  • 21. Data: 2013-12-08 14:31:55
    Temat: Re: Neste - jakie paliwo?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 14:00:47 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Zaraz zaraz, chcesz powiedziec, ze paliwo fuel save z shella i paliwo
    >
    > bezsiarkowe ze statoila to dok�adnie to samo paliwo?
    >
    > Nie ma �adnych minimalnych domieszek specyficznych dla konkretnej sieci
    >
    > stacji?

    Ciężko powiedzieć, czy nie dodają czegoś do paliwa, ale większą pewność masz, jak sam
    sobie wlejesz do baku dodatek uszlachetniający paliwo :).
    Z tego, co zaobserwowałem, to im bardziej klarowne paliwo, tym mniej w nim bio
    dodatków. Mamy w firmie dystrybutor ON - im bliżej zimy, tym klarowniejsze paliwo.
    Ostatnio wygląda identycznie, jak Statoil Gold.
    W wątku o ON zimowym pisałem o moim małym eksperymencie z paliwem - poniżej zdjęcia
    tych paliw:
    https://lh6.googleusercontent.com/-1aEZNA3v3SQ/UqRwy
    dS3VdI/AAAAAAAABa8/N4t9VAf1MWE/w642-h482-no/CAM00096
    .jpg
    https://lh3.googleusercontent.com/-TIZEwiMeiCQ/UqRxI
    zoKFlI/AAAAAAAABbk/ngs02qsX8Vw/w642-h482-no/CAM00116
    .jpg
    Paliwa tankowane tego samego dnia(styczeń 2013) w jednym mieście.

    pozdr
    Przemek

  • 22. Data: 2013-12-08 14:42:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 05:31:55 -0800 (PST), Przemek napisał(a):

    > Paliwa tankowane tego samego dnia(styczeń 2013) w jednym mieście.

    No tylko trzeba pamiętać że kolor i zapach są chyba do benzyny (bo nie wiem
    jak do ON) dodawane osobno.

  • 23. Data: 2013-12-08 14:46:24
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 14:42:50 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > No tylko trzeba pami�ta� �e kolor i zapach s� chyba do benzyny (bo nie wiem
    >
    > jak do ON) dodawane osobno.

    To akurat jest ON. Benzyny nie posiadam, więc nie czułem potrzeby sprawdzać. Zresztą,
    "zimowy problem" benzyny raczej nie dotyczy, chyba, że ktoś miesza ją z wodą :)

  • 24. Data: 2013-12-08 15:08:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 05:46:24 -0800 (PST), Przemek napisał(a):

    > To akurat jest ON. Benzyny nie posiadam, więc nie czułem potrzeby sprawdzać.
    Zresztą, "zimowy problem" benzyny raczej nie dotyczy, chyba, że ktoś miesza ją z wodą
    :)

    Woda się z benzyną nie bardzo miesza - no chyba że jeszcze doda się do tego
    etanolu.
    Ale czy ja wiem czy woda w benzynie byłaby taka zła - woda dobrze podnosi
    liczbę oktanową, a jak widać ludzie są skłonni sporo dopłacić za więcej
    oktanów pomimo że mają silniki na benzynę 95 ;)

    Nie bez powodu tam gdzie się wyciąga 1000KM z silnika 1.5 tam się robi
    dodatkowy wtrysk wody do cylidra.

  • 25. Data: 2013-12-08 16:35:45
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 08 Dec 2013 07:32:36 +0100, Slavekk <s...@g...pl> wrote:

    >Czyli to samo co na paragonie.
    >Dzięki

    A nie, bo na paragonie jest napisane "Diesel" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2013-12-08 19:59:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-08, Przemek <p...@g...com> wrote:

> [...]
    .jpg
    > Paliwa tankowane tego samego dnia(styczeń 2013) w jednym mieście.

    Nie wiem jak jest z kolorami ale zauwazylem, ze zalezy od panstwa tez ;-)
    W takiej Chorwacji naprzyklad paliwo jest bez koloru jak prawie woda...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2013-12-08 20:03:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-08, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Pewnie nawet jakieś tam są, ale raczej nie ma szans żeby uzysać dzięki nim
    > redukcję zużycia paliwa, lub wyższą moc w seryjnym silniku.

    Tylko gdzie ten proces ma zachodzic? ;-) Jak cysterna tankuje w bazie paliw?
    Bo nie widzialem nigdy na stacji zeby ktokolwiek cos dolewal do zbiornika
    przy zaopatrzeniu. Zrzucaja z cysterny, pracownik ew. mierzy poziom, zamyka
    i to wszystko.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2013-12-08 20:09:18
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-12-08 15:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie bez powodu tam gdzie się wyciąga 1000KM z silnika 1.5 tam się robi
    > dodatkowy wtrysk wody do cylidra.

    chodzi o te cuda z parą wodą rozkłądajacą sięna wodór i tlen?

  • 29. Data: 2013-12-08 21:31:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 20:09:18 +0100, PlaMa napisał(a):

    > chodzi o te cuda z parą wodą rozkłądajacą sięna wodór i tlen?

    Chodzi o wodę jako wodę, zero magii i cudów w stylu perpetuum mobile jeśli
    o to pytasz.

    Chemicznie nie wiem jak dokładnie działa, niemniej jest to bardzo dobry
    dodatek przwciwstukowy do mieszanki paliwowo-powietrznej, podnosi znacznie
    liczbę oktatnową i dlatego można dużo bardziej doprężyć silnik.

  • 30. Data: 2013-12-08 21:50:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    Sunday, December 8, 2013, 8:09:18 PM, you wrote:

    > chodzi o te cuda z parą wodą rozkłądajacą sięna wodór i tlen?

    Nie. Chodzi o banalne spowolnienie spalania.

    --
    Best regards,
    RoMan