eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNerwowe tematy o elektrykach ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 146

  • 111. Data: 2021-01-13 10:49:53
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 10:39, T. pisze:

    >>> Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
    >>
    >> Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    >> uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    >> Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.
    >
    >
    > Ty od dziecka masz ciężką nogę :-)

    Nie przeczę.
    Ale też jeżdżę w korkach w dużym mieście - a to są duuuuuże różnice,w
    porównaniu do pipidówek, gdzie jeździ się wolno i płynnie.

    > Tu masz rzetelne wyniki spalania (w tym moje):
    > https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=130&power_e=135&g
    earing=2&powerunit=2

    Eee tam, takie "rzetelne" wyniki, że rozrzut jest rzędu 50%.
    No i to nie ta wersja, ta którą porównywałem wygląda tak:

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=140&gearing=2&pow
    erunit=2

    Ten max rzędu 9 l mógłbym zaakceptować.
    Tak go zresztą oceniłem. ;-)

    >
    >
    > Te regulacje temperatury to z Zoe?

    Tak.
    I praktycznie z każdym innym elektrykiem też.
    Identycznie możesz sobie nastawić czasy ładowania.


  • 112. Data: 2021-01-13 10:54:21
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 10:42, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-13 o 08:43, cef pisze:

    >> No fakt, zapomniałem, że ciepłem silnika się za bardzo nie ogrzeję
    >
    > Ale akumulatory trzeba chłodzić - nie wiem, jak jest w ZOE,

    W Zoe chłodzi się aku podczas ładowania.
    W trasie raczej nie, albo przynajmniej ja takich temperatur nie osiągam.
    Ale (przy którymś ładowaniu w danym dniu) latem chłodzenie aku włącza
    się często.
    Słychać - bo to jest realizowane pompą ciepła, więc szumi.

    > w Tesli to
    > cała filozofia (dlatego tam akumulatory są bardzo skuteczne i
    > długowieczne). To ciepło można wykorzystać, zwłaszcza zimą.

    Zimą nie masz problemu z nadmiarem ciepła w aku, wręcz przeciwnie.
    On też nie lubi pracować w niskich temperaturach, więc trzeba go raczej
    dogrzewać.

    > I pewnie akumulatory grzeją się także podczas ładowania.

    Latem tak, ale zimą nie bardzo, trzeba je też dogrzewać.
    Już prędzej podczas jazdy.


  • 113. Data: 2021-01-13 10:56:53
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 10:43, T. pisze:

    >>> No to z dupy taka promocja - wielu ludzi odstraszy cena, którą
    >>> zobaczą, a nie będą się dopytywać w salonie, bo nie chodzi o tysiąc
    >>> czy dwa ale znacznie więcej... Dlaczego nie podają prawdziwej ceny
    >>> zatem?
    >>
    >> Podają.
    >> Już przecież nikt nie patrzy w standardowe cenniki, żeby sprawdzić
    >> cenę możliwą do zakupu.
    >
    > No widzisz - ja w lecie patrzyłem. Gdyby cena była porównywalna, to może
    > bym się zdecydował. A tak to stracili klienta :-)

    Bo oni (dealerzy) robią wszystko, żeby sprzedawać ICE i nie sprzedawać
    elektryków.
    Zwłaszcza że dealer pewnie nawet nie umie ich serwisować, więc wie że na
    nim w przyszłości nie zarobi.

    Elektryki kupuje się jednak inaczej, praktycznie zawsze kupujący wie
    więcej niż sprzedawca, o modelu który chce kupić.


  • 114. Data: 2021-01-13 10:59:05
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 10:49, Cavallino pisze:
    > W dniu 13-01-2021 o 10:39, T. pisze:
    >
    >>>> Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
    >>>
    >>> Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    >>> uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    >>> Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.
    >>
    >>
    >> Ty od dziecka masz ciężką nogę :-)
    >
    > Nie przeczę.
    > Ale też jeżdżę w korkach w dużym mieście - a to są duuuuuże różnice,w
    > porównaniu do pipidówek, gdzie jeździ się wolno i płynnie.
    >
    >> Tu masz rzetelne wyniki spalania (w tym moje):
    >> https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=130&power_e=135&g
    earing=2&powerunit=2
    >
    >
    > Eee tam, takie "rzetelne" wyniki, że rozrzut jest rzędu 50%.
    > No i to nie ta wersja, ta którą porównywałem wygląda tak:
    >
    > https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=140&gearing=2&pow
    erunit=2
    >
    >
    > Ten max rzędu 9 l mógłbym zaakceptować.
    > Tak go zresztą oceniłem. ;-)
    >
    >>
    >>
    >> Te regulacje temperatury to z Zoe?
    >
    > Tak.
    > I praktycznie z każdym innym elektrykiem też.
    > Identycznie możesz sobie nastawić czasy ładowania.

    Nawet na danych, których adres podałeś, średni wynik to 7 l. Ja w trasie
    mam ok. 6, w mieście - ok. 7,5. Auto z silnikem 1.3, ale słabsze
    (130KM). To mocniejsze to tylko oprogramowanie robi...
    T.


  • 115. Data: 2021-01-13 11:03:16
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 10:59, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-13 o 10:49, Cavallino pisze:
    >> W dniu 13-01-2021 o 10:39, T. pisze:
    >>
    >>>>> Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?
    >>>>
    >>>> Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    >>>> uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    >>>> Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.
    >>>
    >>>
    >>> Ty od dziecka masz ciężką nogę :-)
    >>
    >> Nie przeczę.
    >> Ale też jeżdżę w korkach w dużym mieście - a to są duuuuuże różnice,w
    >> porównaniu do pipidówek, gdzie jeździ się wolno i płynnie.
    >>
    >>> Tu masz rzetelne wyniki spalania (w tym moje):
    >>> https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=130&power_e=135&g
    earing=2&powerunit=2
    >>
    >>
    >>
    >> Eee tam, takie "rzetelne" wyniki, że rozrzut jest rzędu 50%.
    >> No i to nie ta wersja, ta którą porównywałem wygląda tak:
    >>
    >> https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1
    305-Captur.html?fueltype=2&power_s=140&gearing=2&pow
    erunit=2
    >>
    >>
    >> Ten max rzędu 9 l mógłbym zaakceptować.
    >> Tak go zresztą oceniłem. ;-)

    > Nawet na danych, których adres podałeś, średni wynik to 7 l. Ja w trasie
    > mam ok. 6, w mieście -  ok. 7,5.

    A ja tyle nie miałem, nawet z silnikami diesla (w suvach).
    Wszystko zależy jak się jeździ i gdzie.
    Czyli w trasie prędkość przelotowa, a w mieście ilość korków i świateł.

    Moje zużycie to albo korki w dużym mieście, albo ekspresówki na trasie,
    z prędkościami 120-140 (w elektrykach 110-120), więc ciężko to porównać
    do innych wersji.

    Rozrzut na sprintmonitorze tylko to potwierdza.


  • 116. Data: 2021-01-13 11:10:42
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 08:05, Cavallino pisze:
    > W dniu 12-01-2021 o 23:06, mk4 pisze:
    >
    >>> Jest, przynajmniej w przedziałach cenowych o których rozmawiamy.
    >>> Tyle że kupujący chcą jeszcze więcej wodotrysków.
    >>> Tego co Ty (i ja też) określamy jako zbędne wyposażenie.
    >>> A mam jeszcze dłuższą listę rzeczy niezbędnych, no i tak - golasy za
    >>> prawie 100 tys też je mają.
    >>> Ale i tak NIE SĄ kupowane, zamiast nich kupowane są wersje o połowę
    >>> droższe.
    >>
    >> Ale to dziala tak, ze jesli wersja "golas" za 100k nie ma chocby
    >> jednej z tych potrzebnych rzeczy to jej po prostu nie kupisz.
    >
    > Zapętliłeś się?
    > Ma wszystkie z wymienionych.
    > Ale one nie wystarczają, ludzie chcą więcej.
    >
    >
    >>
    >> Bo te tzw. kluczowe elementy to nie jest cos co dla klienta jest
    >> negocjowalne. To sa elementy "must have". Wiec wtedy producent wyciaga
    >> od klienta dodatkowe 20-30k zeby klient dostal w pakiecie to co
    >> minimalnie potrzebuje.
    >
    > Różnie bywa, są producenci pakietujący auta, są tacy, gdzie do golasa
    > możesz domówić co chcesz.
    >
    >
    >> Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu tak
    >> wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie.
    >
    > No właśnie nie, jest dokładnie odwrotnie zazwyczaj.
    > TYLKO te wersje są atrakcyjne i w miarę tanie, a później robi się
    > nieatrakcyjnie i drogo.
    > Z tych powodów o których mówisz - czyli cen dodatków totalnie
    > odbiegających od ich faktycznej wartości.

    Swego czasu Skoda chwaliła się, że jest najtańszym autem w Polsce. Ale
    to była wersja nawet bez radia i żeby zaślepić dziurę w kokpicie (na to
    radio) trzeba było osobno dokupić plastikowy schowek. Z tyłu pod szybą
    był silnik wycieraczki, ale wycieraczkę też trzeba było osobno dokupić.
    Dobrze, że koła były w cenie... :-)
    To były lata 90. i chyba to była Felicia.
    T.


  • 117. Data: 2021-01-13 11:27:59
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 11:10, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-13 o 08:05, Cavallino pisze:
    >> W dniu 12-01-2021 o 23:06, mk4 pisze:
    >>
    >>>> Jest, przynajmniej w przedziałach cenowych o których rozmawiamy.
    >>>> Tyle że kupujący chcą jeszcze więcej wodotrysków.
    >>>> Tego co Ty (i ja też) określamy jako zbędne wyposażenie.
    >>>> A mam jeszcze dłuższą listę rzeczy niezbędnych, no i tak - golasy za
    >>>> prawie 100 tys też je mają.
    >>>> Ale i tak NIE SĄ kupowane, zamiast nich kupowane są wersje o połowę
    >>>> droższe.
    >>>
    >>> Ale to dziala tak, ze jesli wersja "golas" za 100k nie ma chocby
    >>> jednej z tych potrzebnych rzeczy to jej po prostu nie kupisz.
    >>
    >> Zapętliłeś się?
    >> Ma wszystkie z wymienionych.
    >> Ale one nie wystarczają, ludzie chcą więcej.
    >>
    >>
    >>>
    >>> Bo te tzw. kluczowe elementy to nie jest cos co dla klienta jest
    >>> negocjowalne. To sa elementy "must have". Wiec wtedy producent
    >>> wyciaga od klienta dodatkowe 20-30k zeby klient dostal w pakiecie to
    >>> co minimalnie potrzebuje.
    >>
    >> Różnie bywa, są producenci pakietujący auta, są tacy, gdzie do golasa
    >> możesz domówić co chcesz.
    >>
    >>
    >>> Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu
    >>> tak wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie.
    >>
    >> No właśnie nie, jest dokładnie odwrotnie zazwyczaj.
    >> TYLKO te wersje są atrakcyjne i w miarę tanie, a później robi się
    >> nieatrakcyjnie i drogo.
    >> Z tych powodów o których mówisz - czyli cen dodatków totalnie
    >> odbiegających od ich faktycznej wartości.
    >
    > Swego czasu Skoda chwaliła się, że jest najtańszym autem w Polsce. Ale
    > to była wersja nawet bez radia i żeby zaślepić dziurę w kokpicie (na to
    > radio) trzeba było osobno dokupić plastikowy schowek.

    Tyle że gdy mówimy o autach za 100tys+, to nawet najtańsze wersje są
    wyposażone conajmniej dobrze.

    Owszem, czasem brakuje w std. jakiegoś systemu który by się chciało mieć
    (jak np. ja chciałbym aktywny tempomat), względnie mocniejszego silnika,
    ale to raczej nie jest powód, żeby dopłacić 50%....
    Albo nawet zmienić wybór na auto konkurencji, które dany bajer posiada w
    standardzie.


  • 118. Data: 2021-01-13 11:44:56
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 11:27, Cavallino pisze:
    >
    > Tyle że gdy mówimy o autach za 100tys+, to nawet najtańsze wersje są
    > wyposażone conajmniej dobrze.
    >
    > Owszem, czasem brakuje w std. jakiegoś systemu który by się chciało mieć
    > (jak np. ja chciałbym aktywny tempomat), względnie mocniejszego silnika,
    > ale to raczej nie jest powód, żeby dopłacić 50%....
    > Albo nawet zmienić wybór na auto konkurencji, które dany bajer posiada w
    > standardzie.

    Masz rację. Różne firmy mają różne filozofie konstruowania oferty. Np.
    we wspomnianej skodzie jeśli chce się mieć podgrzewaną szybę to trzeba
    decydować się co najmniej na Octavię (dziś chyba scala już może mieć,
    ale fabia i mniejsze chyba nie). Inną filozofię ma Ford, gdzie do golasa
    można dobrać co się chce i można dzieki temu stworzyć sobie autko na
    wymiar. A przynajmniej tak było jeszcze rok temu.
    T.


  • 119. Data: 2021-01-13 17:10:54
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5ffec723$0$31286$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2021-01-13 o 08:05, Cavallino pisze:
    >>> Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu
    >>> tak wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie.
    >
    >> No właśnie nie, jest dokładnie odwrotnie zazwyczaj.
    >> TYLKO te wersje są atrakcyjne i w miarę tanie, a później robi się
    >> nieatrakcyjnie i drogo.

    Tzn - sa tak tanie, aby przyciagac cena, bo nie wyposazeniem :-)

    >> Z tych powodów o których mówisz - czyli cen dodatków totalnie
    >> odbiegających od ich faktycznej wartości.

    >Swego czasu Skoda chwaliła się, że jest najtańszym autem w Polsce.
    >Ale to była wersja nawet bez radia i żeby zaślepić dziurę w kokpicie
    >(na to radio) trzeba było osobno dokupić plastikowy schowek.

    A gdzies w tle ... za kazde posiadane radio firma musi placic
    radioabonament ...

    >Z tyłu pod szybą był silnik wycieraczki, ale wycieraczkę też trzeba
    >było osobno dokupić.

    A to ciekawe ... musieli zejsc z cena, aby sie na jakies ulgi
    podatkowe zalapac ?

    >Dobrze, że koła były w cenie... :-)
    >To były lata 90. i chyba to była Felicia.


    J.


  • 120. Data: 2021-01-13 17:13:30
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rtmg0d$52c$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 13-01-2021 o 10:42, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-13 o 08:43, cef pisze:

    >>> No fakt, zapomniałem, że ciepłem silnika się za bardzo nie ogrzeję
    >> Ale akumulatory trzeba chłodzić - nie wiem, jak jest w ZOE,

    >W Zoe chłodzi się aku podczas ładowania.
    >W trasie raczej nie, albo przynajmniej ja takich temperatur nie
    >osiągam.

    Przy ostrym poborze pradu chlodzenie tez jest potrzebne ... ale moze
    wystarczy naturalne, a moze za malo gaz wciskasz :-P

    J.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: