  • 51. Data: 2021-01-12 10:48:36
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 10:49, Lisciasty pisze:

    > Dla tych co zaraz będą stękać że to nieopłacalne. Dla nas bardzo
    > opłacalne, w porównaniu do obecnego diesla, licząc ładowanie w taniej
    > taryfie (bez uwzględniania fotowoltaiki), jesteśmy jakieś 15-17 tys. zł
    > rocznie do przodu na paliwie i eksploatacji. Jak się uwzględni jakieś
    > grubsze remonty to wychodzi jeszcze lepiej.

    Ile ty wydajesz rocznie na tę eksploatację?
    Bo ja robię powiedzmy 20tys rocznie, to na paliwo wydam 7-8tys zł
    a na prąd wydałbym 4-5tys. - w takich warunkach jak mam dostępne.
    Więc w paliwie miałbym zysku powiedzmy 3-4 tys rocznie.
    Przyjmijmy nawet, że można zaoszczędzić 5 tys to nadal zostaje ponad 10 tys.
    Co to za eksploatacja za 12tys rocznie?

  • 52. Data: 2021-01-12 11:06:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 10:38, Lisciasty pisze:

    > 29 godzin to się ładuje z bieda-ładowarką którą dają w zestawie z
    > samochodem. Tam jest moc nieco ponad 2kW chyba, nie wiem bo nie używałem
    > tego praktycznie w ogóle. Wszystkie koreańczyki mają możliwość ładowania
    > 11kW z AC,

    Nieprawda.
    Tylko te z większym bateriami.
    W podstawie masz 7,6 kW.
    Ale to i tak prawie 4 razy szybciej, niż na evse dodawanym do samochodu,
    więc trzeba kupić inne.

    Przy czym w praktyce - najpierw trzeba sprawdzić gniazdko, bo to 7,6kW
    jest na jednej fazie, więc trzeba mieć dość mocne gniazdko i kable, w
    praktyce siłę, bo do zwykłego gniazdka takiego prądu nie podłączysz.

  • 53. Data: 2021-01-12 11:08:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 10:40, Lisciasty pisze:

    > Tak czy siak nic człowiek nie zrobi. Chodziłem po mechanikach,
    > nasiedziałem się w ASO, pokazywali wydruki z wtrysków i czegoś tam i
    > mówią że paaanie wszystko jest książkowo. Tylko kurfa jak dla mnie jak
    > się jedzie dieslem 90km/h to palenie 9,5 na setkę za ch. nie jest
    > książkowe :>

    To może być skutek wysokiego auta.
    Mnie co prawda diesle w suvach tyle paliły przy 130-140, ale Verso chyba
    jeszcze większym wynalazkiem jest jeśli chodzi o bryłę.
    Plus to, że Toyota raczej nie słynie z dobrych diesli.

  • 54. Data: 2021-01-12 11:26:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-11 o 10:49, Lisciasty pisze:
    > Elektryka chciałem mieć od lat, kiedyś nawet zacząłem przebudowę
    > spaliniaka ale życie i rodzina zweryfikowały to negatywnie :/ Temat
    > odłożyłem na kiedyś i nic się nie działo. Ale ostatnio rzutem na taśmę
    > pojawił się u nas w domu prądowóz. Co prawda nasz będzie za 4 lata jak
    > się spłaci, ale fizycznie jest ;)

    Elektryk jest fajny, zwłaszcza przy tankowaniu w domu.
    Tak z ciekawości wszedłem na stronę Kii - gdybym chciał kupić e-Niro z
    wyposażeniem prawie takim, jak mam w swoim aucie, to musiałbym brać
    wersję XL - w sumie koszt ok. 172 tys. zł. A i tak kia nie dorównuje
    wyposażeniu - nie ma kamer 360 stopni, automatycznego parkowania i paru
    innych dodatków...
    Pracuję w domu, zatem wyjeżdżam rocznie paliwo za ok. 5 tys. zł. Mój
    smrodowóz kosztował 92 tys. zł, zatem o 80 tys. zł mniej od Kii. Nawet
    gdyby prąd nic nie kosztował, to takie auto zwróciło by mi się po 16
    latach :-)

    I tu jest pies pogrzebany - ludzie umieją liczyć :-)

    T.

    Ps. Moim zdaniem elektryki są dobre dla kogoś, kto dużo się porusza po
    mieście, ma dużo przystanków. Dlatego zawojują rynek kurierski, ale to
    będą małe dostawczaki.

  • 55. Data: 2021-01-12 11:29:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 11:26, T. pisze:

    > Tak z ciekawości wszedłem na stronę Kii - gdybym chciał kupić e-Niro z
    > wyposażeniem prawie takim, jak mam w swoim aucie

    W drugą stronę też to działa.
    Ile byś zapłacił za auto, które ma fabryczne wyposażenie i osiągi takie
    jak Niro?
    200 tys wystarczyłoby?

  • 56. Data: 2021-01-12 11:44:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 10:48, cef pisze:
    > Co to za eksploatacja za 12tys rocznie?

    Wydawało mi się że piszę o swoim samochodzie a nie o Twoim.
    Przy przebiegu 30k i naszym spalaniu na samo paliwo schodzi ponad 13
    tysięcy.

    L.

  • 57. Data: 2021-01-12 11:52:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 11:44, Lisciasty pisze:

    > Wydawało mi się że piszę o swoim samochodzie a nie o Twoim.
    > Przy przebiegu 30k i naszym spalaniu na samo paliwo schodzi ponad 13
    > tysięcy.

    Przeczytałem znacznie później, że jeździsz czymś takim.

  • 58. Data: 2021-01-12 12:04:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/01/2021 10:29, Cavallino wrote:

    > W drugą stronę też to działa.
    > Ile byś zapłacił za auto, które ma fabryczne wyposażenie i osiągi takie
    > jak Niro?
    > 200 tys wystarczyłoby?

    Tak.

  • 59. Data: 2021-01-12 12:25:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 11:29, Cavallino pisze:

    > W drugą stronę też to działa.
    > Ile byś zapłacił za auto, które ma fabryczne wyposażenie i osiągi takie
    > jak Niro?
    > 200 tys wystarczyłoby?

    Czyli jakie? Chodzi o prędkość do setki? To dla mnie jest dość mało
    istotne, ważniejszy jest moment napędowy, żeby jakoś rozsądnie ruszać i
    wyprzedzać. Więc o jakie wyposażenie chodzi? Zarzuć, to podyskutujemy.

    Dla mnie ważne jest wyposażenie w sensie komfortu oraz zasięg - po
    zatankowaniu pokazuje mi między 650 a 770 km. Choć przyznaję, że
    bardziej chodzi mi o częstotliwość tankowania niż konieczność
    przejechania takiego dystansu ciurkiem - to zwykle kilka razy w roku.
    Auto elektryczne wyposażone tak jak mój Captur pewnie kosztowałoby
    dobrze ponad 200 tys. zł.
    T.

  • 60. Data: 2021-01-12 12:37:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 12:25, T. pisze:

    > Czyli jakie? Chodzi o prędkość do setki?

    Jeśli chodzi o osiągi to tak.
    Z wyposażenia poszukaj sobie auta z ogrzewaniem postojowym.

    >To dla mnie jest dość mało
    > istotne,

    I to samo dotyczy wyposażenia w jakimś przypadkowym aucie.

    >ważniejszy jest moment napędowy,

    Tego w ogóle nie idzie tak porównać, bo ten moment w smrodowozie jest
    przycinany przez skrzynię biegów, a elektryku masz to rozwijane w sposób
    praktycznie liniowy.
    Więc nawet jeśli maksymalny moment jest podobny, to jego przebieg daleko
    lepszy.
    Już więcej da to porównanie przyspieszenia, zwłaszcza elestyczności.

    > Auto elektryczne wyposażone tak jak mój Captur pewnie kosztowałoby
    > dobrze ponad 200 tys. zł.

    A Captura wyposażonego jak moje Zoe, pewnie nie kupisz nawet za 300 tys.
    Mimo że to podstawowa wersja Zoe.