemów wszyskim w "godzinach szczytu"

    na porządku dziennym.

    Pozdrowienia
    --
    =^..^= Sit Vis cum me =^..^=
    ^oo^ http://avalon.toya.net.pl ^oo^

  • 14. Data: 2002-05-31 08:02:18
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Bartosz Waszak napisal(a) [30 May 2002]:

    > a IP precedence, wtedy można wydzielić osobny QoS dla odpowiednio
    > oznakowanych pakietów.

    A jak konkretnie chcialbys wykorzystac IP precedence? Ktore urzadzenie
    znakowaloby pakiety? Ktore ograniczalo ruch? Na jakim odcinku?

    --
    (m...@i...pl)

  • 15. Data: 2002-05-31 09:21:49
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Marek Moskal <m...@i...p-l> wrote:

    > A jak konkretnie chcialbys wykorzystac IP precedence? Ktore urzadzenie
    > znakowaloby pakiety? Ktore ograniczalo ruch? Na jakim odcinku?

    Na wszystkich wejsciach w siec operatora cos (ustawiany, zerowany) sie
    robi z precedensem. Ruch jest ograniczany na modemach klientach a ruter
    koncentrujacy ten caly smiec weryfikuje czy aby napewno ograczenie
    dziala jak powinno. Mniej wiecej.

    > (m...@i...pl)

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    J...@a...pl | Network Administrator

  • 16. Data: 2002-05-31 09:21:55
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Marek Moskal <m...@i...p-l> napisał(a):

    > A jak konkretnie chcialbys wykorzystac IP precedence? Ktore urzadzenie
    > znakowaloby pakiety? Ktore ograniczalo ruch? Na jakim odcinku?

    ograniczanie ruchu downstream odbywa się na ubrze.
    W tym momencie odpowiednie klasy QoS dla oznakowanych pakietów wystarczy
    zrobić.

    Znakowanie odbywa się na głownym routerze przez co mogę oznakować
    dowolne pakiety przychodzące czy to z wewnątrz mojej sieci, czy z łącz w
    świat.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Internet Cable Provider Sp. z o.o.

  • 17. Data: 2002-05-31 09:58:48
    Od: Mariusz Krukowski <k...@i...pl>

    "Jakub K. Boguslaw" wrote:

> [...]
    > robi z precedensem. Ruch jest ograniczany na modemach klientach a ruter
    > koncentrujacy ten caly smiec weryfikuje czy aby napewno ograczenie

    Pytanie Marka było chyba retoryczne - myślę, że taki opis to on zna na
    pamięć.
    Oczywiście to pięknie wygląda w dokumentacji, ale czy ktoś zaimplementował
    coś takiego dla sieci z kilkuset lub kilkoma tysiącami userów? Kwestia
    skalowalności jest tu krytyczna.

  • 18. Data: 2002-05-31 10:10:01
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Bartosz Waszak napisal(a) [31 May 2002]:

    > ograniczanie ruchu downstream odbywa się na ubrze.
    > W tym momencie odpowiednie klasy QoS dla oznakowanych pakietów wystarczy
    > zrobić. [...]

    Ale jak _konkretnie_?

    (w warstwie IP, bo wymuszanie zmiany konfiguracji DOCSIS przez resetowanie
    modemow odpada)

    FUT:pl.comp.networking

    --
    (m...@i...pl)

  • 19. Data: 2002-05-31 10:27:20
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Mariusz Krukowski <k...@i...pl> wrote:

    > Oczywiście to pięknie wygląda w dokumentacji, ale czy ktoś
    > zaimplementował coś takiego dla sieci z kilkuset lub kilkoma tysiącami
    > userów? Kwestia skalowalności jest tu krytyczna.

    Ja to mam dzialajace. Z nastoma tysiacami userow :-)

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    J...@a...pl | Aster City Cable Sp. z o.o. | Network Administrator

  • 20. Data: 2002-05-31 10:58:22
    Od: Mariusz Krukowski <k...@i...pl>

    "Jakub K. Boguslaw" wrote:

    > Ja to mam dzialajace. Z nastoma tysiacami userow :-)

    I jak ustawiasz pola TOS? Jakimiś access-listami (że użyję terminologii z Cisco
    IOS)?