  • 41. Data: 2006-08-21 07:24:26
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Ciesielski napisał(a):

    [...]

    > Dlaczego pakiety kierowane na porty charakterystyczne dla wirusów nie
    > mogłyby być po prostu blokowane przez TPSA w Neostradzie?

    Bez przesady. Dlaczego operator ma blokowac cos tylko dlatego, ze duza
    grupa uzytkownikow nie uzywa rozumu? Idac ta droga za chwile dojdziemy
    do takiego miejsca, ze wszystko bedzie musialo byc zablokowane...

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 42. Data: 2006-08-21 07:49:35
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    http://www.uke.gov.pl, poczytaj sobie raporty ...

    > a wracając do tematu przewodniego wątku nie widze osobiście powodu
    > żeby duży operator był w jakikolwiek sposób traktowany ulgowo w
    > jakiejkolwiek kwestii. Ma miliony klientów to ma miliardy dochodów
    > więc niech z tych miliardów pokrywa koszty prowadzenia działalności i
    > obsługuje klientów na poziomie nie gorszym jak sieć blokowa w której
    > wszystko mozna załatwić od ręki u jednej osoby.

    Ale pisałeś, że takie dane można trzymać na płytach DVD (dla 1,5 mln userów).
    Może masz jakieś gotowe rozwiązanie ?? Pokaże je światu to napewno zarobisz
    miliony $

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 43. Data: 2006-08-21 08:04:23
    Od: Jakub Wartak <v...@4...pl>

    robbo2k wrote:

    > Przyklady ? Wiem wiem emule :) Przejscie do NATa jest banalne
    > obnizyc cene neo o 25% o ile user stanie za NATem w tym ograniczenia
    > portow w imie bezpieczenstwa. Nie pojda na to ?

    Nie chodzi o to - beda luzery jeczec ze musi kupic dodatkowa usluge zeby
    sobie 'pograc'.

    Drugi hint: jak ktos robi abuse np. na jakims serwerze gier. Bana dostaje
    cale IP uzywany do NATa i nie dziala powiedzmy kilkuset osobom przez 1
    osobe => skargi do dzialu reklamacji itd...

    > A na grzyba ci port skoro w moich logach wiem ze to 10.13.16.15 chcial
    > pomacac 82.219.xxx.xx

    Zle. Wyobraz sobie ze masz portal typu wp.pl i kilkuset userow natowanych
    pod 1 adres IP. Jeden z twoich userkow wlamuje sie tam/pisze o niewawisci
    rasowej/etc. Trwa to ~5 min. Portal nie loguje src_port, tylko URLe, ty zas
    nie logujesz URLi bo to zbyt obciazaloby routery. Wyjsc z twojej sieci do
    tego IPka jest tak na poziomie: ~3 na sekunde ( TCP SYN na dst_port 80 ).
    Nawet majac czas synchronizowany z logow u ciebie i na portalu przez NTP na
    nie wiele one sie zdadza, bo nie jestes w stanie wskazac jednoznacznie
    adresu za NATem ( jedynie grupe adresow ).

    --
    Jakub Wartak
    http://vnull.pcnet.com.pl/

  • 44. Data: 2006-08-21 08:57:55
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Mon, 21 Aug 2006 07:49:35 +0000 (UTC), użyszkodnik Tomasz Paszkowski
    <t...@o...pl> napisał:

    > http://www.uke.gov.pl, poczytaj sobie raporty ...

    poprosze o konkretne źródło z którego wynika że ftp obsługuje 1.5mln
    DZIAŁAJĄCYCH nerwozdrad nie zaś że dokonano 1.5mln aktywacji z których
    większość już nie działa bo:
    -terminowa umowa się skończyła i podpisano nową co zostało policzone
    jako kolejna aktywacja
    -klient zwiększył prędkość co wiązało się z podpisaniem nowej umowy i
    zostało zaliczone jako nowa neostrada (znam takie przypadki)
    -klient zwrócił modem po miesięcznym okresie próbnym
    -klient nie płacił i został odłaczony

    > Ale pisałeś, że takie dane można trzymać na płytach DVD (dla 1,5 mln userów).
    > Może masz jakieś gotowe rozwiązanie ?? Pokaże je światu to napewno zarobisz
    > miliony $

    jak podasz wiarygodne źródło że w ftp działa 1.5mln neostrad :P

  • 45. Data: 2006-08-21 11:24:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    robbo2k <r...@o...pl> writes:

    > Kraj ten jest piekny i lezy w Ameryce co by nie mowic jest bardziej
    > cywilizowany niz Polska.

    Kuba chyba nie. Moze Kolumbia albo Wenezuela?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2006-08-21 11:28:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borg <b...@b...lan> writes:

    > No i jestes w bledzie... Zakladasz ze w twojej sieci sa tylko lusersi..
    > A co kiedy znajdzie sie jakis bystrzak co bedzie chcial cos napsuc?
    > Logowanie samych TCP SYN/FIN to zamalo.. trzeba logowac *wszystko*

    Problem jest takze prawny. O ile w jakiejs sieci osiedlowej admin moze
    w praktyce robic co mu sie podoba (np. logowac caly ruch jesli ma
    na czym), o tyle w przypadku TPSA nie jest to takie proste i mogloby
    okazac sie, ze legalne jest logowanie _conajwyzej_ par IP.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2006-08-21 11:31:39
    Temat: Re: [POLIP] Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: Krzysztof Młynarski <k...@s...pl>

    robbo2k napisał(a):
    > szkam w bloku, ale ustawa o spamie zaklada taki obowiazek na ISP
    > klient ktory chce miec port 25 MUSI sobie zamowic taka usluge i ponosi
    > odpowiedzialnosc. DO wysylania poczty sluzy zupelnie inny port i
    > wiekszosc portali w tym kraju port 465 udostepnia wiec gdzie tu problem.
    >
    > Kraj ten jest piekny

    Argentyna?

    > i lezy w Ameryce co by nie mowic jest bardziej
    > cywilizowany niz Polska.

    Tu bym polemizował...

    > Przerabiali ten sam problem co u nas wyciecie
    > portu 25 przez samych ISP powoduje ze userzy choc im port 25 nie
    > potrzebny to i tak sie przeniosa do jednego ktory sie wylamie z umowy
    > miedzy ISP, stad ustawa.

    Sorry, ale to jest jakiś nonsens.

    Po pierwsze, to jak niby ma działać wymiana poczty w sieci takiego ISP
    (zakładam, że klient ma swój serwerek pocztowy na konkretnym IP).

    Po drugie, w Internecie ograniczenia administracyjne w granicach kraju
    nie mają sensu (co widać nawet w komunistycznych Chinach) więc sens
    takiego rozwiązania byłby wątpliwy.

    Teraz.. jeśli piszesz o kraju i ustawie, to może podałbyś jakieś
    konkrety, jaki kraj, jaki akt prawny, gdzie go można przeczytać... itd.

    -K.

  • 48. Data: 2006-08-21 11:36:59
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Krzysztof Młynarski napisał(a):

    > Sorry, ale to jest jakiś nonsens.

    Nonsens to serwery pocztowe na neostradzie

    > Po pierwsze, to jak niby ma działać wymiana poczty w sieci takiego ISP
    > (zakładam, że klient ma swój serwerek pocztowy na konkretnym IP).

    Blokada dotyczy klientow koncowych cos jak neostrada.
    Port 25 jest odblokowany na zyczenie z wszystkimi konsekwencjami.
    Co do absurdu ilosc ruchu spamowego wychodzcego z tego kraju zmalalo o 90%

    > Po drugie, w Internecie ograniczenia administracyjne w granicach kraju
    > nie mają sensu (co widać nawet w komunistycznych Chinach) więc sens
    > takiego rozwiązania byłby wątpliwy.

    Niektorzy .cn maja w /dev/null niedlugo .pl czeka podobny los.

    > Teraz.. jeśli piszesz o kraju i ustawie, to może podałbyś jakieś
    > konkrety, jaki kraj, jaki akt prawny, gdzie go można przeczytać... itd.

    Odnajde ten akt jego numer to podam razem z krajem

  • 49. Data: 2006-08-21 11:43:55
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Krzysztof Młynarski napisał(a):

    > Teraz.. jeśli piszesz o kraju i ustawie, to może podałbyś jakieś
    > konkrety, jaki kraj, jaki akt prawny, gdzie go można przeczytać... itd.

    Sprawdzilem ustawa jest jeszcze nie uchwalona ale.... stosuje ja (tzn
    blokada portu 25) 8 z 10 czolowych operatorow ISP w Kanadzie.

  • 50. Data: 2006-08-21 11:47:46
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    > Teraz.. jeśli piszesz o kraju i ustawie, to może podałbyś jakieś
    > konkrety, jaki kraj, jaki akt prawny, gdzie go można przeczytać... itd.

    Jak juz mowilem nie jest to jeszcze ustawa jest w opracowaniu ale...

    Recommended Best Practices for Internet Service Providers and Other
    Network Operators

    ISPs and other network operators should limit, by default, the use of
    port 25 by end-users.

    If necessary, the ability to send or receive mail over port 25 should be
    restricted to hosts

    on the provider's network. Use of port 25 by end-users should be
    permitted on an as-needed

    basis or as set out in the provider's end-user agreement / terms of service.